Uchwała VII/43/03

Uchwała Nr VII/43/03
Rady Powiatu Siemiatyckiego
z dnia 27 maja 2003 r.

w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania

 

Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2003 r. Nr 15 poz. 148) Rada Powiatu uchwala, co następuje:

§ 1.

1. Podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, zwane dalej "podmiotami", mogą otrzymywać dotacje z budżetu Powiatu Siemiatyckiego na realizację zadań publicznych o charakterze ponadgminnym będących w kompetencji powiatu, a w szczególności:

1) edukacji publicznej,
2) promocji i ochrony zdrowia,
3) pomocy społecznej,
4) polityki prorodzinnej,
5) wspierania osób niepełnosprawnych,
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych,
7) kultury i ochrony dóbr kultury,
8) kultury fizycznej i turystyki,
9) ochrony środowiska i przyrody,
10) ochrony praw konsumenta,
11) promocji powiatu.

2. Dotacje powinny być przeznaczone na działania, które w istotny sposób przyczynią się do realizacji zadań powiatu, z wyjątkiem dofinansowania bieżącej działalności podmiotów.

3. Cel publiczny dofinansowywanego zadania powinien być zgodny z realizacją zadań statutowych podmiotu.

4. W warunkach określonych przepisami prawa wydatkowanie dotacji powinno odbywać się na zasadach określonych ustawą z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664 z późn. zm.).

§ 2.

Decyzję o przyznaniu dotacji podmiotom, o których mowa w § 1, podejmuje Rada Powiatu na wniosek Zarządu Powiatu.

§ 3.

1. Podmiot ubiegający się o dotację zobowiązany jest do złożenia wypełnionego wniosku wraz z danymi dotyczącymi podmiotu, a w szczególności: NIP, REGON, statut, wyciąg z właściwego rejestru, zaświadczenie o niezaleganiu w płaceniu podatków i składek na ubezpieczenie społeczne oraz referencje i ewentualne dodatkowe informacje.

2. Kompletna dokumentacja powinna zawierać:

1) określenie przedmiotu zadania,
2) wykonawcę zadania ze wskazaniem kwalifikacji osób mających realizować zadanie,
3) preliminarz wydatków niezbędnych do wykonania zadania,
4) termin realizacji zadania,
5) wysokość wnioskowanej dotacji,
6) udział środków własnych przeznaczonych na realizację zadania,
7) spodziewane efekty z realizacji zadania.

3. Zarząd Powiatu może zażądać od podmiotów ubiegających się o dotację przedłożenia dodatkowych danych.

4. Wzór wniosku o przyznanie dotacji stanowi załącznik do Uchwały.

§ 4.

Wnioski o dotacje winny być złożone w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach w terminie:

1) do 15 października roku poprzedzającego rok, w którym zadanie ma być realizowane,
2) dodatkowo za zgodą Zarządu Powiatu do 31 marca roku, w którym zadanie ma być realizowane.

§ 5.

1. Wnioski podlegają analizie przez właściwe merytorycznie Wydziały Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach i są opiniowane przez Komisje Rady Powiatu.

2. Organy rozpatrujące wniosek winny kierować się zasadami:

1) merytorycznej oceny zadania,
2) stopnia uwzględnienia priorytetowych zadań dla potrzeb powiatu,
3) kosztu realizacji zadania i wysokości dotacji na to zadanie, terminowości, a także udziału środków własnych przeznaczonych na realizację zadania,
4) oceny dotychczasowej współpracy, opiniami i referencjami,
5) wiarygodnością finansową wnioskodawcy.

3. Przyznanie dotacji podmiotom powinno odbywać się w oparciu o kryteria określone w ust. 2 w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty.

§ 6.

1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawieranej przez Zarząd Powiatu z uprawnionymi do zawierania umów przedstawicielami podmiotu ubiegającego się o dotację z budżetu powiatu.

2. Umowa, ze względu na szczególne zasady rozliczania dotacji ze środków publicznych, w szczególności powinna określać:

1) strony umowy z podaniem ich dokładnego adresu,
2) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
3) wielkość dotacji i tryb jej przekazania,
4) zasady kontroli wykonywania zadania,
5) sposób rozliczenia udzielonej dotacji i zasady wykonywania zwrotu niewykorzystanej części dotacji, tryb rozwiązania umowy.

3. Umowa wymaga kontrasygnaty Skarbnika Powiatu lub osoby przez niego upoważnionej.

§ 7.

Kontrolę wykonania zadań, na które udzielono dotacji, sprawuje Naczelnik merytorycznego Wydziału Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach lub osoba przez niego wyznaczona. W ramach kontroli Naczelnik ma prawo do:

1) wglądu we wszelkie materiały związane z dotacją,
2) żądania wyjaśnień związanych z realizacją zadania i wydatkowania dotacji.

§ 8.

1. Podmioty, którym udzielono dotacji, zobowiązane są do złożenia w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji zadania sprawozdania, które powinno zawierać:

1) sprawozdanie merytoryczne z wykonania zadania z oceną dotyczącą skuteczności realizacji zakładanych celów,
2) rozliczenie finansowe dotowanego zadania, tj.:

- zestawienie wydatków ogółem, w tym wydatków z otrzymanej dotacji,
- kserokopię poświadczonych faktur, rachunków, dokumentów o stosowaniu procedury ustawy o zamówieniach publicznych do kwoty udzielonej dotacji.

2. Ocena sposobu wykorzystania przyznanej dotacji na podstawie dokumentów i informacji przedstawionych przez Naczelnika merytorycznego Wydziału Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, należy do Zarządu Powiatu.

§ 9.

1. Stwierdzenie niezgodnego z umową wykorzystania dotacji skutkować będzie żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków wraz z ustawowymi odsetkami oraz utratą prawa do ubiegania się o dotację z budżetu powiatu przez 3 kolejne lata licząc od dnia dokonania zwrotu dotacji.

2. Decyzję w sprawie zwrotu dotacji wydaje Zarząd Powiatu.

§ 10.

1. W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia, Zarząd Powiatu do 30 kwietnia następnego roku podaje do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach informacji o udzielonych dotacjach w poprzednim roku.

2. Informacja winna zawierać:

1) nazwę podmiotu otrzymującego dotację,
2) określenia zadania lub programu,
3) wnioskowaną i przyznaną dotację,
4) fakt złożenia rozliczenia wraz z decyzją Zarządu Powiatu o jego przyjęciu lub zakwestionowaniu,
5) wnioski o dotacje rozpatrzone negatywnie.

§ 11.

Traci moc uchwała Nr XII/59/99 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 27 sierpnia 1999 r. w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu powiatu podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

§ 12.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Załącznik do Uchwały Nr VII/43/03
Rady Powiatu Siemiatyckiego
z dnia 27 maja 2003 r.

WNIOSEK
O PRZYZNANIE DOTACJI CELOWEJ Z BUDŻETU POWIATU SIEMIATYCKIEGO

I. DANE DOTYCZĄCE PODMIOTU UBIEGAJĄCEGO SIĘ O DOTACJĘ:

Nazwa podmiotu ..............................

Dokładny adres ..............................

Telefon/fax ..............................

Bank obsługujący i numer rachunku bankowego ..............................

NIP ..............................

REGON ..............................

Status prawny ..............................

Imiona i nazwiska oraz funkcje osób statutowo upoważnionych do podpisywania umów ..............................

II. INFORMACJA DOTYCZĄCA ZADANIA:

1. Nazwa (przedmiot - miejsce) ..............................

2. Wykonawca zadania ..............................

3. Preliminarz wydatków: ogółem .............................. zł, z tego:

1) koszty osobowe .............................. zł, w tym: (wynagrodzenia, honoraria, umowy zlecenia, inne) .............................. zł,
2) pozostałe koszty .............................. zł, w tym: (np. materiały, wynajem i eksploatacja sprzętu, zakup sprzętu, telefony) .............................. zł.

4. Źródła finansowania:

1) środki własne .............................. zł
2) inne źródła finansowania .............................. zł
3) oczekiwana dotacja z budżetu Powiatu Siemiatyckiego .............................. zł

5. Termin realizacji zadania ..............................

6. Wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu Powiatu Siemiatyckiego .............................. zł

7. Inne informacje uzupełniające ..............................

III. SPODZIEWANE EFEKTY Z REALIZACJI ZADANIA:

..................................................

..............................

..............................

(miejscowość, data)

(podpisy osób upoważnionych do podpisywania umów)

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Jan Redaktor

Wprowadzający: Jan Redaktor

Data wprowadzenia: 2003-09-25

Data modyfikacji: 2003-09-25

Opublikował: Jan Redaktor

Data publikacji: 2003-09-25