Sesja_Nr_II_10

Protokół Nr II/10

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 14 grudnia 2010r. w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1000 do godz. 1105.

 

W sesji uczestniczyło 16 radnych według załączonej listy obecności.

 

W sesji uczestniczyli również kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego według załączonej listy obecności a także przedstawicielka tygodnika „Głos Siemiatycz”.

 

W sesji uczestniczyli również:

  1. Walentyna Kwiatkowska Skarbnik Powiatu

  2. Jerzy Woźniak Sekretarz Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego Bogusław Zduniewicz.

 

P – kt 1.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając II sesję IV kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał radnych, Wiceprzewodniczącego Rady, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów, przedstawicieli mediów. Przewodniczący Rady serdecznie powitał Burmistrza Miasta Siemiatycze Piotra Siniakowicza.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w dzisiejszej sesji będzie uczestniczyć 16 radnych,co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że porządek obrad panowie radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję, czy w sprawie porządku obrad ktoś zechce zabrać głos?

Ponieważ nikt z radnych nie zgłosił propozycji zmiany porządku obrad Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada w dniu dzisiejszym będzie obradowała zgodnie z porządkiem obrad przesłanym panom radnym wraz zaproszeniami na dzisiejszą sesję.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w związku z tym, że w dniu dzisiejszym w porządku obrad przewidziany jest wybór członków Komisji Finansowo Budżetowej wyłożona została lista osób deklarujących chęć pracy w tejże komisji, Przewodniczący Rady poprosił o wpisywanie się chętnych do pracy w komisji Finansowej. Na kolejnej sesji Rady dokonamy wyboru członków dwóch pozostałych komisji stałych: Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego oraz Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych. Ponieważ każdy z panów radnych może pracować najwyżej – wynika to z naszego statutu - w dwóch komisjach łącznie z Komisją Rewizyjną, Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poprosił o podjęcie decyzji i zadeklarowanie się w taki sposób, aby w jeden komisji nie znaleźli się wszyscy radni a w innej aby nie zabrakło radnych chętnych do pracy.

 

Porządek obrad II sesji IV kadencji Rady Powiatu przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie obrad

  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

  3. Sprawozdanie Starosty z pracy Zarządu Powiatu między sesjami

  4. Interpelacje i zapytania radnych

  5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego

b/ powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Siemiatyckiego

c/ wyboru członków Komisji Finansowo – Budżetowej Rady Powiatu Siemiatyckiego

d/ ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego

6. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

7. Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

8. Zamknięcie obrad.

P – kt 2.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?

Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

 

P – kt 3.

Głos zabrał Starosta Mikołaj Mantur, który złożył sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z panów radnych ma pytania co do przedstawionego sprawozdania?

Nikt z radnych nie zgłosił pytań do sprawozdania Starosty z pracy Zarządu Powiatu między sesjami.

 

P – kt 4.

 

Radny Ryszard Pierlejewski poinformował, że chciałby zadać pytanie dla pana Wicestarosty aby powiedział nam publicznie dzisiaj jakie kończył szkoły, uczelnie, w związku z tym, że ma pewne wątpliwości uzasadnione faktem, że w przeszłości były pewne delikatnie mówiąc perturbacje. Radny Ryszard Pierlejewski poprosił, aby pan Wicestarosta dzisiaj przedstawił te zdarzenia w swoim życiorysie łącznie z przystąpieniem do egzaminu maturalnego: z jakim skutkiem i gdzie.

Radny Bogdan Klepacki poinformował, że ma pytanie dotyczące w zasadzie budżetu, jako że pierwszy raz jest radnym interesuje go dział 921 dotyczący kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dotyczy to wydatków związanych z realizacją zadań tak własnych jak i zadań zleconych. Jest tam zapisana kwota 39 tys. zł , w tej kwocie zawiera się realizacja zadania pod nazwą biblioteka powiatowa w Drohiczynie. Radny Bogdan Klepacki stwierdził, że czegoś tu nie rozumie dlatego chciałby usłyszeć, dlaczego tak jest. Uważa, że centrum powiatu mieści się w Siemiatyczach, Siemiatycki Ośrodek Kultury organizuje wiele imprez o zasięgu regionalnym , ogólnokrajowym nie wspominając już o powiatowym, z tej sumy mógłby bardzo chętnie skorzystać.

Radny Tadeusz Niewiadomski poinformował, że ma prośbę do Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu jako że mówi bardzo niewyraźnie, kolega Przewodniczący przyzwyczaił się do jego niewyraźnego mówienia ale gdyby było coś niezrozumiałe czy niejasne – poprosił, aby mu przerywać, powtórzy aby było wiadomo, o czym chce rozmawiać. Radny Tadeusz Niewiadomski poinformował, że ma kilka pytań do obecnego Zarządu i obecnej Rady:

  1. Czy dziś będziemy w pkt 5 podp. d – ustalenie miesięcznego wynagrodzenia, pan Starosta panu Wicestaroście ustalił już wynagrodzenie dlatego chciałby wiedzieć, ile pan Sielewonowski będzie pobierał wynagrodzenia pełniąc obowiązki Wicestarosty?

  2. Czy pan Starosta ustalił już kompetencje poszczególnych członków Starostwa , radny poinformował, że ma na myśli obowiązki Starosty, obowiązki Wicestarosty obowiązki Sekretarza, chodzi o to, za co poszczególne osoby będą odpowiedzialne?

  3. Jak wygląda temat zimowego odśnieżania dróg powiatowych? Radny poinformował, że chciałby się dowiedzieć, ile dyrektor Czmut wydał już kasy a ile pozostało na dalszą część zimy?

  4. Jak wygląda temat scalania gruntów? Powiat realizuje temat podjęty przez pana Starostę Zalewskiego. Czy istnieje realne zagrożenie niewykonania zadań w roku bieżącym, zadań przewidzianych na rok 2010?

  5. Kto jest w Starostwie odpowiedzialny za pełnienie funkcji Pełnomocnika Starosty do spraw obronności i współpracy, funkcję tę pełnił pan Sielewonowski?

  6. Dzisiaj w pkt 5 podp. d będziemy zatwierdzać wynagrodzenie panu Staroście Manturowi, jak się to wynagrodzenie ma do wynagrodzenia w uchwale Nr XX/163/09 z dnia 18 września 2009 roku - uchwała ta dotyczyła wynagrodzenia Starosty Jana Zalewskiego, ile pan Starosta Mantur ma mniej lub więcej?

 

Ponieważ inne interpelacje i zapytania nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielone zostaną w pkt 6 porządku obrad.

 

P – kt 5.

Pierwszy projekt uchwały dotyczył stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w dniu 6 grudnia na jego ręce wpłynęło pismo od radnego Piotra Siniakowicza informujące, że w wyniku II tury wyborów samorządowych przeprowadzonej w dniu 5 grudnia b. r. wybrany został na stanowisko burmistrza Miasta Siemiatycze, stąd też zgodnie z art. 190 ust. 1 pkt 2b Ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, jego mandat radnego Powiatu Siemiatyckiego wygasł. W takim przypadku zgodnie z art. 190 ust. 2 ordynacji wyborczej Rada Powiatu w drodze uchwały stwierdza wygaśniecie mandatu radnego.

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ze strony panów radnych są pytania do przedstawionego projektu uchwały?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 16 głosach „za”. Uchwała Nr II/5/10 – w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwracając się do burmistrza Piotra Siniakowicza stwierdził, że szkoda, że nie ma go w składzie naszej Rady ale jeszcze raz w imieniu Rady Powiatu chciałby przekazać serdeczne gratulacje w związku z wyborem na burmistrza Siemiatycz, na ślubowaniu mieliśmy już okazję je złożyć.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Siemiatyckiego.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zaproponował, mając na uwadze doświadczenia poprzednich kadencji, aby Komisja Rewizyjna funkcjonowała w 3-osobowym składzie. Statut mówi o tym, że Komisja Rewizyjna może funkcjonować w składzie od 2 do 4 członków nie wliczając przewodniczącego czyli mieścimy się w tym. Przewodniczący Rady poinformował, że tą propozycję chciałby zgodnie z regułą poddać pod głosowanie i zapytał, czy są uwagi co do jego propozycji?

Radny Tadeusz Niewiadomski zaproponował, aby skorzystać z tej możliwości jako że w skład Rady Powiatu wchodzą 4 ugrupowania czyli dajmy szansę, aby z każdego ugrupowania było po jednym członku komisji .

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz potwierdził, że uwaga jest słuszna jednak chciałby stwierdzić, że do Rady weszło 5 komitetów wyborczych bo również Forum Prawicy pamiętajmy o tym. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że skoro pan radny Niewiadomski pominął jeden komitet to chciałby powiedzieć w imieniu komitetu wyborczego i radnych z SPW że rezygnujemy z udziału w Komisji Rewizyjnej. W tej sytuacji nadal zasadny jest wniosek aby Komisja Rewizyjna pracowała w składzie 3 – osobowym.

Radny Ryszard Pierlejewski podkreślił, że 3 osoby pozostały i te 3 osoby pracowały ale Komisja Rewizyjna rozpoczynała pracę w składzie 4-osobowym . Radny podkreślił że to, że ugrupowanie Przewodniczącego Rady rezygnuje z wystawienia kandydata do Komisji Rewizyjnej nie oznacza, że on jako jedyny reprezentant swego ugrupowania z tego zrezygnuje. Radny Ryszard Pierlejewski poinformował, że jego wniosek jest za tym, aby komisja pracowała w składzie 4-osobowym.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że w związku z tym, że są takie propozycje należy obie przegłosować zaczynając od jego propozycji. Wynik głosowania wskaże, w jakiej liczbie będziemy powoływali w dniu dzisiejszym Komisję Rewizyjną.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał pod głosowanie propozycję, aby Komisja Rewizyjna w tej kadencji pracowała w 3 osobowym składzie. Za przyjęciem propozycji Przewodniczącego Rady głosowało 8 radnych, 7 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że jego wniosek został przyjęty przy 8 głosach „za” , 7 „przeciw”, 1 „wstrzymującym”. Przegłosowaliśmy fakt, że Komisja Rewizyjna w IV kadencji będzie pracowała w 3-osobowym składzie.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zaproponował, aby najpierw wybrać przewodniczącego Komisji a następnie pozostałych jej członków. Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Wiceprzewodniczący Rady Jerzy Szawkało zaproponował na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej pana radnego Mariusza Pyzowskiego. Jest to były radny Gminy Siemiatycze, samorządowiec ponadto jest finansistą, bankowcem, jest to osoba godna polecenia.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy pan radny Mariusz Pyzowski wyraża zgodę na kandydowanie?

Radny Mariusz Pyzowski wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny Czesław Żero na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zaproponował kandydaturę radnego Ryszarda Pierlejewskiego. Pan radny w poprzedniej kadencji pracował w Komisji Rewizyjnej , był radnym Rady Powiatu jest więc zorientowany w sprawach pracy tej komisji. Radny Czesław Żero wyraził opinię, że ta kandydatura jest właściwa.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy pan radny Ryszard Pierlejewski wyraża zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej?

Radny Ryszard Pierlejewski wyraził zgodę na kandydowanie.

Inne kandydatury nie zostały zgłoszone.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że zostały zgłoszone dwie kandydatury na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej w związku z tym zasada jest taka, że należy kolejno poddać obie pod głosowanie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Mariusza Pyzowskiego na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Za wyborem radnego Mariusza Pyzowskiego na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej głosowało 8 radnych, 7 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej wybrany został radny Mariusz Pyzowski.

Przewodniczący Rady zwracając się do Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka zapytał, czy musimy głosować drugą kandydaturę?

Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak stwierdził, że zakładamy, że radni zachowują się odpowiedzialnie – z całym szacunkiem - więc dokonał się już wybór przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że Komisja Rewizyjna liczy dwóch członków oprócz przewodniczącego i poprosił o zgłaszanie kandydatów na członków Komisji Rewizyjnej.

Radny Bogdan Klepacki zgłosił kandydaturę radnego Józefa Daniluka.

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy pan radny Daniluk wyraża zgodę na kandydowanie?

Radny Józef Daniluk wyraził zgodę na kandydowanie.

Radny Mariusz Pyzowski na członka Komisji Rewizyjnej zgłosił kandydaturę radnego Bogdana Klepackiego.

Radny Jan Zalewski na członka Komisji Rewizyjnej zgłosił kandydaturę radnego Franciszka Czarkowskiego.

Przewodniczący Rady zapytał, czy radni Bogdan Klepacki i Franciszek Czarkowski wyrażają zgodę na kandydowanie?

Radni Bogdan Klepacki i Franciszek Czarkowski wyrazili zgodę na kandydowanie na członków Komisji Rewizyjnej.

Radny Czesław Żero zgłosił kandydaturę radnego Ryszarda Pierlejewskiego.

Przewodniczący Rady zapytał, czy radny Ryszard Pierlejewski wyraża zgodę na kandydowanie?

Radny Ryszard Pierlejewski wyraził zgodę na kandydowanie.

Inne kandydatury nie zostały zgłoszone.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że na członków Komisji Rewizyjnej zgłoszone zostały następujące kandydatury: radny Józef Daniluk, radny Bogdan Klepacki, radny Franciszek Czarkowski i radny Ryszard Pierlejewski. Wszyscy wyrazili zgodę na kandydowanie. Przewodniczący Rady poddał poszczególne kandydatury pod głosowanie.

Za powołaniem do pracy w Komisji Rewizyjnej radnego Józefa Daniluka głosowało 16 radnych.

Za powołaniem do pracy w Komisji Rewizyjnej radnego Bogdana Klepackiego głosowało 10 radnych, 1 był przeciw, 5 wstrzymało się od głosu.

Za powołaniem do pracy w Komisji Rewizyjnej radnego Franciszka Czarkowskiego głosowało 7 radnych, 8 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Za powołaniem do pracy w Komisji Rewizyjnej radnego Ryszarda Pierlejewskiego głosowało 7 radnych, 8 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

 

Na podstawie wyników głosowania Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu Siemiatyckiego podjęła Uchwałę Nr II/6/10 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Siemiatyckiego – uchwała w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył wyboru członków Komisji Finansowo – Budżetowej Rady Powiatu Siemiatyckiego.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poprosił o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Komisji Finansowo Budżetowej.

Radny Mariusz Cieślik zgłosił kandydaturę radnego Jerzego Szawkało wieloletniego samorządowca, człowieka uczciwego. Jest to odpowiednia osoba na to stanowisko.

Przewodniczący Rady zapytał, czy Wiceprzewodniczący Jerzy Szawkało wyraża zgodę na kandydowanie?

Wiceprzewodniczący Jerzy Szawkało wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Finansowo Budżetowej.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał zgłoszoną kandydaturę pod głosowanie. Za wyborem radnego Jerzego Szawkało na Przewodniczącego Komisji Finansowo Budżetowej głosowało 10 radnych, 4 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że przewodniczącym Komisji Finansowo Budżetowej Rady Powiatu wybrany został radny Jerzy Szawkało.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że na podstawie wpisów na liście chęć pracy w Komisji Finansowo Budżetowej zadeklarowali: radny Jan Markiewicz, radny Czesław Żero, radny Franciszek Czarkowski, radny Jan Zalewski , radny Marek Bobel, radny Mariusz Pyzowski.

Przewodniczący Rady poddał skład Komisji Finansowo Budżetowej pod głosowanie.

Za powołaniem Komisji Finansowo Budżetowej w przedstawionym składzie głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr II/7/10 w sprawie wyboru członków Komisji Finansowo – Budżetowej Rady Powiatu Siemiatyckiego - uchwała stanowi załącznik do protokołu.

 

 

Ostatni projekt uchwały dotyczył ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego.

O omówienie tego projektu uchwały Przewodniczący Rady poprosił Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka.

Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że na wstępie chciałby odpowiedzieć na jedno z pytań pana radnego Tadeusza Niewiadomskiego: wszystkie określone w uchwale składniki wynagrodzenia dla Starosty Mikołaja Mantura są takie same jak pana Starosty Jana Zalewskiego więc wysokość wynagrodzenia nie ulega zmianie. Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów, które wyszczególnione zostało w podstawie prawnej ustala się wynagrodzenie, jest tam tabela, są dodatki funkcyjne i wynagrodzenie zasadnicze. Wynagrodzenie to mieści się w „widełkach”. Dodatek specjalny zgodnie z nową ustawą o pracownikach samorządowych, art. 36 ust. 3 mówi że: „wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta, staroście oraz marszałkowi województwa przysługuje dodatek specjalny” - to się zmieniło ponieważ kiedyś było tak, że trzeba było uzasadnić ten dodatek natomiast w nowej ustawie mówi się, że dodatek ten przysługuje. Zgodnie z rozporządzeniem przysługuje on w wysokości od 20 do 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego , tutaj jest 29% tak, jak miał pan Starosta Jan Zalewski.

Radny Czesław Żero stwierdził, że sytuacja w kraju jest tak trudna, budżet Państwa nie jest za wesoły, budżet powiatu również jest częściowo obciążony kredytami. Radny Czesław Żero zgłosił wniosek formalny o to, abyśmy jako nowa Rada Powiatu sprostali wymaganiom, jakie postawili nam wyborcy, że pieniądze powinny być wydawane rozważnie i aby radni przestali patrzeć na własne pieniądze. Radny Czesław Żero zgłosił wniosek formalny o obniżenie poborów starosty, wicestarosty, przewodniczącego Rady, jego zastępcy, członków Zarządu i wszystkich radnych o 20%. Radny wyraził opinię, że odbije się to dobrym echem wśród społeczeństwa, Rada po spełnieniu woli społeczeństwa będzie pracować jednym głosem.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że rozpatrujemy na dzisiejszej sesji projekt uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego natomiast pan radny Czesław Żero w swoim wniosku zawarł szerokie spektrum dotyczące innych kwestii. Przewodniczący Rady zwracając się do radnego Czesława Żero poinformował, że pozostałe sprawy jest to temat późniejszy, dzisiaj może jedynie przyjąć i rozważać tylko i wyłącznie część wniosku dotyczącą projektu uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego. Może Sekretarz Powiatu odniesie się ponieważ padł wniosek w sprawie wynagrodzenia wicestarosty, a Rada nie jest kompetentna do tych spraw i w tym zakresie możemy lobbować ale nie mamy kompetencji aby cokolwiek w drodze formalnej czyli na podstawie uchwały decydować.

Radny Czesław Żero poinformował, że chodzi w tej chwili o pobory Starosty, radny zaznaczył, że powiedział szerzej – to na przyszłość, natomiast jeśli chodzi o pobory Starosty to z uwzględnieniem przepisów prawnych, jakie pozwalają nam na taki ruch.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, kto jest za tym, aby przyjąć rozważania wynikające z wniosku formalnego pana radnego Czesława Żero?

Radni poprosili o sprecyzowanie wniosku.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że pan radny Czesław Żero zgłosił formalny wniosek aby w projekcie uchwały nad którym dziś procedujemy obniżyć pobory dla pana Starosty Mikołaja Mantura. Przewodniczący Rady poinformował, że wniosek ten poddaje pod głosowanie. Kto jest za tym, aby przychylić się do wniosku pana radnego Czesława Żero?

W głosowaniu wniosek radnego Czesława Żero poparł 1 radny, 6 było przeciw, 9 wstrzymało się od głosu.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że wniosek nie został przyjęty.

 

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego głosowało 12 radnych, 4 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została przy 12 głosach „za”, 4 „wstrzymujących”. Uchwała Nr II/8/10 – w załączeniu do protokołu.

 

P – kt 6.

 

Głos zabrał Starosta Mikołaj Mantur, który stwierdził, że interpelacje i zapytania kierowane są do Zarządu, on jest Przewodniczącym Zarządu więc przynajmniej w części odniesie się również do pierwszego pytania pana radnego Pierlejewskiego. Starosta Mikołaj Mantur stwierdził, że jako pracodawca nie weryfikował dokładnie wykształcenia pana Wicestarosty Zenona Sielewonowskiego z prostej przyczyny: dokumenty te są już złożone w Starostwie od kilku miesięcy. Takiej weryfikacji pod nadzorem pana Starosty Jana Zalewskiego dokonała komisja, która przeprowadzała nabór na stanowisko urzędnicze. Starosta Mikołaj Mantur podkreślił, że ma pełne zaufanie do pana Starosty Zalewskiego i tego nie weryfikował.

Wicestarosta Zenon Sielewonowski poinformował, że ukończył szkołę podstawową w Miłkowicach Jankach ponieważ urodził się w Miłkowicach Maćkach. Później ukończył Liceum Ogólnokształcące w Hajnówce następnie ukończył 6-letnią szkołę muzyczną z przygotowaniem pedagogicznym jako nauczyciel przedmiotów muzycznych, szkoła ta mieści się w Białymstoku przy ul. Podleśnej. Następnie ukończył Studium Oświaty i Kultury dla Dorosłych w Warszawie , następnie ukończył Wszechnicę Mazurską w Olecku, studnia licencjackie na Wydziale Prawno – Ekonomicznym na ostatnim roku wydział ten został przemianowany na Wydział Nauk Społecznych a później studia uzupełniające magisterskie na Akademii Podlaskiej w Siedlcach na Wydziale Zarządzania, jest to ten sam wydział, który kończył pan Ryszard Pierlejewski. Wicestarosta Zenon Sielewonowski poinformował, że ukończył również Szkołę Pracowników Służb Społecznych w Warszawie wspólnie z panią kierownik PCPR. Wicestarosta poinformował, że w Akademii Obrony Narodowej na Wydziale Dowodzenia i Zarządzania ukończył wyższy kurs obronny a później drugi wyższy kurs obronny w Akademii Obrony Narodowej w Rembertowie na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego.

Radny Ryszard Pierlejewski podziękował Wicestaroście i stwierdził, że bogate jest jego wykształcenie , radny poprosił Wicestarostę Zenona Sielewonowskiego o pełniejszą odpowiedź czy przystąpił do egzaminu maturalnego, gdzie, kiedy i z jakim wynikiem?

Wicestarosta Zenon Sielewonowski poinformował, że egzamin maturalny zdawał w 1974 roku w Hajnówce w miesiącach: maj i czerwiec.

 

Starosta Mikołaj Mantur odpowiadając na interpelację radnego Bogdana Klepackiego poinformował, że budżet, który radni otrzymali wraz z materiałami na sesję został przygotowany przez Zarząd poprzedni pod przewodnictwem pana Starosty Zalewskiego, nie chcieliśmy nic zmieniać w tym budżecie bo tworzyłoby to duży zamęt, chcąc przyjąć go w tym roku wymagałoby to dużo pracy pani Skarbnik i nas wszystkich pozostał więc tak, jak został przyjęty przez poprzedni Zarząd. Rzeczywiście tam jest zapis, który dotyczy prowadzenia zadań z zakresu kultury, jest tam bodajże kwota 25 tys. zł. na ten cel. Starosta stwierdził, że przyznaje rację panu radnemu Klepackiemu, że niekoniecznie wydatek w takiej kwocie zasilającej budżet Gminy Drohiczyn jest celowy. Starosta Mikołaj Mantur zobowiązał się, że do najbliższej sesji dokonamy analizy tej sprawy, dokonamy analizy możliwości zmiany tego wydatku na bardziej ewidentny cel , takie próby są podjęte, oczywiście z udziałem pana radnego jako osoby, która zna się na kulturze i zastanowimy się nad bardziej celowym wydatkowaniem tych środków. Bardziej celowe będzie na pewno wydatkowanie tych środków w Mieście Siemiatycze.

 

Starosta Mikołaj Mantur odpowiadając na zapytanie radnego Tadeusza Niewiadomskiego dotyczące wynagrodzenia wicestarosty poinformował, że jego intencją było aby wynagrodzenie wicestarosty było dokładnie takie samo jakie miał będąc wicestarostą i aby wynagrodzenie starosty było takie samo jakie miał przed nim pan Starosta Zalewski.

Jeżeli chodzi o ustalenie kompetencji Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że drugiego dnia jego urzędowania po uzgodnieniach zostały mu przedłożone odpowiednie zarządzenia. Jeżeli chodzi o jednostki u Starosty jest szpital, PZD, Urząd Pracy u Wicestarosty jest PDPS, PCPR, szkoły u pana Sekretarza jest Wydział OR, AB, KD, Wydziały: Geodezji i Rolnictwa są u Starosty, promocja została podzielona: Starosta poinformował, że chciałby być bliżej inwestycji natomiast Wicestarosta bliżej stricte promocji, Wydział Edukacji podlega pod Wicestarostę.

Odpowiadając na interpelację radnego Tadeusza Niewiadomskiego dotyczącą scalania gruntów Starosta Mikołaj Mantur poinformował, że jest kontynuowany proces który został rozpoczęty za poprzedniego Zarządu i poprzedniego Starosty. Prace zostały zintensyfikowane jeżeli chodzi o kwestie formalne ponieważ z tym były największe problemy i zapóźnienia. Zostały dostarczone odpowiednie dokumenty do Urzędu Marszałkowskiego, do Ministra Rolnictwa do Ministra Finansów. Starosta poinformował, że ma tu na myśli zarówno zagospodarowanie poscaleniowe na obiekcie Ostrożany I jak też kwestie związane z podpisaniem umowy na Ostrożany II , na prace geodezyjne. Niestety, jeśli chodzi o zakres robót budowlanych, prawdopodobnie pan radny jako osoba zainteresowana wie, asfaltowanie miało się rozpocząć dosłownie 29 lub 30 listopada, jeszcze przed I sesją Rady Powiatu niestety, aura to uniemożliwiła, został odebrany ten zakres robót, który został praktycznie wykonany, jest to zakres na kwotę 45 tys. zł. Komisja to odebrała, to zostanie wykonawcy opłacone , pozostałe środki z kwoty 250 tys. zł. będą mogły być przesunięte na rok przyszły.

Odpowiadając na pytanie dotyczące Pełnomocnika ds obronności i współpracy Starosta Mikołaj Mantur stwierdził że wiadomo, że nie jest nim Wicestarosta, na tę chwilę jest to pan Tereszkiewicz, wkrótce uruchomimy nowy nabór na to stanowisko.

O odpowiedź na zapytanie dotyczące kosztów odśnieżania dróg Starosta Mikołaj Mantur poprosił dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Henryka Czmuta.

Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że jeśli chodzi o koszty zimowego utrzymania to faktura za listopad jest w kwocie 22,5 tys. zł. natomiast nie było jeszcze faktur za grudzień ale według dzienników pracy sprzętu będzie to kwota około 100 tys. zł. za grudzień, jest w tym odśnieżanie i zwalczanie śliskości. Zima tegoroczna rozpoczęła się nieco wcześniej niż tradycyjnie, rozpoczęła się pod koniec listopada mocnym uderzeniem z zamieciami i zawiejami spowodowało to kłopoty z przejezdnością szczególnie na terenach niezabudowanych.

Radny Tadeusz Niewiadomski zapytał, ile zostało kasy na odśnieżanie?

Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że w tej chwili ogólnie rzecz biorąc do dnia dzisiejszego mieścimy się w limitach, dyrektor Henryk Czmut zaznaczył, że obawia się, co będzie się działo jeśli ta aura w podobnym natężeniu będzie przedłużona do końca roku.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy interpelujący są usatysfakcjonowani z udzielonych odpowiedzi?

Z sali padły głosy, że tak.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że ma szczerą prośbę: w każdym porządku obrad jest coś takiego, do czego za moment przejdziemy „Sprawy różne. wolne wnioski i oświadczenia radnych” Przewodniczący Rady poprosił aby rozważyć, co się nadaje do tego punktu a co ma być w interpelacjach i zapytaniach.

 

P – kt 7.

 

Radny Jan Zalewski zapytał, czy w tym roku jest przewidywana sesja budżetowa, jeżeli tak, to kiedy, czy jest przybliżony termin?

Radny Jan Rój zapytał, co będzie z posterunkiem Policji w Grodzisku, czy będzie przeniesiony do Dziadkowic, czy zostanie? Co z budyniem, czy zostanie skomunalizowany?

 

Radny Tadeusz Niewiadomski złożył podziękowanie redaktorowi Markowi Malinowskiemu za bardzo rzetelne, obiektywne i bardzo fachowe sprawozdanie z pierwszej sesji Rady Powiatu. Przez redaktora Marka Malinowskiego przemawia duża fachowość. Radny stwierdził, że chciałby, aby „Głos Siemiatycz' taką samą rzetelność zaprezentował przy relacjonowaniu kolejnych sesji.

 

Radny Czesław Żero zaproponował, aby po zakończeniu sesji uczcić minutą ciszy zmarłych i poległych w obronie Ojczyzny po wprowadzeniu w Polsce stanu wojennego.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że do Biura Rady wpłynęło podanie kierowane do Rady Powiatu w Siemiatyczach , podanie od mieszkańców i od Rady Sołeckiej wsi Smolugi, sprawa dotyczy modernizacji drogi powiatowej z Dołubowa do Smolug. Pismo to łącznie z załącznikami zgodnie z właściwością zostanie przekazane do Zarządu Powiatu. Jest to sprawa świeża, dosłownie przed kilkoma dniami pismo to wpłynęło do Biura Rady.

Odnosząc się do pytania radnego Jana Zalewskiego Przewodniczący Rady poinformował, że kalendarz pozwala, aby sesję tzw. budżetową zwołać jeszcze na rok 2010 i z możliwych terminów, jakie rozpatrywał najbardziej prawdopodobny jest okres po świętach Bożego Narodzenia a przed samym Nowym Rokiem, trudno w tej chwili sprecyzować czy będzie to 28, 29 czy 30 grudnia. Przewodniczący zaznaczył że rozumie, że wszyscy w tym okresie mają jakieś plany, ale w poprzedniej kadencji również w tym czasie były zwoływane sesje. Sprawa uchwalania budżetu w samorządach i stopnia podstawowego i powiatowego przebiega tak, że niestety musimy nad tym pracować w okresie międzyświątecznym. Jeżeli chodzi o sprecyzowanie konkretnej daty – Przewodniczący podkreślił, że zawsze starał się dopasować choćby dla jednego z radnych nie pasował jakiś termin aby pouzgadniać wspólnie. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że między 28, 29 a 30 grudnia było to jak najbardziej realne do przesuwania i możliwe do zrobienia.

Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące posterunku Policji w Grodzisku o udzielenie odpowiedzi Przewodniczący Rady poprosił Komendanta Powiatowego Policji w Siemiatyczach Piotra Prokopczuka.

Komendant Powiatowy Policji Piotr Prokopczuk poinformował, że z dniem 1 stycznia 2011 roku siedziba posterunku zostanie przeniesiona do Dziadkowic, już są podjęte próby. Z uwagi na to, że budynek w Grodzisku jest nieekonomiczny, wymaga dużego nakładu na remont, wszyscy borykamy się z kłopotami finansowymi dlatego pan wójt z Dziadkowic zadeklarował daleko idącą pomoc finansową, tam zaczęły się już remonty, pomieszczeń będzie więcej niż w Grodzisku. Dziadkowice mają o tyle przewagę, że są przy drodze „19” więc nawet dojazd jest lepszy. W Grodzisku pozostanie tylko punkt dzielnicowego. Z dniem 1 stycznia posterunek będzie funkcjonował w Dziadkowicach.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że jesteśmy w okresie radosnego oczekiwania na narodzenie Pana Jezusa czyli przed Bożym Narodzeniem. W związku z tym, że nie będzie już zwołanej sesji Przewodniczący Rady w imieniu własnym jak i wszystkich razem złożył najserdeczniejsze życzenia bożonarodzeniowe, życząc spokojnych Świąt, dużo zdrowia, dużo ciepła rodzinnego a na noworoczne życzenia jeszcze się spotkamy. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że życzenia te kieruje do państwa radnych, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników służb mundurowych naczelników wydziałów, wszystkich przybyłych, burmistrza Miasta Siemiatycze, do pani z naszych mediów. Jeszcze raz Wesołych, Spokojnych, Radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

 

Zgodnie z wnioskiem radnego Czesława Żero zebrani minutą ciszy uczcili pamięć ofiar stanu wojennego.

 

P – kt 8.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad dzisiejszej sesji Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady II sesji IV kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

mgr inż. Bogusław Zduniewicz

 

 

Protokołowała: mgr Elżbieta Malinowska

 

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2011-02-11

Data modyfikacji: 2011-02-11

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2011-02-11