Wydział Organizacyjno-Prawny

I. w zakresie obsługi biurowej Zarządu i Starosty
1. obsługa posiedzeń Zarządu,
2. koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
3. prowadzenie i obsługa sekretariatu,
4. zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,

II. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa
1. opracowywanie projektu statutu Powiatu i nowelizacji,
2. opracowywanie projektów regulaminu pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
3. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
4. wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
5. koordynowanie wykazu planów pracy Starostwa,
6. prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
7. przygotowywanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.

III. w zakresie kontroli
1. prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu
    administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty,
2. kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych,
3. udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych,
4. analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa,
5. sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.

IV. w zakresie skarg i wniosków:
przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków

V. w zakresie spraw kadrowych:
1. prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę,
2. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
3. prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
4. koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
5. nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w Starostwie przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy,
6. sporządzanie sprawozdań statystycznych.

VI. w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych
1. zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
2. gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa,
3. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
4. administrowanie i prowadzenie remontów budynku Starostwa
5. załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,
6. gospodarowanie drukami i formularzami,
7. gospodarowanie taborem samochodowym,
8. wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa,
9. zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów,
10. prowadzenie archiwum Starostwa,
11. zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej
12. wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
13. prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa,
14. prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu socjalnym.
15. prowadzenie biura rzeczy znalezionych

VII. w zakresie obsługi prawnej
1. udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
2. udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów,
3. udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień,
4. wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
5. informowanie Zarządu, Starosty i Naczelników wydziałów o:
    - zmianach przepisów prawnych dotyczących działalności organów Powiatu,
6. prowadzenie ewidencji przepisów prawnych, w tym ewidencji aktów prawa miejscowego

VIII. w zakresie informatyzacji
1. koordynacja działań w zakresie informatyki w Starostwie,
2. opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
3. prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej,
4. zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
5. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
6. organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
7. inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach,
8. wdrażanie postępu technicznego i informatyzacji Starostwa,
9. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej (zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami).

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Jerzy Woźniak

Data wytworzenia: 2021-01-20

Wprowadzający: Piotr Pietrasiuk

Data wprowadzenia: 2003-10-07

Data modyfikacji: 2021-07-15

Opublikował: Piotr Pietrasiuk

Data publikacji: 2003-10-07