Rejestracja
Rejestracja pojazdów
a) rejestracja (pierwsza) nowego pojazdu Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Opłaty opłatę za wydanie pozwolenia czasowego i tablic czasowych wraz z nalepkami uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny. Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego - Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Podstawa prawna
Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
b) rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz dla pojazdów spoza UE:
dla pojazdów pochodzących z UE:
a ponadto:
Dla dokumentów sporządzonych w języku obcym wymaga się tłumaczeń przysięgłych Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 opłatę za wydanie pozwolenia czasowego i tablic uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny i kartę pojazdu w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny wraz z kartą pojazdu (jeżeli jest wymagana). Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru tych dokumentów można w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Podstawa prawna
Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje Informujemy, iż z dniem 22 września 2009 r. zasadniczym zmianom uległy przepisy dotyczące systemu badań technicznych pojazdów - w tym w głównej mierze pojazdów sprowadzonych z zagranicy. Na mocy obecnie obowiązujących przepisów, pojazd sprowadzony z innego kraju członkowskiego UE lub krajów EFTA, nie musi przed pierwszą rejestracją w Polsce przechodzić badania technicznego, o ile z dokumentów pojazdu przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd posiada aktualne badania techniczne wykonane w kraju pochodzenia. Jeśli jednak termin ten będzie dla danego pojazdu dłuższy niż przewidują to krajowe przepisy, to termin taki nie będzie uznany. Badań technicznych nie muszą też przechodzić pojazdy zarejestrowane w krajach UE i EFTA, na których typ wydano świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji, a dla których od dnia pierwszej rejestracji za granicą nie upłynęło więcej niż:
Wszelkie inne pojazdy nie spełniające powyższych wymagań, w tym sprowadzone z krajów innych niż UE i EFTA, muszą zostać poddane przed pierwszą rejestracją w kraju badaniu technicznemu na Stacji Kontroli Pojazdów (SKP). Należy jednak zaznaczyć, iż niezależnie od konieczności poddania pojazdu badaniu technicznemu w celu ustalenia terminu następnego badania, czy też braku takiej konieczności zgodnie z zasadami opisanymi powyżej, pojazdy sprowadzone z zagranicy mogą podlegać obowiązkowi wykonania BADANIA DODATKOWEGO na SKP, mającego na celu ustalenie wszelkich danych technicznych niezbędnych do rejestracji w kraju, a nie zawartych w dokumentach pojazdu TŁUMACZENIA: Dokumenty sporządzone w języku obcym (takie jak np. dowód rejestracyjny, wyciąg ze świadectwa homologacji, dowód własności, dok. dot. badań technicznych) należy zgodnie z §5 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tj. Dz. U. Nr 186, poz. 1322 z 2007 r. z późn. zm.) dołączyć do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. Czasowej rejestracji pojazdu sprowadzonego można dokonać warunkowo, pomimo braku dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy, dowodu odprawy celnej lub zaświadczenia z Urzędu Skarbowego potwierdzającego uiszczenie podatku od towarów i usług lub brak takiego obowiązku pod warunkiem dostarczenia w/w dokumentów przed wydaniem stałego dowodu rejestracyjnego.
c) rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych nie dotyczy zarejestrowanego pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub Sił Zbrojnych RP. W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się oryginały wszystkich kolejnych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty
W przypadku pojazdów zarejestrowanych dotychczas w tut. urzędzie i posiadających tablice nowego typu (tzw. "białe") - uiszcza się opłatę w wysokości 81,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 80,00 zł oraz opłata ewidencyjna 1,00 zł) - dla wszystkich rodzajów pojazdów. Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny. W przypadku pojazdu zarejestrowanego dotychczas w innym urzędzie, przed złożeniem zamówienia w PWPW na nowy dowód rejestracyjny, tut. Urząd występuje o pisemne potwierdzenie danych w poprzednim organie rejestrującym pojazd. Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
d) wtórnik lub wymiana dowodu rejestracyjnego
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Za wydanie wtórnika utraconego lub wymianę zniszczonego dowodu rejestracyjnego, albo za wymianę dowodu rejestracyjnego w którym zabrakło miejsca na wpisy kolejnych terminów okresowych badań technicznych pojazdu, pobierana jest opłata w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
W przypadku wnioskowania o wymianę dowodu rejestracyjnego, w którym zabrakło miejsca na wpisy kolejnych terminów okresowych badań technicznych pojazdu w sytuacji, gdy stan dotychczasowego dowodu pozwala na zawarcie w nim informacji o złożeniu przez klienta wniosku o wymianę tego dokumentu (oceny dokumentu dokonują pracownicy Urzędu) pobierana jest opłata:
Wpłata winna być dokonana w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,. Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Termin i sposób załatwienia Wydanie wtórnika lub wymiana zniszczonego dowodu rejestracyjnego następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o wydanie wtórnika lub wymianę zniszczonego dowodu rejestracyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe W przypadku wnioskowania o wymianę dowodu rejestracyjnego, w którym zabrakło miejsca na wpisy kolejnych terminów okresowych badań technicznych pojazdu organ rejestrujący również wydaje pozwolenie czasowe na okres 30 dni, chyba że stan dotychczasowego dowodu pozwala na zawarcie w nim informacji o złożeniu przez klienta wniosku o wymianę tego dokumentu (oceny dokumentu dokonują pracownicy Urzędu) - w takim wypadku dokonuje się adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie .W obu przypadkach dotychczasowy dokument należy przed upływem wyznaczonego terminu wymienić w tut. urzędzie na nowy dowód rejestracyjny po okazaniu dowodu osobistego i dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty ubezpieczeniowej OC oraz karty pojazdu (jeżeli była wydana) Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Podstawa prawna
Od decyzji odmawiającej wydania wtórnika lub wymiany dowodu rejestracyjnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego nie podlega opłacie skarbowej. e) wtórnik lub wymiana karty pojazdu Wymagane dokumenty Jeżeli o wtórnik lub wymianę utraconej (zniszczonej) karty pojazdu ubiega się właściciel, na którego pojazd jest już zarejestrowany, należy przedstawić wypełniony wniosek oraz:
Jeżeli kartę pojazdu utracono przed złożeniem wniosku o pierwszą rejestrację nowego pojazdu, do powyższego wniosku należy dodatkowo dołączyć zaświadczenie od dealera, potwierdzające wydanie przedmiotowej karty pojazdu. Jeżeli kartę pojazdu utracono przed złożeniem wniosku o rejestrację używanego pojazdu, do powyższego wniosku należy dodatkowo dołączyć zaświadczenie wydane przez Urząd, w którym pojazd był dotychczas zarejestrowany, potwierdzające wydanie przedmiotowej karty pojazdu. Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Za wydanie wtórnika karty pojazdu pobierana jest opłata pobierana jest opłata w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Na wniosek właściciela pojazdu przy wydawaniu wtórnika karty pojazdu można ubiegać się również o wymianę tablic rejestracyjnych (po zdaniu dotychczasowych tablic). Jest to również wysokość opłaty pobieranej za rejestrację pojazdu w przypadku ubiegania się o wtórnik karty pojazdu przed pierwszą rejestracją nowego pojazdu, oraz przy rejestracji używanego pojazdu posiadającego tablice starego typu - tzw. "czarne" lub zarejestrowanego dotychczas w innym Wydziale Komunikacji:
Wpłata na jak wyżej w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika karty pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów w drodze decyzji administracyjnej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, po złożeniu wniosku organ rejestrujący zamawia dla pojazdu wtórnik karty pojazdu w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Odbiór wtórnika karty pojazdu następuje po przedłożeniu dowodu rejestracyjnego, w którym zostanie uzupełniony wpis w adnotacjach o wydaniu wtórnika KP. W przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika karty pojazdu wraz z wymianą tablic rejestracyjnych (lub jednocześnie ze złożeniem wniosku o przerejestrowanie pojazdu) organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, również dokonując zamówienia nowych dokumentów w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. W obu przypadkach pozwolenie czasowe należy przed upływem wyznaczonego terminu wymienić w tut. urzędzie na nowy dowód rejestracyjny z aktualnymi danymi wraz z wtórnikiem karty pojazdu. Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego można uzyskać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Podstawa prawna
Od decyzji odmawiającej wydania wtórnika lub wymiany dowodu rejestracyjnego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego nie podlega opłacie skarbowej.
f) wtórnik tablic (y) rejestracyjnych (z zachowaniem numeracji) w skutek ich utraty lub zniszczenia Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
UWAGA: Wydanie wtórnika tablic (y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych", przy czym w przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, to nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany o złożenie wniosku o wydanie wtórników obu tablic). Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 opłatę za wydanie nowych tablic (y) i znaków legalizacyjnych uiszcza się w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
1. Dla samochodów:
2. Dla motocykli, ciągników rolniczych, motocykli i pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:
3. Dla motorowerów:
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta. Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych i jest zależna od producenta tablic. Klient każdorazowo jest informowany o terminie odbioru po złożeniu wniosku. UWAGA - istnieje możliwość sprawdzenia, czy zamówione tablice rejestracyjne zostały już przysłane przez producenta do Urzędu i można je odebrać. Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Przy odbiorze wtórnika tablic (y) należy okazać:
Nowe tablice są wydawane i legalizowane bez żadnych dodatkowych opłat i wniosków . Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic (y) rejestracyjnych właściciel pojazdu może ubiegać się o wydanie dla pojazdu tablic i pozwolenia czasowego.
Od decyzji odmawiającej wydania wtórnika tablic (y) rejestracyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. g) wydanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nową numeracją w skutek ich utraty lub zniszczenia Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek o rejestrację oraz:
Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 opłaty uiszcza się w KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter, następnie wydrukować
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją (a co za tym idzie również nowego dowodu rejestracyjnego) następuje w drodze decyzji administracyjnej, z tym, że w przypadkach takich, po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny.
Podstawa prawna
Od decyzji odmawiającej wydania nowych tablic (y) rejestracyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
2.rejestracja czasowa i wydawanie tablic czasowych. Wypełniony wniosek oraz: 1) oryginał dowodu własności pojazdu (jeżeli pojazd nie jest jeszcze zarejestrowany na osobę ubiegającą się o wydanie pozwolenia czasowego); 2) w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy:
3) dowód rejestracyjny i karta pojazdu, jeżeli była wydana w przypadku pojazdów już zarejestrowanych w Polsce; 4) tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany dotychczas w innym urzędzie; 5) dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżyli osoba prowadzi taką działalność; 6) aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym; 7) pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta), 8) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie - jeżeli pojazd jest już zarejestrowany w Polsce; 9) dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej; 10) dowód uiszczenia opłaty recyklingowej (w kwocie 500 zł na Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie nr konta 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014) lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy w kraju ( Dla dokumentów sporządzonych w języku obcym wymaga się tłumaczeń przysięgłych - szczegóły w innych informacjach. Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 opłatę za wydanie pozwolenia czasowego i tablic czasowych wraz z nalepkami uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Przy ubieganiu się o wydanie tylko pozwolenia czasowego bez tablic (dotyczy pojazdów już zarejestrowanych w Siemiatyczach) wysokość opłaty wynosi 19,00 zł (w tym opłata komunikacyjna 18,50 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł). Szczegółowe informacje na temat wysokości opłaty za rejestrację czasową można uzyskać w pokojach nr 16 i 18, lub pod telefonem: 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Czasowa rejestracja pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej.
Pozwolenie czasowe wydaje się na wniosek właściciela w celu:
Pozwolenie czasowe i tablice czasowe mogą być również wydane na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic (y) rejestracyjnych TŁUMACZENIA: Dokumenty sporządzone w języku obcym (takie jak np. dowód rejestracyjny, wyciąg ze świadectwa homologacji, dowód własności, dok. dot. badań technicznych) należy zgodnie z §5 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tj. Dz. U. Nr 186, poz. 1322 z 2007 r. z późn. zm.) dołączyć do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. 3. zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu Wypełniony formularz (druk) zawiadomienia wraz z dokumentem potwierdzającym zbycie pojazdu i jego kopią. Uwaga: zawiadomienie o zbyciu pojazdu właściciel składa osobiście (z dokumentem tożsamości) lub przesyła za pośrednictwem poczty (wystarczy w tym przypadku załączyć tylko kopię dokumentu potwierdzającego zbycie pojazdu). W przypadku zgłaszania zbycia pojazdu przez przedstawiciela, dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) należy dołączyć pełnomocnictwo. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Za przyjęcie zawiadomienia o zbyciu pojazdu opłat nie pobiera się. Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Termin i sposób załatwienia Przyjęcie i potwierdzenie faktu zgłoszenia zbycia pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów (w przypadku przysłania zawiadomienia pocztą potwierdzenia nie wystawia się). Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej przyjęcia zgłoszenia zbycia pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje WAŻNE: Pokwitowanie potwierdzające oddanie pojazdu w komis nie jest dokumentem przenoszącym prawo własności i nie może być podstawą do przyjęcia zawiadomienia o zbyciu pojazdu - w przypadkach takich zawiadomienie o zbyciu pojazdu można przyjąć dopiero w momencie przeniesienie własności pojazdu przez komisanta na nowego właściciela (a więc w momencie sprzedaży pojazdu z komisu) i jako dane nowego właściciela należy wówczas podać dane nabywcy (nie komisu).
4. zawiadomienie o dokonaniu istotnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
WAŻNE: Właściciel pojazdu jest obowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni zawiadomić o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Opłaty opłatę uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Termin i sposób załatwienia Wystawienie nowego dowodu rejestracyjnego z aktualnymi danymi następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dotychczasowy dokument należy przed upływem wyznaczonego terminu wymienić w tut. urzędzie na nowy dowód rejestracyjny z aktualnymi danymi.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Na decyzję odmawiającą przyjęcia zgłoszonych zmian przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
5. zmiana adresu właściciela pojazdu Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek o rejestrację (w przypadku pojazdów zarejestrowanych dotychczas w innym Urzędzie) albo wypełniony druk zawiadomienia o zmianach (w przypadku pojazdów już zarejestrowanych w Siemiatyczach) oraz:
Decydujące znaczenie dla miejsca rejestracji pojazdu ma w przypadku osób fizycznych miejsce stałego zameldowania właściciela pojazdu. WAŻNE: Właściciel pojazdu jest obowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni zawiadomić o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 . Opłaty opłatę uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter
W przypadku konieczności zmiany tablic (pojazd zarejestrowany dotychczas w innym urzędzie) lub w przypadku ubiegania się o wymianę tablic na wniosek właściciela należy wnieść opłatę:
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Wydanie nowego dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie - w przypadku pojazdów w których zaszła konieczność wymiany tablic rejestracyjnych na tablice nowego typu (tzw. "białe") lub pojazdów zarejestrowanych dotychczas w innym Urzędzie (w tym wypadku przed zamówieniem nowego dowodu rejestracyjnego tut. Urząd występuje z zapytaniem do poprzedniego organu rejestrującego o potwierdzenie danych pojazdu). Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe. W przypadku pojazdów już zarejestrowanych w tut. urzędzie i posiadających tablice nowego typu - tzw. "białe", organ rejestrujący dokonuje adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. W obu przypadkach dotychczasowy dokument należy wymienić w tut. urzędzie na nowy dowód rejestracyjny z aktualnymi danymi, po okazaniu dowodu osobistego i karty pojazdu jeżeli była wydana oraz dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty ubezpieczeniowej OC. Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego można uzyskać w - Wydziale Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Podstawa prawna
Na decyzję odmawiającą dokonania zmiany wpisu w dowodzie rejestracyjnym przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jego doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje Jeżeli właściciel pojazdu nie posiada jeszcze dowodu osobistego potwierdzającego nowy meldunek, do wniosku można dołączyć dotychczasowy dokument tożsamości wraz z aktualnym poświadczeniem zameldowania z biura meldunkowego. W przypadku gdy właściciel pojazdu zmienił swój stały meldunek z terenu Powiatu Siemiatyckiego na inny teren, sprawy związane z rejestracją pojazdu załatwia od tego momentu w Urzędzie właściwym miejscowo zgodnie ze swoim nowym meldunkiem a nie w dotychczasowym Wydziale Komunikacji.
6. wyrejestrowanie pojazdów Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek wraz z załącznikami zależnymi od przyczyny wyrejestrowania. Pojazd podlega wyrejestrowaniu na wniosek właściciela pojazdu w przypadku:
Do wniosku należy ponadto dołączyć dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana oraz tablice rejestracyjne. Obowiązek ten nie dotyczy przypadków wyrejestrowania pojazdu z powodu jego wywozu za granicę. Przedłożenie tablic rejestracyjnych nie jest też wymagane w przypadku kradzieży pojazdu. Ponadto do wniosku należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic (tablic) rejestracyjnych, jeżeli są one wymagane do wniosku o wyrejestrowanie pojazdu właściciel winien złożyć stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań. Dodatkowo składając wniosek o wyrejestrowanie należy okazać: dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta). W przypadku wywozu pojazdu z kraju lub jego kasacji za granicą, dokumenty sporządzone w języku obcym należy dołączyć do wniosku o wyrejestrowanie wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości10,00 zł - płatna w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Termin i sposób załatwienia Wyrejestrowanie pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej. Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej wyrejestrowania pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
Przepisy te nie dotyczą pojazdów czasowo wycofanych przed 1998 r. (ale nie wycofanych z ruchu na stałe), które mogą być przedmiotem rejestracji w przypadku zmiany właściciela pojazdu.
7. czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu oraz:
Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty opłatę za wydanie decyzji o czasowym wyrejestrowaniu pojazdu uiszcza się w - KASIE Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach - parter,
w przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż 9 m-cy opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc o:
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku przez właściciela pojazdu lub podmiotu, któremu powierzono pojazd przez zagraniczną osobę fizyczną lub prawną podmiotowi polskiemu. Wycofaniu czasowemu, na wniosek podmiotów, podlegają zarejestrowane:
Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia tego okresu. Bliższe informacje na temat sposobu i warunków odbioru dowodu rejestracyjnego - Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje W karcie pojazdu organ rejestrujący zamieszcza adnotację o treści „Pojazd czasowo wycofany z ruchu na okres do dnia ..... .” a kartę zwraca się właścicielowi pojazdu. W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruch właściciel składa w Starostwie wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu do którego dołącza:
8. zwrot dowodu rejestracyjnego i pozwolenia czasowego zatrzymanego przez policję lub inną jednostkę upoważnioną.
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Przedstawienie pokwitowania za zatrzymany dokument nie jest wymagane w przypadku zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) przez stację kontroli pojazdów w wyniku stwierdzenia niezgodności podczas badań technicznych pojazdu. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Za wydanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) opłat nie pobiera się. Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Wydanie właścicielowi dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów po stwierdzeniu ustania przyczyny zatrzymania dokumentu. Istnieje możliwość odesłania dowodu rejestracyjnego pocztą po wcześniejszym przesłaniu wymaganych oryginałów dokumentów do Wydziału Komunikacji. UWAGA - istnieje możliwość sprawdzenia, czy zatrzymany dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) wpłynął już do Urzędu i można go odebrać. Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565
Podstawa prawna
9. wyrażanie zgody na nabijanie numerów podwozia/ramy, oraz na wykonanie tabliczek znamionowych zastępczych i kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek (wraz z uzasadnieniem) oraz dowód własności na określony zespół (w sytuacjach, kiedy cecha identyfikacyjna ma być umieszczona na zespole, który podlegał wymianie w pojeździe lub cały pojazd został dopiero nabyty przez wnioskodawcę i nie jest na niego zarejestrowany). Decyzja o nadaniu cech identyfikacyjnych może być wydana w przypadku:
Dodatkowo należy przedstawić dowód tożsamości (w przypadku osób fizycznych) oraz aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), zaświadczenie o nr REGON oraz pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) oraz dowód rejestracyjny wraz z dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie (w przypadku pojazdów już zarejestrowanych na terytorium RP). Do wniosku należy załączyć również dowód uiszczenia opłaty skarbowej. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa (płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II) za wydanie decyzji w sprawie nadania cechy identyfikacyjnej w wysokości 10,00 zł oraz w identycznej kwocie za wydanie decyzji zezwalającej na wykonanie tabliczki znamionowej dla pojazdu . Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Wydanie zgody następuje po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej (wydawanej najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego), z którą właściciel udaje się na uprawnioną stację kontroli pojazdów, w celu umieszczenia przez uprawnionego diagnostę cech identyfikacyjnych na podwoziu/nadwoziu lub ramie. Diagnosta wystawia zaświadczenie o umieszczonych przez siebie cechach identyfikacyjnych, z którym właściciel udaje się ponownie do Wydziału Komunikacji, celem dokonania odpowiednich zmian w dowodzie rejestracyjnym i aktach pojazdu (lub w zależności od przypadku w celu rejestracji pojazdu). Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej wydania zgody na nadanie cech identyfikacyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
10. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz: 1. Dowód rejestracyjny pojazdu; 2. Karta pojazdu, jeżeli była wydana; 3. Zaświadczenie o wykonanym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu, wystawione przez Stację Kontroli Pojazdów, potwierdzające, iż pojazd spełnia określone niżej warunki:
4. Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta); 5. Dowód tożsamości; 6. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie. Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Od dokonywanej adnotacji opłat nie pobiera się. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Dokonanie stosownej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym i kracie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Na decyzję odmawiającą dokonania adnotacji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Od dokonywanej adnotacji opłat nie pobiera się. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II.
Termin i sposób załatwienia Dokonanie stosownego wpisu w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Na decyzję odmawiającą dokonania wpisu do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana, przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jego doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. Inne informacje W przypadku, gdy termin następnego badania technicznego pojazdu zapisany w dowodzie rejestracyjnym przekracza rok od daty montażu instalacji gazowej, istnieje konieczność skrócenia terminu następnego badania technicznego do roku. W takim wypadku organ rejestrujący zgodnie z przepisami zamieszcza w dowodzie rejestracyjnym termin następnego badania technicznego, ustalając ten termin na rok od dnia montażu instalacji.
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek oraz:
Dodatkowo należy przedstawić dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli była wydana oraz dowód tożsamości, a także dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie. W przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, należy również dołączyć pełnomocnictwo do dokonania stosownej czynności (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta). Miejsce złożenia dokumentów Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3 Wydział Komunikacji i Drogownictwa parter – pokoje nr 16 i 18, tel. 85 65 66 562 , 85 65 66 563, 85 65 66 565 Opłaty Od składanego wniosku opłat nie pobiera się. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Kasie Urzędu Miasta w Siemiatyczach plac Jana Pawła II. Termin i sposób załatwienia Dokonanie stosownego zapisu w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów. Podstawa prawna
Tryb odwoławczy Na decyzję odmawiającą dokonania (lub anulowania) wpisu w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od daty jego doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Siemiatyckiego Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej. |
Metryka strony