Sesja_Nr_III_10

Protokół Nr III/10

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 29 grudnia 2010r. w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1440 do godz. 1620.

 

W sesji uczestniczyło 17 radnych według załączonej listy obecności.

 

W sesji uczestniczyli również kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu, kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelnicy Wydziałów Starostwa powiatowego według załączonej listy obecności a także przedstawiciele związków zawodowych oraz mediów.

 

W sesji uczestniczyli również:

  1. Walentyna Kwiatkowska Skarbnik Powiatu

  2. Jerzy Woźniak Sekretarz Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Bogusław Zduniewicz.

 

Przed rozpoczęciem sesji zebrani wysłuchali występu chóru Zespołu Szkół w Siemiatyczach, który zaprezentował wiązankę kolęd i pieśni bożonarodzeniowych.

Po zakończeniu występu głos zabrałPrzewodniczący Rady BogusławZduniewicz, który stwierdził, że spotykamy się w dniu dzisiejszym w dość szczególnym okresie – w okresie Świąt Bożego Narodzenia, bezpośrednio po pierwszych świętach a przed drugimi Świętami obchodzonymi na terenie naszego powiatu. Dlatego, że okres ten jest tak szczególny, świąteczny, dzieląc się opłatkiem, spożywając prosforę złożymy sobie szczere, serdeczne życzenia, podzielimy się nadzieją i miłością na nadchodzący Nowy Rok 2011.

W imieniu Rady Powiatu oraz własnym Przewodniczący Rady złożył wszystkim zebranym najserdeczniejsze życzenia zdrowych, pogodnych i rodzinnych Świąt a w nadchodzącym Nowym Roku spełnienia marzeń, realizacji wszelkich planów i zamierzeń zarówno w życiu osobistym jak i na polu zawodowym. Niech Nowy Rok 2011 będzie dla nas wszystkich lepszy od tego, który minął i aby praca na polu samorządowym przynosiła w następnym roku jak najlepsze efekty z pożytkiem dla nas wszystkich oraz dla wszystkich mieszkańców naszego powiatu.

 

Starosta Mikołaj Mantur złożył zebranym życzenia radości, szczęścia, pomyślności, pogody ducha ale również pogodnej aury, aby nie była taka, jak dzisiaj. Starosta życzył, abyśmy w zdrowiu i szczęściu doczekali przyszłych świąt i spotkali się za rok w dobrych nastrojach. „Wszystkiego dobrego Państwu, Państwa rodzinom, Państwa dzieciom”.

 

Zebrani podzielili się opłatkiem, spożyli prosforę i złożyli sobie życzenia świąteczne i noworoczne

 

 

P – kt 1.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając III sesję IV kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał panów radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów , przedstawicieli związków zawodowych, mediów oraz mieszkańców powiatu. Przewodniczący Rady serdecznie powitał przedstawiciela Biura Poselskiego pana Posła Krzysztofa Tołwińskiego w osobie pana Dominika Burzyńskiego.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 17 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że porządek obrad panowie radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję. Czy w sprawie porządku obrad ktoś zechce zabrać głos?

Ponieważ propozycje zmian nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada w dniu dzisiejszym będzie obradowała zgodnie z porządkiem obrad przesłanym panom radnym wraz z zaproszeniami na dzisiejszą sesję.

 

Porządek obrad III sesji IV kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego:

  1. Otwarcie obrad

  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

  3. Sprawozdanie Starosty z pracy Zarządu Powiatu między sesjami

  4. Interpelacje i zapytania radnych

  5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ wstąpienia w skład Rady Powiatu Siemiatyckiego Pana Franciszka Żero

b/ wprowadzenia zmian w uchwale Rady Powiatu Siemiatyckiego Nr XXI/167/09

z dnia 21 grudnia 2009 roku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu

Siemiatyckiego na rok 2010

c/ uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Siemiatyckiego na lata

2011-2015

d/ uchwalenia budżetu Powiatu Siemiatyckiego na rok 2011

e/ zmian w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób

Niepełnosprawnych na rok 2010

f/ wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego

Rady Powiatu Siemiatyckiego

g/ wyboru członków Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych

Rady Powiatu Siemiatyckiego

6. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

7. Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

8. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że podobnie jak na poprzedniej sesji również dniu dzisiejszym w porządku obrad przewidziany jest wybór członków Komisji , w dniu dzisiejszym dokonamy wyboru przewodniczących oraz członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego oraz Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych. W związku z tym Przewodniczący Rady poinformował, że wyłożone zostały listy osób deklarujących chęć pracy w wymienionych komisjach, jednocześnie poprosił o wpisywanie się chętnych radnych. Przewodniczący Rady przypomniał, że każdy z panów radnych może pracować maksymalnie w dwóch komisjach łącznie z Komisją Rewizyjną.

 

P – kt 2.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z panów radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?

Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 17 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został przy 17 głosach “za”.

 

P – kt 3.

 

Głos zabrał Starosta Mikołaj Mantur, który złożył sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z panów radnych ma pytania do przedstawionego sprawozdania?

Radny Marek Bobel odnosząc się do informacji dotyczącej podjęcia przez Zarząd decyzji w sprawie przedłużenia na kolejna kadencję funkcji dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Siemiatyczach zapytał, czy ma rozumieć, że wszczęto procedurę konkursową, czy przedłużono bez konkursu?

Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że przedłużono bez konkursu.

Radny Jan Zalewski zapytał, czy będzie kontynuowany program termomodernizacji zasobów mieszkaniowych przy Zespole Szkół w Ostrożanach? Niedawno zarządca, pan Eugeniusz Bereza przygotowywał audyt termomodernizacyjny, czy będą kontynuowane działania w tym kierunku? Odnosząc się do informacji dotyczącej podjęcia przez Zarząd uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych radny Jan Zalewski zapytał, na których gminach nastąpiło zaliczenie do kategorii dróg gminnych? Zarząd podjął również uchwałę w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – o którą drogę chodzi? Radny Jan Zalewski poinformował, że chciałby poruszyć następującą kwestię: droga wojewódzka Siemiatycze – Ciechanowiec . Radny zwrócił się z wnioskiem – prośbą aby cały czas wnioskować, pisać do Zarządu Województwa jak czyniliśmy to prawie co roku żeby Zarząd Województwa ujął tę drogę w planach, radny poinformował, że ma tu na myśli m. in. wykonanie projektu , aby rozpocząć proces inwestycyjny, przygotowywać tę drogę do ewentualnego zgłoszenia do środków na lata 2014-2020 bo prace te dość długo trwają zwłaszcza prace geodezyjne. W jakim stanie jest ta droga, wszyscy wiemy. Zarząd powinien w najbliższym czasie wystosować pismo a może nawet Rada Powiatu powinna wystosować stanowisko w tej sprawie, aby Zarząd Województwa zajął się ta drogą przygotowywał tę drogę do następnego rozdania.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że jesteśmy przed pkt 4 Interpelacje i zapytania radnych a jego zapytanie brzmiało: „kto z panów radnych ma pytania do sprawozdania przedstawionego przez pana Starostę z pracy Zarządu między sesjami?”

Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że jeśli chodzi o termomodernizację zgodnie z przyjętym planem mają być realizowane dwa budynki : nr 30 i 32, na które są zrobione audyty, one są przewidziane do realizacji w przyszłym roku, natomiast budynki 34 i 36 mają być przygotowywane w przyszłym roku do termomodernizacji w roku 2012. Intencja jest taka, żeby objąć całe zasoby o ile pozwolą środki a raczej pozwolą bo nie są to aż tak duże wydatki.

Jeżeli chodzi o drogi, dotyczy to dróg dojazdowych na terenie Gminy Nurzec, które pan wójt chce przekwalifikować na drogi gminne, jest to formalność, która jak pan radny wie była nieraz realizowana. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – nie dotyczy to żadnej z dróg powiatowych, dotyczy to drogi która nie ma związku z naszą działalnością. Również jest to sprawa formalna wynikająca albo z przepisów prawa budowlanego albo jakiejś innej ustawy. O udzielenie szczegółowej odpowiedzi Starosta poprosił Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka.

Sekretarz Jerzy Woźniak poinformował, że zaszła tu pomyłka, chodziło tu o opinię dotyczącą zmiany w planie zagospodarowania województwa a konkretnie chodziło o zmianę lokalizacji lotniska, nie w Gminie Choroszcz tylko w Gminie Tykocin albo odwrotnie.

Starosta Mikołaj Mantur odpowiadając na interpelację dotyczącą drogi Siemiatycze – Ciechanowiec poinformował, że oczywiście, takie działania zostaną podjęte. Starosta wyraził nadzieję, że 10 stycznia zostanie wyłoniony nowy Zarząd Województwa, wyraził również nadzieję, że będzie to Zarząd, który będzie chciał współpracować z Zarządem Powiatu , Starosta zobowiązał się do złożenia w miarę szybkiej wizyty nowemu marszałkowi województwa.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy jeszcze ktoś ma pytania do sprawozdania z prac Zarządu między sesjami?

Inne pytania nie zostały zgłoszone.

 

P – kt 4.

Głos zabrał radny Tadeusz Niewiadomski, który poinformował, że chciałby posiłkować się „Głosem Siemiatycz” z dnia 22 grudnia tego roku i artykułem „Rada Powiatu na dotarciu”. Radny stwierdził, że chciałby zacytować jedno zdanie z tego artykułu: „tym samym Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego Mariusza Pyzowskiego , dwóch członków: Józefa Daniluka i Bogdana Klepackiego. Pani redaktor zapomniała napisać na początku jeżeli chodzi o wybór członków Komisji Rewizyjnej o próbie jej urozmaicenia o innych członków. Radny Tadeusz Niewiadomski poinformował, że chciałby zapytać tych z państwa, którzy wybrali tą komisję, czy nie mają moralnego kaca, czy mieści się to w granicach dobrego obyczaju, że Komisja Rewizyjna Rady Powiatu będzie składała się z pana radnego Mariusza Pyzowskiego – młody chłopak, który pracuje w BGŻ-cie i jest sołtysem w Słochach Annopolskich, to jest doświadczenie samorządowca i radnego. Członek komitetu startującego z PO będzie kontrolował swojego szefa bo pan Starosta jest szefem powiatowych struktur PO. Pan radny Bogdan Klepacki startował z PIS-u ale ostatnie głosowanie dało dużo do myślenia, świadczy o tym, że kolega Klepacki swoje barwy klubowe zmienił.

Przewodniczący Rady w punkcie „Sprawy różne wolne wnioski i oświadczenia radnych” informował radnych że wpłynął wniosek, podanie, prośba o modernizację drogi w gminie Dziadkowice . Jaki jest dalszy los tego wniosku bo pan Przewodniczący informował, że przekaże go do Zarządu Powiatu więc co dalej z tym wnioskiem? Radny Tadeusz Niewiadomski zwracając się do Starosty zapytał, czy mogą również wpływać inne wnioski z innych gmin, z innych miejscowości? Czy wniosek mieszkańców wsi Czartajew jak będzie poparty listą poparcia mieszkańców będzie miał większą szanse przebicia i kwalifikacji i będzie miał priorytet?

Radny Tadeusz Niewiadomski przeprosił radnego Jerzego Szawkało za to, że nie mógł uczestniczyć w posiedzeniu Komisji Finansowo Budżetowej ale jak zapewne radny Czesław Żero przekazał dla pana Przewodniczącego miał gości księży , miał opłatek w pracy.

Kolejne pytania dotyczą budżetu, nie będzie to krytyka a pytania: Paragraf 02001 gospodarka leśna, pieniędzy mamy 107.225,02 zł. - radny podkreślił, że według niego jest to mało , pytania brzmią: czy w tej sumie pan Starosta zabezpieczył pieniądze na przekwalifikowanie gruntów rolnych na grunty leśne, czy pan Starosta podjął prace związane z nadzorem lasów prywatnych, czy w tej kwocie są przeznaczone pieniądze na ten nadzór? Czy nadzór prowadzi pan Eugeniusz czy jakaś inna firma? Ile Starostwo otrzymało do 1 ha na nadzór nad lasami prywatnymi?

Kolejne pytanie dotyczy paragrafu 0580 Grzywny i kary pieniężne. Pani Wala wpisała 6.780 zł. - czy jest jakiś logarytm, skąd taka suma?

Paragraf 490 oświata i wychowanie: jak się ma budżet oświaty i wychowania w Starostwie, czy jest zbilansowany? Czy pan Starosta ma pieniądze na podwyżki dla nauczycieli? Jak się mają te podwyżki do środków, jakimi dysponuje Starostwo? Z wcześniejszych informacji wynika, że pieniędzy na Wydział Oświaty będzie mało w związku z tym co pan Starosta zamierza zrobić i skąd zdobyć środki?

Osobnym problemem przy oświacie – pan dyrektor Kochanowski wie - jest gospodarstwo pomocnicze przy Zespole Szkół Rolniczych w Czartajewie. To są ludzie to są sprzęty, to jest majątek. Radny stwierdził że rozumie, że obciąży ono budżet pana Starosty i pana dyrektora w związku z tym czy są podjęte jakieś działania, czy odbyły się jakieś spotkania z tymi ludźmi bo wiadomo, że ci ludzie są pełni niepokoju, od 1 stycznia nie mają gdzie pracować.

60014 – drogi publiczne – radny Tadeusz Niewiadomski stwierdził że rozumie, że Zarząd będzie remontował drogę na Mielniku. Czy oprócz tej drogi i drogi z Dziadkowic jeszcze będzie się coś realizowało?

Temat segmentu C przy Zespole Szkół w Siemiatyczach – temat bardzo, bardzo ważny. Kto to robi, za ile i skąd pieniądze? Czy pan Starosta i pani dyrektor Krzyżanowska ma propozycję zagospodarowania powierzchni użytkowej tego pomieszczenia?

Co ze szpitalem SP ZOZ? Czy Zarząd upoważnił pana dyrektora Maksimiuka do podpisania 20% kasy za nadwykonania, czy kasa ta wpłynęła do szpitala , na co ta kasa poszła? Czy trwają jakiekolwiek negocjacje w sprawie kontraktu na rok 2011? Czy pan dyrektor SP ZOZ może dzisiaj powiedzieć ile pieniędzy może mieć i na jakim etapie są te rozmowy? Czy Starosta Mantur zamierza naprawiać finanse publiczne szpitala panem dyrektorem Maksimiukiem czy może ma inną koncepcję?

Co dalej z pełnomocnikiem Starosty do spraw obronności? Radny stwierdził że rozumie, że pan Tereszkiewicz jest tymczasowo. Czy został rozpisany konkurs, jeżeli tak, to gdzie się on ukazał i co dalej z tym stanowiskiem?

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że tylko ze względu na czas wigilijno – noworoczny nie posiłkował się paragrafem 21 Statutu Powiatu, aby precyzować jasno pytania i nie przekraczać 5 minut czasu plus 3 minuty ad vocem po odpowiedziach na interpelacje.

 

Radny Czesław Żero poinformował, że chciałby wrócić do wypowiedzi radnego Tadeusza Niewiadomskiego odnośnie dwóch panów, którzy wystartowali z komitetu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości . Radny poinformował, że na dzisiejszej sesji nie będzie się wypowiadał w tej sprawie , uzupełni ten temat na następnej sesji po uzgodnieniu tych spraw z Prezesem Wojewódzkiego Oddziału Prawa i Sprawiedliwości.

Radny Czesław Żero zapytał, jakie inwestycje będą wspierane przez powiat na terenie gmin: Grodzisk, Dziadkowice, Perlejewo, Drohiczyn, z których to gmin został wybrany na radnego i będzie bronił interesów tych mieszkańców. Radny zaznaczył, że będzie dbał o interesy wszystkich mieszkańców powiatu ale na tych najbardziej mu zależy bo z tych gmin został wybrany.

 

P – kt 5.

 

Pierwszy projekt uchwały dotyczył wstąpienia w skład Rady Powiatu Siemiatyckiego Pana Franciszka Żero.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że związku z wygaśnięciem mandatu radnego Piotra Siniakowicza należy uzupełnić skład Rady, w skład Rady Powiatu wchodzi osoba z kolejną największą ilością głosów z danego okręgu wyborczego w tym przypadku z komitetu wyborczego Platforma Obywatelska RP. Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie wstąpienia w skład Rady Powiatu Siemiatyckiego Pana Franciszka Żero głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 16 głosach „za” 1 „wstrzymującym”. Uchwała Nr III/9/10 – w załączeniu do protokołu.

Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak zwrócił uwagę, że pan radny Franciszek Żero nie jest jeszcze radnym, dopiero po złożeniu ślubowania będzie radnym więc nie może brać udziału w głosowaniu.

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz podziękował Sekretarzowi Powiatu za uwagę i poinformował, że mimo wszystko uchwała została przegłosowana.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował o przejściudoceremonii złożenia ślubowania przez nowowybranego radnego. Stosownie do postanowień art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym, radny przed objęciem mandatu składa ślubowanie. Przewodniczący Rady poprosił Pana Franciszka Żero o złożenie ślubowania.

Pan Franciszek Żero złożył ślubowanie o treści zgodnej z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz pogratulował i stwierdził, że radny, który złożył ślubowanie objął mandat radnego Rady Powiatu Siemiatyckiego i od tego momentu może uczestniczyć w głosowaniach a Przewodniczący Rady wraz z Zastępcą będą skrupulatnie ten głos liczyć.

Radny Czesław Żero zaproponował, aby powtórzyć głosowanie.

Przewodniczący Rady poinformował, że powtarzał, że stwierdza, że uchwała przyjęta została przy 16 głosach „za” 0 „przeciw” 0 „wstrzymujących”. Przewodniczący Rady zapytał, czy radny Czesław Żero ma wniosek formalny co do punktu związanego z wstąpieniem pana Franciszka Żero w skład Rady Powiatu?

Radny Czesław Żero poinformował, że nie ma.

W tym miejscu Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz jeszcze raz pogratulował i wręczył radnemu Franciszkowi Żero zaświadczenie o wstąpieniu w skład Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył wprowadzenia zmian w uchwale Rady Powiatu Siemiatyckiego Nr XXI/167/09 z dnia 21 grudnia 2009 roku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Siemiatyckiego na rok 2010

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz przypomniał, że projekt uchwały został omówiony na posiedzeniu Komisji Finansowo Budżetowej przed dzisiejszą sesją, czy są pytania do przedstawionego projektu uchwały?

Ponieważ pytania do projektu uchwały nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Rady Powiatu Siemiatyckiego Nr XXI/167/09 z dnia 21 grudnia 2009 roku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Siemiatyckiego na rok 2010 głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 17 głosach „za”. Uchwała Nr III/10/10 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Siemiatyckiego na lata 2011 – 2015.

Przewodniczący Rady poinformował, że projekt uchwały również został omówiony na posiedzeniu Komisji Finansowo Budżetowej przed dzisiejszą sesją i poprosił o zabranie głosu Starostę Mikołaja Mantura.

Wystąpienie Starosty Mikołaja Mantura - w załączeniu do protokołu.

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań do przedłożonego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Siemiatyckiego na lata 2011 – 2015 głosowało 14 radnych, 3 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził że uchwała podjęta została przy 14 głosach „za”, 3 „wstrzymujących”. Uchwała Nr III/11/10 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył uchwaleniabudżetu Powiatu Siemiatyckiego na rok 2011.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poprosił o zabranie głosu Starostę Mikołaja Mantura. Wystąpienie Starosty – w załączeniu do protokołu.

Starosta Mikołaj Mantur przedstawił również Uchwałę Nr II-00310-28/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 9 grudnia 2010r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Powiatu Siemiatyckiego na 2011 rok oraz o możliwości sfinansowania przewidzianego w projekcie budżetu planowanego deficytu. - uchwała w załączeniu do protokołu.

Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że budżet ten został przygotowany przez Zarząd w poprzednim składzie , w poprzedniej kadencji więc myśli, że tym bardziej nie budzi kontrowersji i zostanie przyjęty,

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że panowie radni otrzymali projekt budżetu w ustawowym terminie, projekt był omówiony na posiedzeniu Komisji Finansowo Budżetowej oraz na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej przed dzisiejszą sesją, pan Starosta w swoim wystąpieniu udzielił dodatkowych informacji na ten temat. Czy panowie radni mają pytania co do przedłożonego w dniu dzisiejszym projektu budżetu Powiatu Siemiatyckiego na 2011 rok?

Radny Tadeusz Niewiadomski zwracając się do Starosty Mikołaja Mantura zapytał, czy w tym budżecie Zarząd może zaciągnąć jeszcze jakikolwiek kredyt aby nie stracić płynności finansowej?

Starosta Mikołaj Mantur stwierdził, że dziwi się pytaniom zadawanym przez osobę, która ten budżet przygotowywała i głosowała jako członek Zarządu. Starosta poinformował, że według jego wiedzy samorząd nie traci płynności finansowej, może być narażony na przekroczenie barier określonych w ustawie o finansach publicznych.

Skarbnik Powiatu Walentyna Kwiatkowska poinformowała, że Rada przyjęła dokument, który jest wieloletnią prognozą finansową , jest to dokument, który na dzień dzisiejszy wskazuje dług powiatu, wskazuje lata spłaty tego zadłużenia i wynikające stąd wskaźniki. Według tej prognozy i nowych wskaźników które obowiązują według nowej ustawy o finansach publicznych już lata 2012 i 2013 są to lata, w których nowe wskaźniki już nie są zachowane. Na dzisiaj układ budżetu jest taki, że jest to kwota kredytu w wysokości 800 tys. zł. , Skarbnik Walentyna Kwiatkowska wyraziła opinię, że Zarząd będzie dążył do tego, żeby zwiększyć dochody a tego kredytu być może w ogóle nie zaciągać.

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska poinformowała, że będąc przy głosie chciałaby udzielić radnemu Niewiadomskiemu odpowiedzi na zadane pytania tylko prosiłaby o ich uszczegółowienie ponieważ nie wie, gdzie w budżecie jest zapisana kwota z tytułu kar pieniężnych i prosiłaby o wskazanie jej, była to podana kwota w wysokości 6.758 zł. z tytułu kar. Skarbnik Walentyna Kwiatkowska poprosiła o uszczegółowienie i wskazanie.

Radny Tadeusz Niewiadomski poinformował, że jest to paragraf 0580 Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, kwota 6.780 zł.

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska zwróciła się z pytaniem, z jakiego dokumentu to wynika?

Radny Tadeusz Niewiadomski poinformował, że są to zmiany w planie dochodów budżetowych na 2010 rok.

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska stwierdziła, że chodzi tu więc o zmiany w budżecie tegorocznym.

Radny Tadeusz Niewiadomski odpowiedział, że tak.

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska poinformowała, że nie są to kalkulacje, są to wprowadzone ponadplanowe dochody uzyskane przez Powiatowy Zarząd Dróg z tytułu przejazdu samochodów o nadtonażu. Kar się nie planuje tylko wprowadza w wyniku realizacji.

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska przypomniała, że było również pytanie o kwotę w wysokości 107 tys. zł. w rozdziale leśnictwo. Nie jest to kwota w żaden sposób kalkulowana, są to wypłaty ekwiwalentu za zalesiane gruntów rolnych. Są to środki, które wynikają z wydanych decyzji, otrzymujemy je z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa , są to środki zewnętrzne, wprowadzone na podstawie decyzji.

Radny Tadeusz Niewiadomski zapytał, czy w kwocie 107.225,02 zł. są też pieniądze pozyskane z Urzędu Wojewódzkiego na nadzór nad lasami prywatnymi?

Skarbnik Walentyna Kwiatkowska wyjaśniła, że są to dwie różne sprawy. Te środki, są to środki z Agencji Restrukturyzacji natomiast panu radnemu chodzi o dotacje z budżetu wojewody na inne zadania, ona w roku 2010 nie była przyznana. Nie było zleconych zadań wojewody w tym zakresie, nie mieliśmy dotacji w tym dziale na zadania rządowe.

Radny Jan Zalewski poinformował, że poprzemy ten budżet. Radny podkreślił, że tak, jak powiedział Starosta był współautorem budżetu na 2011 rok . Miernikiem budżetu, czy jest on prorozwojowy czy nie są wydatki na inwestycje. Niestety, tego budżetu nie można określić jako prorozwojowy, nie zawiera za dużo inwestycji ale to nie dlatego, że tamten Zarząd po części obecny nie widzi potrzeb, nie widzi inwestycji , które trzeba realizować, po prostu sytuacja finansowa zmusiła do tego, że jest on w takim wymiarze, w jakim jest. Oczywiście, te te lata, które minęły, poprzednia kadencja, były dobre, wydatki inwestycyjne były na poziomie 32 – 38% , było to 40 mln pozyskanych środków, VI miejsce w kraju, IX w kategorii powiaty, powstało wiele inwestycji drogowych, architektonicznych: hala, PDPS, inne. Oczywiście rok 2011 i następny będą ciężkie bo Regionalny Program Operacyjny, którego samorządy są pierwszym beneficjentem jest już prawie rozdysponowany, następne rozdanie będzie na lata 2014 – 2020 , jeżeli chodzi o drogi nie wiadomo, co będzie z Narodowym Programem Przebudowy Dróg Lokalnych , z rezerwą subwencji drogowej. Jedyna możliwość jeżeli chodzi o drogi to trzeba kontynuować PROW i scalenia gruntów , tutaj można wykorzystać bo są tutaj środki przeznaczone na województwo i trzeba tego pilnować. Na pewno nie będą to lata prorozwojowe i dla powiatu i dla miasta trzeba będzie szukać, rozpoznawać wszystkie możliwości aby działo się cokolwiek jeśli chodzi o inwestycje na południowym Podlasiu.

Radny Czesław Żero stwierdził, że nie daj Boże gdyby stała się sytuacja, że zagraża nam powódź, skąd Zarząd wziąłby środki w budżecie, skąd uzyskałby środki i jak radziłby sobie z tą sytuacją , jakie jest zabezpieczenie w tym względzie dla zabezpieczenia mienia , bezpieczeństwa mieszkańców i mienia powiatu?

Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że tak jak przedstawił, budżet jest zaopiniowany pozytywnie przez RIO, są tam też przewidziane środki, które wynikają z przepisów obligujących samorząd powiatowy do zabezpieczenia środków na ten konkretny cel zgodnie z określonymi przepisami. Radzenie sobie z sytuacjami zagrożenia typu powódź to nie jest zadanie powiatu w sensie wydatków budżetowych. Powiat w tym zakresie współpracuje po pierwsze z gminami , które mają bardziej szczegółowe i bardziej konkretne zadania , współpracuje też przede wszystkim ze strażą pożarną, która dysponuje siłami, środkami do walki z takimi zagrożeniami.

 

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Siemiatyckiego na rok 2011 głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 16 głosach „za”, 0 „przeciw”, 1 „wstrzymującym”. Uchwała Nr III/12/10 – w załączeniu do protokołu.

 

Starosta Mikołaj Mantur serdecznie podziękował za uchwalenie uchwały budżetowej, która jest podstawą gospodarki finansowej powiatu. Starosta stwierdził, że chce wyrazić nadzieję, pragnienie, że przy dobrej współpracy, przede wszystkim pracy Zarządu budżet ten będzie korygowany tylko w górę, będziemy robili wszystko, aby budżet ten zwiększać w trakcie roku, aby nie było potrzeby zaciągania kolejnych zobowiązań. Po latach tłustych nadeszły lata chude – chodzi głównie o środki unijne, łatwo nie będzie.

 

Następny projekt uchwały dotyczył zmian w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok 2010.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ze strony państwa radnych są pytania lub potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady Poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok 2010 głosowało17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 17 głosach „za”. Uchwała Nr III/13/10 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu Siemiatyckiego.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poprosił o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego.

Wiceprzewodniczący Rady Jerzy Szawkało zgłosił kandydaturę radnego Józefa Daniluka . Radny Józef Daniluk jest przedsiębiorcą, jest człowiekiem, który nadaje się na to stanowisko.

Przewodniczący Rady zapytał, czy pan radny Józef Daniluk wyraża zgodę na kandydowanie?

Radny Józef Daniluk wyraził zgodę na kandydowanie.

Inne kandydatury nie zostały zgłoszone.

Za wyborem radnego Józefa Daniluka na przewodniczącego komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu głosowało 12 radnych, 1 był przeciw, 4 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że przewodniczącym Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego wybrany został radny Józef Daniluk.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że na podstawie wpisów na liście chęć pracy w Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego zadeklarowali: radny Tadeusz Niewiadomski, Radny Józef Daniluk, radny Ryszard Pierlejewski, radny Franciszek Żero, radny Mariusz Cieślik, radny Jan Rój, radny Jan Markiewicz.

Przewodniczący Rady poddał skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego pod głosowanie.

Za powołaniem Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego w przedstawionym składzie głosowało 17 radnych.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr III/14/10 w sprawie wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu Siemiatyckiego - uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

Ostatni projekt uchwały dotyczył wyboru członków Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych.

Radny Mariusz Pyzowski zgłosił kandydaturę radnego Bogdana Klepackiego. Jest to człowiek od lat związany z kulturą, jest odpowiednią osobą na to stanowisko.

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy radny Bogdan Klepacki wyraża zgodę na kandydowanie?

Radny Bogdan Klepacki wyraził zgodę na kandydowanie.

Inne kandydatury nie zostały zgłoszone.

Za wyborem radnego Bogdana Klepackiego na przewodniczącego Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego głosowało 12 radnych, 3 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że przewodniczącym Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych wybrany został radny Bogdan Klepacki.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że na podstawie wpisów na liście chęć pracy w Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych zadeklarowali: radny Tadeusz Niewiadomski, radny Marek Bobel, radny Jan Zalewski, radny Bogdan Klepacki, wybrany przed momentem na przewodniczącego tej komisji, radny Ryszard Pierlejewski, radny Czesław Żero, radny Mariusz Cieślik, radny Jan Rój.

Przewodniczący Rady poddał skład Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych pod głosowanie.

Za powołaniem Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych w przedstawionym składzie głosowało 17 radnych.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr III/15/10 w sprawie wyboru członków Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego - uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

P – kt 6.

 

Głos zabrał Starosta Mikołaj Mantur, który odpowiadając na pytanie radnego Tadeusza Niewiadomskiego, co z wnioskiem dotyczącym drogi Dołubowo - Smolugi poinformował, że rzeczywiście, wniosek taki wpłynął. Jak pan radny pewnie zauważył w projekcie budżetu, który pan radny przygotowywał nie ma tego „więc cóż ja mogę na to poradzić”. Nie ma środków na tą drogę ponieważ nie została zaplanowana, na tę chwilę odpowiedź może być tylko taka.

Kolejnym pytaniem, sugestią była kwestia drogi z Czartajewa, czy jeżeli wpłynie wniosek poparty podpisami to będzie miał większe uznanie, priorytet. Starosta podkreślił, że poparcie jest ważne ale jak pan radny pamięta z poprzedniej kadencji nawet wniosek poparty podpisami 1.200 mieszkańców nie zawsze zyskuje wsparcie faktyczne, Starosta zaznaczył, że z tego, co sobie przypomina pan radny Niewiadomski nie głosował za tym wnioskiem chociaż było 1200 podpisów.

Starosta Mikołaj Mantur przypomniał, że kolejne pytania, były to pytania okołobudżetowe.

Radny Tadeusz Niewiadomski stwierdził, że pani Skarbnik udzieliła już wyjaśnień.

Starosta Mikołaj Mantur zapytał, czy jest to wystarczająca odpowiedź?

Radny Tadeusz Niewiadomski stwierdził, że tak.

Starosta Mikołaj Mantur stwierdził, że nie wie teraz, które są z budżetu a które nie więc na ile był w stanie zanotować postara się odpowiedzieć. Jeżeli chodzi o gospodarkę leśną Starosta stwierdził że nie wie, czy chodziło o rok bieżący czy przyszły w każdym razie na przyszły rok też jest zabezpieczone, jest podpisana umowa z nadleśnictwem w Rudce, nie ma więc problemu. Przekwalifikowanie gruntów z rolnych na leśne – to się już odbyło, Starosta poinformował, że dzisiaj podpisał fakturę za tę robotę, została ona odebrana i jest po temacie.

Czy są środki na podwyżki Starosta Mikołaj Mantur stwierdził, że jeśli pan radny czytał wnikliwie uchwałę budżetową są przewidziane środki w wysokości 7% na podwyżki, Starosta zaznaczył, że ma na myśli podwyżki dla nauczycieli.

Odpowiadając na pytanie dotyczące gospodarstwa pomocniczego Starosta podkreślił, że nie widzi zagrożenia dla pracowników, z tego, co mu wiadomo pan dyrektor Kochanowski, który przejmuje tą schedę nie planuje nikogo zwalniać. Starosta podkreślił, że nie ma ani jednego sygnału jakichkolwiek zagrożeń ze strony pracowników obecnego jeszcze gospodarstwa pomocniczego, przyszłych pracowników szkoły, żeby się oni czegokolwiek obawiali, Starosta stwierdził, że żaden tego typu sygnał do niego nie dotarł.

Odpowiadając na pytanie dotyczące segmentu C Starosta Mikołaj Mantur stwierdził, że jak pan radny zapewne sobie przypomina taką umowę podpisał pan Starosta Zalewski oraz Wicestarosta Mikołaj Mantur, była nawet sugestia, aby podpisał ją Starosta Zalewski oraz członek Zarządu Niewiadomski więc dziwi to pytanie, przecież jest to sprawa z czasu, gdy pan radny był członkiem Zarządu. Zarząd taką decyzję podjął, podpisał umowę z firmą „Majka”, zostały zrealizowane roboty zgodnie z harmonogramem, zostały odebrane przedwczoraj na kwotę prawie 500 tys. zł. wszystko jest zgodnie z harmonogramem, zgodnie z planem.

Jeżeli chodzi o ugodę z NFZ dotyczącą nadwykonań za 2009 rok Starosta przypomniał, że tak, jak informował już panów radnych na poprzedniej sesji nowy Zarząd na swoim pierwszym posiedzeniu taką decyzję podjął i upoważnił dyrektora do zawarcia ugody i została ona już podpisana. Jeżeli chodzi o negocjacje dotyczące aneksu do kontraktu na przyszły rok szczegóły przedstawi dyrektor SP ZOZ.

Radny Tadeusz Niewiadomski zapytał, czy pan Starosta zamierza realizować program naprawczy SP ZOZ panem dyrektorem Maksimiukiem.?

Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że jeżeli chodzi o program naprawczy na razie takiego dokumentu nie ma, jeżeli pan dyrektor go przedstawi i będzie się nadawał to będziemy go realizować.

Odpowiadając na pytanie dotyczące stanowiska pełnomocnika ds obronności i współpracy z zespolonymi służbami inspekcjami i strażami Starosta Mikołaj Mantur przypomniał, że odpowiadał na to pytanie na poprzedniej sesji, zajmuje się tym, pełnomocnikiem jest pan Piotr Tereszkiewicz, któremu zamierza przedłużyć umowę na przyszły rok . Niezależnie od tego w I kwartale przyszłego roku zostanie ogłoszony nabór na stanowisko urzędnicze pełnomocnika.

O uzupełnienie odpowiedzi dotyczącej sytuacji pracowników gospodarstwa pomocniczego w Czratajewie Starosta Mikołaj Mantur poprosił dyrektora Zespołu Szkół Rolniczych w Czartajewie Leona Kochanowskiego.

Dyrektor Leon Kochanowski poinformował, że w dniu 29 listopada wszystkim pracownikom gospodarstwa została przedstawiona propozycja podjęcia pracy w Zespole Szkół Rolniczych w Czartajewie, w dwóch przypadkach pracownicy nie wyrazili zgody, pozostali wyrażają zgodę. Jeżeli chodzi o środki finansowania to dochody i wydatki gospodarstwa są już ujęte w budżecie szkoły – dyrektor Kochanowski podkreślił, że nie widzi tu żadnego zagrożenia.

Radny Tadeusz Niewiadomski zapytał, czy środki finansowe bilansują się?

Dyrektor Leon Kochanowski odpowiedział, że tak.

 

Głos zabrał dyrektor SP ZOZ Robert Maksimiuk, który poinformował, że jeśli chodzi o nadwykonania za rok ubiegły to tak, jak pan Starosta wspomniał , miał upoważnienie od Zarządu. Co do realizacji tego punktu to ugoda została podpisana tydzień temu w poniedziałek, 21 grudnia, pieniądze jeszcze nie wpłynęły, jest to kwota ponad 300 tys. zł. Cześć pieniędzy przeznaczona zostanie na spłatę zobowiązań wymagalnych a część zgodnie z art. 59 a ustawy o ZOZ-ach, czyli 40% zostanie przeznaczone dla pracowników SP ZOZ – tak przewiduje ustawa. Co do kontraktu na rok 2011 jest on na podobnym poziomie jak kontrakt z roku 2010 , są niewielkie przesunięcia jeżeli chodzi o wykonanie na oddziale położniczo – ginekologicznym ze względu na niewykonanie kontraktu w tym roku został on zmniejszony a zwiększony na oddziale wewnętrznym. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że szczegóły przedstawi panu radnemu na następnej sesji, kiedy będą już podpisane odpowiednie dokumenty.

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że pogotowie pozostaje przy SP ZOZ-ie, w tym samym budynku w którym było mamy podpisana umowę w tej sprawie.

 

Odpowiadając na zapytanie radnego Czesława Żero Starosta Mikołaj Mantur podkreślił, że to Wysoka Rada będzie decydowała, jakie inwestycje będą przedkładane do aplikacji do środków unijnych czy do Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Jak wszyscy wiemy, możliwości będą bardzo ograniczone więc tych inwestycji nie będzie dużo. Ważną drogą, którą trzeba będzie starać się zrobić jest ciąg drogowy, który był zgłaszany jeszcze przez poprzedni Zarząd do Narodowego Programu, Starosta poinformował, że ma na myśli drogę Czarna Średnia – Siemiony w stronę Korycin. Na pewno trzeba będzie wrócić do drogi Dziadkowice – Osmola, która nie ma szczęścia , już 3 razy była składana i nie przechodziła pozytywnej oceny. Starosta stwierdził, że mówiąc szczerze jeżeli zrobimy te dwie drogi to będzie nasz sukces.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy zadający pytania w ramach punktu „Interpelacje i zapytania radnych” są zadowoleni z udzielonych odpowiedzi?

Z sali padły głosy, że tak.

 

P – kt 7.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w punkcie tym głos chciała zabrać pani dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych.

Dyrektor Urszula Obrycka serdecznie podziękowała panom radnym za tak miłą inicjatywę przekazania pieniążków na rzecz uczniów szkoły, dzieci niepełnosprawnych. Jeżeli panowie radni pozwolą, pieniądze te zostaną przeznaczone na zakup części paczek choinkowych, ponieważ dzieci jest dużo wszystkim nie kupimy paczek za zebrane pieniądze, chociaż jest to naprawdę duża kwota ale jeżeli można część upominków zakupimy i faktura zakupu zostanie przedstawiona panu Przewodniczącemu Rady. Dyrektor Urszula Obrycka podziękowała i podkreśliła, że jest bardzo wdzięczna w imieniu dzieci i pracowników szkoły.

Dyrektor Urszula Obrycka serdecznie poprosiła wszystkich obecnych o przekazanie 1% podatku na rzecz stowarzyszenia, które od początku istnienia szkoły działa przy Zespole Szkół Specjalnych w Siemiatyczach. Przekazane środki finansowe uzbierane z 1%-ta podatku wykorzystujemy na działalność statutową Zespołu Szkół Specjalnych, na terapię wychowanków, zakup pomocy, oprzyrządowania, indywidualną pomoc wychowankom i wiele innych celów związanych z funkcjonowaniem dzieci niepełnosprawnych. Dyrektor Urszula Obrycka podziękowała w imieniu pracowników szkoły, wszystkich członków Towarzystwa oraz dzieci. Numer KRS i konta jest dostępny na ulotkach które zostały wydrukowane a które są dostępne w wielu miejscach w mieście, w Starostwie , w szkole oraz na stronie internetowej szkoły.

Wszystkim, którzy wkrótce będą obchodzić święta Bożego Narodzenia dyrektor Urszula Obrycka życzyła wesołych, spokojnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia, wszystkim życzyła szczęśliwego spokojnego Nowego Roku, jak najwięcej życzliwości ludzkiej, radości.

Przewodniczący Rady przekazał dyrektor Urszuli Obryckiej zebrane środki finansowe i wyraził opinię, że radni dają pani dyrektor, Radzie Pedagogicznej oraz rodzicom wolną rękę jeżeli chodzi o cel, na który środki te będą przeznaczone. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz podziękował za życzenia i przekazał zebraną kwotę.

 

Radny Jan Zalewski zwrócił się z sugestią, aby kontynuować proces sprzedaży części zespołu parkowo – pałacowego w Ostrożanach dla byłych właścicieli, państwa Ciecierskich przebywających w Anglii bo oni są nadal tym zainteresowani. Sprawę zna pan Roman Łopaciuk i pan Jan Olszewski. Była podjęta uchwała Rady kilka lat temu ale nie mieli oni przeprowadzonych spraw przez sąd, chodzi o akt własności, teraz już to mają . Kilka miesięcy temu w Ostrożanach był pan Stefan Ciecierski jako członek rodziny, który tę sprawę kontynuuje, jest zainteresowany odkupieniem tej części i kontynuacją tradycji rodzinnych. Radny Jan Zalewski poprosił, aby tą sprawę ciągnąć dalej.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że do Rady Powiatu wpłynęło wiele życzeń świątecznych od parlamentarzystów, od jednostek wojewódzkich, jak również od naszych jednostek organizacyjnych, za co serdecznie dziękujemy kierownikom jednostek organizacyjnych. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował również że na jego ręce jako przewodniczącego Rady wpłynęło pismo od Przewodniczącego Zarządu Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego mówiące o tym, że mieszkaniec Powiatu Siemiatyckiego Marek Krzyżanowski został powołany na funkcję Marszałka Parlamentu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego, ponadto powierzono mu funkcję przedstawiciela studenckiego w senacie Uniwersytetu Warszawskiego. Wymieniona jest cała droga działalności samorządowej – studenckiej pana Marka Krzyżanowskiego, miło nam przyjąć do wiadomości, że to mieszkaniec naszego powiatu potrzymał tą zaszczytną funkcję Marszałka Parlamentu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Sama liczba studentów – 55 tys. o czymś mówi, cieszymy się niezmiernie. Jako Rada, Biuro Rady skontaktujemy się z panem marszałkiem. Miło jest otrzymywać takie pisma.

Również Rada Powiatowa OPZZ przekazał pisemne życzenia oraz gratulacje związane zarówno z wyborem na radnych Powiatu Siemiatyckiego jak również życzenia świąteczno noworoczne. Przewodniczący Rady podziękował dla pana Michała Kruglicza za przesłane życzenia.

Przewodniczący Rady podziękował za przekazane materiały promocyjne.

 

Radny Jan Zalewski zapytał, czy będzie kontynuowana tradycja uroczystych spotkań na podsumowanie minionego roku z udziałem gości zaproszonych?

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że z tego co wie jak najbardziej w miesiącu styczniu takie spotkanie noworoczne się odbędzie, będzie to trzecia dekada stycznia, 20 – 21 stycznia. Takie spotkanie jest planowane, przybliżony termin to trzecia dekada stycznia z udziałem szerszego grona gości zaproszonych tak, jak było dotychczas.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz jeszcze raz złożył wszystkim zebranym życzenia świąteczne , jak również życzenia noworoczne. Wszystkiego najlepszego w roku 2011.

 

P – kt 8.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady BogusławZduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady III sesji IV kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

mgr inż. Bogusław Zduniewicz

 

Protokołowała: mgr Elżbieta Malinowska

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2011-02-14

Data modyfikacji: 2011-02-14

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2011-02-14