Uchwała Nr XXVIII/201/06

Uchwała nr XXVIII/201/06

Rady Powiatu Siemiatyckiego

z dnia 13 czerwca 2006 r.

w sprawie określenia zasad zbywania, wydzierżawiania lub wynajmowania majątku trwałego przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2, art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz. 1806 z 2004 r. Nr 102 poz. 1055) oraz art. 53 ust.2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 1991 r. Nr 91 poz. 408, z 1992 r. Nr 63 poz. 315, z 1994 r. Nr 121 poz. 591, z 1995 r. Nr 138 poz. 682,  z 1996 r. 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104 poz. 661, Nr 121 poz. 769, Nr 158 poz. 1041, z 1998 r. Nr 106 poz. 668, Nr 117 poz. 756, Nr 162 poz. 1115, z 1999 r. Nr 28 poz. 255 i poz. 256, Nr 84 poz. 935, z 2000 r. Nr 3 poz. 28, Nr 12 poz. 136, Nr 43 poz. 489, Nr 84 poz. 948, Nr 114 poz. 1193, Nr 120 poz. 1268, z 2001 r. Nr 5 poz. 45, nr 88 poz. 961, Nr 100 poz. 1083, Nr 111 poz. 1193, Nr 113 poz. 1207, Nr 126 poz. 1382, 1383 i 1384, Nr 128 poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 45 poz. 391, Nr 124 poz. 1151 i 1152, Nr 171 poz. 1663, Nr 213  poz. 2081, Nr 223 poz. 2215, z 2004 r. Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703) uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1

 

W celu zapewnienia racjonalnego wykorzystania mienia posiadanego przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach, określa się następujące zasady zbycia, wynajęcia wydzierżawienia majątku trwałego tego zakładu.

 

§ 2

 

1.       Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach, zwany dalej „SP ZOZ”, gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami stanowiącymi własność powiatu siemiatyckiego oraz majątkiem własnym, z zachowaniem zasad ustalonych niniejszą uchwałą.

2.       Zbycie, wydzierżawienie lub wynajęcie majątku trwałego SP ZOZ winno odbyć się zgodnie z zasadami prawidłowej gospodarki tj. przede wszystkim przy uwzględnieniu celowości dokonania obrotu majątkiem trwałym oraz przy uwzględnieniu efektów ekonomicznych i skutków technicznych planowanego przedsięwzięcia.

 

§ 3

 

1.       Nieruchomości będące własnością powiatu siemiatyckiego oddane w nieodpłatne użytkowanie nie mogą być zbywane przez SP ZOZ.

2.       Zbycie nieruchomości będącej własnością SP ZOZ, bez względu na jej wartość, wymaga każdorazowo uzyskania zgody Rady Powiatu.

3.       Dyrektor SP ZOZ samodzielnie podejmuje decyzję o zbyciu ruchomego majątku trwałego SP ZOZ, którego wartość nie przekracza 25 000 zł.

4.       Majątek trwały ruchomy SP ZOZ, którego wartość przekracza 25 000 zł, może być zbywany wyłącznie za zgodą Zarządu Powiatu wyrażoną w formie uchwały podjętej na wniosek Dyrektora SP ZOZ.

5.       Wniosek, o którym mowa w ust.3, powinien zawierać w szczególności:

1)      uzasadnienie,

2)      opis proponowanej formy zbycia majątku trwałego,

3)      przewidywany efekt ekonomiczny zbycia,

4)      opinię Rady Społecznej działającej przy SP ZOZ.

6.       Zbycie majątku trwałego SP ZOZ wymaga każdorazowo uzyskania pozytywnej opinii Rady Społecznej SP ZOZ.

 

§ 4

 

1.       Decyzje o wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego SP ZOZ, na okres do 3 lat, podejmuje samodzielnie Dyrektor SP ZOZ.

2.       Decyzja o wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego SP ZOZ, na okres powyżej 3 lat, wymaga zgody Rady Powiatu wyrażonej w formie uchwały podjętej na wniosek Dyrektora SP ZOZ. Zapis § 3 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

 

 

§ 5

 

1.       Zbycie, wydzierżawienie lub wynajęcie majątku trwałego Zakładu nie może prowadzić do ograniczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych, udzielanych przez Zakład.

2.       Zakazuje się dokonywania najmu oraz dzierżawy majątku trwałego podmiotom świadczącym usługi mające charakter konkurencyjny w stosunku do świadczeń zdrowotnych udzielanych przez SP ZOZ.

 

§ 6

 

1.       Zbycie, wydzierżawienie lub wynajęcie majątku trwałego Zakładu nie może być dokonane na rzecz:

a)      osób trzecich pozostających w stosunku pokrewieństwa z osobami pełniącymi funkcje kierownicze w Zakładzie;

b)      osób trzecich pozostających w stosunku powinowactwa wobec osób pełniących funkcje kierownicze w Zakładzie;

c)       kierownika Zakładu i jego zastępców;

d)      podmiotów utworzonych przez Zakład oraz podmiotów, w których Zakład lub osoby pełniące funkcje kierownicze w Zakładzie, posiadają większość głosów uprawniających do głosowania na walnym zgromadzeniu lub pełnią funkcje w ich organach, a także podmiotów w stosunku do których mogłoby powstać podejrzenie uprzywilejowanego ich traktowania.

e)      pod pojęciem osoby pełniące funkcje kierownicze w Zakładzie rozumie się: dyrektora zakładu, zastępcę dyrektora ds. lecznictwa, głównego księgowego, przełożoną pielęgniarek, ordynatorów oddziałów.

 

§ 7

 

1.       Umowę mającą na celu zbycie, dzierżawę lub najem majątku trwałego Zakładu należy sporządzić w formie pisemnej.

2.       W umowie dzierżawy majątku trwałego Zakładu należy w szczególności:

a)      określić wysokość (stawkę), termin płatności oraz zasady waloryzacji czynszu;

b)      określić czas, na który umowa została zawarta (czas oznaczony albo czas nieoznaczony);

c)       ustalić okres wypowiedzenia liczony pełnymi miesiącami kalendarzowymi;

d)      określić, w jakim stanie przedmiot umowy powinien zostać zwrócony wydzierżawiającemu po zakończeniu dzierżawy.

3.       W umowie najmu majątku trwałego Zakładu należy w szczególności:

a)      określić wysokość, termin płatności oraz zasady waloryzacji czynszu;

b)      zastrzec obowiązek uiszczania przez najemcę opłat za świadczenia związane z eksploatacją rzeczy najętej;

c)       określić, sposób używania rzeczy najętej odpowiadający właściwościom i przeznaczeniu rzeczy;

d)      określić czas, na który umowa została zawarta (czas oznaczony albo czas nieoznaczony);

e)      zastrzec, iż najemca może wprowadzać ulepszenia i zmiany w rzeczy najętej tylko za pisemną zgodą wynajmującego;

f)        zastrzec, iż najemca nie może bez pisemnej zgody wynajmującego podnajmować przedmiotu najmu, ani oddawać go do bezpłatnego używania osobie trzeciej.

 

§ 8

Po zakończeniu roku kalendarzowego Dyrektor SP ZOZ zobowiązany jest do przedłożenia Zarządowi Powiatu informacji o dokonanym zbyciu, wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego.

§ 9

Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Siemiatyckiego.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady

inż. Krzysztof Moczulski

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2006-08-24

Data modyfikacji: 2007-08-30

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2006-08-24