Przewodniczący Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Sekretarz Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Do podstawowych zadań Przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności należy prowadzenie następujących spraw:
1. Planowaniem pracy i koordynowaniem działalności Składów Orzekających-członków Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności;
2. Monitorowaniem procesu orzeczniczego pod względem zgodności z przepisami prawa oraz wydawanie opinii w tym zakresie;
3. Wyznaczaniem Składów Orzekających, w tym Przewodniczącego Składu, spośród członków Zespołu posiadających zaświadczenia;
4. Wydawaniem legitymacji osoby niepełnosprawnej i karty parkingowej dla osoby niepełnosprawnej;
5. Koordynowaniem szkoleń specjalistycznych dla członków Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności;
6. Składaniem do Starosty wniosku o powołanie i odwołanie członków Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności;
7. Kierowaniem do Wojewody wniosków o skierowanie członków Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności na szkolenie uprawniające do orzekania;
8. Zapewnieniem prawidłowego i terminowego wykonywania zadań przez Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności;
9. Reprezentowaniem Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności na zewnątrz;
10. Sporządzaniem sprawozdawczości związanej z wykonywaniem powyższych zadań;
11. Wydawaniem orzeczeń o umorzeniu postę powania i zawiadomień o niezałatwieniu sprawy w terminie;
12. Przygotowaniem orzeczeń o stopniu niepełnosprawności i niepełnosprawności do podpisania przez członków składu orzekającego; 13. Wprowadzaniem danych do Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności;
14. Udziałem w posiedzeniach składu orzekającego i sporządzanie ocen pracownika socjalnego osób zainteresowanych dla potrzeb orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, zgodnie z Zarządzeniem nr 20/11 Starosty Powiatu Siemiatyckiego o powołaniu członków Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności z dnia 6 czerwca 2011 roku;
15. Współdziałaniem z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawach pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz w sprawach postępowań przed organami rentowymi i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne;
Do podstawowych zadań Sekretarza Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności należy prowadzenie następujących spraw:
1. Udzielaniem informacji interesantom w zakresie orzekania, wydawanie niezbędnych druków oraz przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, oraz wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej i karty parkingowej;
2. Przygotowywaniem dokumentów niezbędnych do posiedzenia składów orzekających;
3. Protokołowaniem posiedzeń składów orzekających; 4. Gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji związanej z orzekaniem;
5. Przygotowywaniem korespondencji wychodzącej Zespołu;
6. Prowadzeniem kasy i wykonywaniem innych czynności związanych z gospodarką kasową;
7. Kierowaniem bieżącą pracą Zespołu pod nieobecność Przewodniczącego Zespołu;
8. Współdziałaniem z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawach pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz w sprawach postępowań przed organami rentowymi i instytucjami realizującymi ubezpieczenia społeczne;
9. Prowadzeniem na poszczególne wnioski akt sprawy wraz z dokumentacją zgromadzoną, oraz rejestrów;
Metryka strony