Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli
Do podstawowych zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli należy prowadzenie następujących spraw:
1. prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki finansowej i zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
2. prowadzenie kontroli finansowej w komórkach organizacyjnych Starostwa,
3. opracowanie projektów planów działalności kontrolnej,
4. sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli, w tym zestawień tabelarycznych, odpisów dokumentów i sprawozdań dokumentujących ustalenia kontroli,
5. udzielania instruktażu pracownikom jednostek kontrolowanych w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów prawnych i ich stosowania w praktyce,
6. przygotowywanie wystąpień pokontrolnych wraz z wnioskami pokontrolnymi, które po zatwierdzeniu przez Starostę są przekazywane kontrolowanej jednostce,
7. przeprowadzanie analizy wykonania wniosków pokontrolnych przez jednostkę pod względem merytorycznym i zachowania terminów oraz uwzględnienia wszystkich zaleceń skierowanych do jednostki,
8. powiadomienie Starostę o ujawnionym naruszeniu dyscypliny finansów publicznych,
9. skompletowanie wymaganej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji i przygotowanie zawiadomienia do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o jej naruszeniu,
10. opracowanie sprawozdań z działalności kontrolnej,
11. współpraca z organami i instytucjami uprawnionymi do kontrolowania powiatowych jednostek organizacyjnych.
Metryka strony