Sesja_Nr_XX

Protokół Nr XX/09

 

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 18 września 2009r. w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1100 do godz. 1245.

 

W sesji uczestniczyło 15 radnych według załączonej listy obecności. Nieobecni byli radni: Franciszek Czarkowski i Tadeusz Niewiadomski .

 

W sesji uczestniczyli kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i administracja Starostwa według załączonej listy obecności oraz przedstawiciele mediów.

 

W sesji uczestniczyli również:

  1. Jerzy Woźniak – Sekretarz Powiatu

  2. Walentyna Kwiatkowska – Skarbnik Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Bogusław Zduniewicz.

 

P – kt 1.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając XX sesję III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów oraz przedstawicieli mediów.

 

Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Nieobecny Zastępca Przewodniczącego radny Franciszek Czarkowski jest usprawiedliwiony, przebywa na szkoleniu związanym z pracą zawodową. Nieobecny radny Tadeusz Niewiadomski również usprawiedliwiony, nieobecność związana jest z wyjazdem w trakcie urlopu wypoczynkowego.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz przypomniał, że porządek obrad państwo radni otrzymali wraz zaproszeniami na dzisiejszą sesję, czy w sprawie porządku obrad ktoś zechce zabrać głos?

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który zaproponował wprowadzenie do porządku obrad w pkt 7 „Podjęcie uchwał w sprawach” dwóch projektów uchwał: uchwały w sprawie uchwalenia zmiany planu rozwoju lokalnego na lata 2007 – 2013 – uchwała ta była omawiana na posiedzeniach komisji, dotyczy ona aktualizacji planu rozwoju lokalnego w związku z projektami zgłaszanymi do tzw. „schetynówek”. Następny projekt uchwały: w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Powiatem Bielskim i Powiatowym Zarządem Dróg w Bielsku Podlaskim – ten projekt nie był omawiany na posiedzeniach komisji. Starosta poinformował, że w listopadzie 2008 roku Zarząd Powiatu Bielskiego zwrócił się z prośbą o podpisanie listu intencyjnego w sprawie poparcia działań Powiatu Bielskiego w celu dofinansowania przebudowy drogi powiatowej Mień – Rudka – Szmurły – Boćki w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011, w ramach którego na terenie Powiatu Siemiatyckiego znajduje się odcinek o długości 1,040 km., nasz odcinek znajduje się w tym własnie ciągu drogowym. Zarząd Powiatu podpisał wnioskowany list intencyjny, który w czasie jego podpisywania miał charakter ogólny , dotyczący w szczególności poparcia przedmiotowego wniosku w celu zwiekszenia jego szans przy ocenie merytorycznej o istotne w kryteriach RPO elementy współpracy z samorządami w realizacji projektu. Deklarowana na etapie listu intencyjnego współpraca dotyczyła czynności formalnych wynikających z faktu zkokalizowania przedmiotowego odcinka drogi na obszarze administracyjnym Powiatu Siemiatyckiego. Natomiast szczegółowe uzgodnienia skutkujące koniecznością przeznaczenia naszych środków finansowych na współfinansowanie tegoż projektu w tamtym czasie nie miały miejsca. Starosta Jan Zalewski wyraził opinię, że dobrze stało się, że projekt Powiatu Bielskiego wszedł do realizacji. W czerwcu bieżącego roku Powiat Bieski przesłał do Powiatu Siemiatyckiego projekt porozumienia w sprawie współfinansowania przedmiotowej inwestycji. Jednakże wątpliwości prawne naszego Zarządu Powiatu co do treści porozumienia przyczyniły się do wstrzymania się przed jego podpisaniem. Po ostatnim posiedzeniu komisji, po południu przygotowaliśmy ostateczną wersję tego porozumienia żeby rozliczyć te inwestycje, inwestycja jest zrealizowana, odbiór techniczny jeszcze się nie odbył, oni teraz zabiegają u nas żeby rozliczyć tą inwestycję ponieważ zainwestowali w nasz odcinek. Po analizie, po zapoznaniu się z opinią radcy prawnego na wczorajszym posiedzeniu Zarządu podjęliśmy taką decyzję, takie działanie, żeby przygotować projekt uchwały, w którym Rada upoważniłaby Zarząd Powiatu do podpisania porozumienia z Zarządem Powiatu Bielskiego aby po sąsiedzku rozliczyć tą inwestycję, skoro projekt ten wszedł do „schetynówek” i wykonali roboty budowlane na tym odcinku.

Starosta Jan Zalewski poinformował, że wymienione projekty uchwał znalazłyby się w pkt 7 porządku obrad pod literami h - i.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwrócił się z pytaniem, czy są inne propozycje zmian do porządku obrad?

Ponieważ inne propozycje zmian do porządku obrad nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad sesji z uwzględnieniem zmian zaproponowanych przez Starostę.

Za przyjeciem porządku obrad XX sesji Rady Powiatu z uwzględnieniem zmian w pkt 7 porzadku obrad głosowało 15 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad z uwzględnieniem zmian zaproponowanych przez Starostę przyjęty został jednogłośnie.

 

Porządek obrad XX sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego przedstawia się nastepująco:

  1. Otwarcie obrad

  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

  3. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami

  4. Interpelacje i zapytania radnych

  5. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania KPP w Siemiatyczach w 2008 roku

  6. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach

z realizacji zadań za 2008 rok

  1. Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ zmian w budżecie powiatu na 2009r.

b/ przyjęcia sprawozdania z realizacji Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami

c/ zmiany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

d/ wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania

inwestycyjnego „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1754B Osmola – Dziadkowice

o długości 2,719 km”

e/ wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania

inwestycyjnego „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1765B Augustynka – Siemichocze - Tymianka i Nr 1766B w msc Tymianka oraz przebudowa drogi powiatowej Nr 1772B Tymianka – Wólka Nurzecka o łącznej długości 8,7995 km

f/ wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania

inwestycyjnego „Przebudowa dróg powiatowych w miejscowości Koryciny

zlokalizowanych w ciągach dróg o Nr 1698B Koryciny – Czaje, Nr 1713B Grodzisk

- Koryciny oraz Nr 1715B Czarna Wielka – Koryciny o łącznej długości 2,188km”

g/ ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego

h/ uchwalenia zmiany planu rozwoju lokalnego na lata 2007 – 2013

i/ upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Powiatem Bielskim

i Powiatowym Zarządem Dróg w Bielsku Podlaskim

  1. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

  2. Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

  3. Zamknięcie obrad.

P – kt 2.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?

Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

 

P – kt 3.

Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

W uzupełnieniu przedstawionego sprawozdania Starosta Jan Zalewski poinformował, że jeżeli chodzi o RPO o duży program drogowy jest on realizowany, trzy firmy – konsorcjum realizuje go zgodnie z harmonogramem. „Schetynówka” na terenie Gminy Perlejewo jest już wykonana, oczyszczalnia ścieków w Ostrożanach również jest wybudowana, jeszcze w tym miesiącu nastąpi odbiór techniczny, odwodnienie hali sportowej w Ostrożanach również jest wykonane. Pracownia RTG i USG w SP ZOZ również jest wykonana, 30 września nastąpi uroczyste otwarcie. Program geodezyjny realizowany na terenie Gminy Perlejewo jest zaawansowany w około 80%-tach.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z państwa radnych ma pytania do przedstawionego sprawozdania?

Nikt z radnych nie zgłosił chęci zabrania głosu.

 

 

 

P – kt 4.

 

Radny Jan Markiewicz poinformował, że chciałby zgłosić wniosek do Zarządu Powiatu o ujęcie i wykonanie dokumentacji techniczej drogi powiatowej Nr 1716B Nurczyk – Żerczyce – Makarki na odcinku Żerczyce – Nurczyk. W związku z wnioskiem mieszkańców wsi radny Jan Markiewicz zwrócił się z prośbą ujęcie tej drogi do planu na rok 2010 , chodzi o wykonanie dokumentacji.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zaznaczył, że punkt dotyczy interpelacji i zapytań radnych, wniosek nie mieści się w tym punkcie ale został on zgłoszony.

 

Radny Leon Strębski zapytał, na jakim etapie jest realizacja programu RPO na rok bieżący? Chodzi o drogi.

 

Radny Janusz Żoch poinformował, że w związku z tym, że bombardowani jesteśmy informacjami dotyczącymi nadwykonań, sprawa ta nie jest tylko i wyłącznie naszym problemem, jest to problem całego kraju. Radny Janusz Żoch poinformował, że chciałby uzyskać bieżące informacje na ten temat, czy nadwykonania te są do zrealizowania w części , w całości?

Radny Janusz Żoch poinformował, że najnowsze dane mówią o tym, że 30% populacji w Polsce będzie chorowało na grypę AH1N1 a w związku z tym, czy są podejmowane działania przygotowujące nas do tego , czy nasz szpital jest przygotowany ewentualnie na choroby tego typu? W niektórych przypadkach objawia się ona tym, że występuje niewydolność oddechowa, czy mamy jakikolwiek sprzęt do ratowania życia w takej sytuacji?

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że odpowiedzi udzielone zostaną w pkt 8 porządku obrad.

 

P – kt 5.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że nie możemy dziś przywitać nowopowołanego Komendanta Powiatowego Policji Piotra Prokopczuka z przyczyny jak najbardziej usprawiedliwionej: w dniu wczorajszym otrzymał informację że dziś o godzinie 1100 nastąpi podsumowanie kontroli, jaka w ostatnim czasie miała miejsce w jego jednostce, w związku z tym ta ważna sprawa służbowa nie pozwoliła mu przybyć na dzisiejszą sesję. Tym niemniej informacja o stanie bezpieczeństwa i porzadku publicznego na terenie działania KPP w Siemiatyczach w 2008 roku została dostarczona państwu radnym była również omawiana w obecności pana komendanta na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu. Gdyby były jeszcze jakieś pytania przekażemy je w formie pisemnej dla pana komendanta, który również udzieli pisemej odpowiedzi, będzie również obecny na następnej sesji Rady Powiatu, podczas której udzieli wszelkich wyjaśnień.

Przewodniczacy Rady zapytał, czy będą pytania, które przyjęlibyśmy w formie pisemnej do protokołu?

Nikt z radnych nie zgłosił pytań do przedłożonego sprawozdania.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że Rada Powiatu Siemiatyckiego przyjmuje informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania KPP w Siemiatyczach w 2008 roku. Pisemna informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

P – kt 6.

 

Głos zabrał Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej wSiemiatyczach Jerzy Sitarski, który na wstępie przeprosił za to, że Komendant Powiatowy nie mógł osobiście przedstawić sprawozdania ponieważ przebywa na dwudniowym seminarium. Komendant Jerzy Sitarski w formie prezentacji multimedialnej przedstawił informację Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2008 rok. Pisemne sprawozdanie z funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej na szczeblu Powiatu Siemiatyckiego oraz funkcjonowania Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach w roku 2008 – w załączeniu do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zwrócił się z zapytaniem czy ze strony państwa radnych są pytania bądź potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia co do przedstawionych zagadnień?

Nikt z radnych nie zglosił pytań do przedstawionej informacji.

Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu przyjmuje informację Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2008 rok.

 

P – kt 7.

 

Pierwszy projekt uchwały dotyczył zmian w budżecie powiatu na 2009 rok.

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszlali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2009 rok głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/157/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył przyjęcia sprawozdania z realizacji Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami.

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz przypomniał, że projekt tej uchwały również był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, czy potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/158/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Następny projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach.

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz przypomniał, że projekt tej uchwały również był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

Ponieważ pytania do projektu uchwały nie zostały zgłoszone Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały o powołaniu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/159/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwał dotyczył wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi powiatowej

Nr 1754B Osmola – Dziadkowice o długości 2,719 km”.

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tejże uchwały również był przedmiotem analizy na posiedzeniach Komisji Rady czy w związku z tym będą pytania w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zglaszali pytań Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi powiatowej

Nr 1754B Osmola – Dziadkowice o długości 2,719 km” głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała

Nr XX/160/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Następny projekt uchwałydotyczył wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1765B Augustynka – Siemichocze – Tymianka i Nr 1766B w msc Tymianka oraz przebudowa drogi powiatowej Nr 1772B Tymianka – Wólka Nurzecka o łącznej długości 8,7995 km”.

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był również przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji Rady czy w związku z tym będą pytania lub uwagi?

Ponieważ radni nie zgłaszali uwag i zapytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1765B Augustynka – Siemichocze – Tymianka i Nr 1766B w msc Tymianka oraz przebudowa drogi powiatowej Nr 1772B Tymianka – Wólka Nurzecka o łącznej długości 8,7995 km” głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/161/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył wyrażenia zgody na przystapienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg powiatowych w miejscowości Koryciny zlokalizowanych w ciągach dróg o Nr 1698B Koryciny – Czaje,

Nr 1713B Grodzisk – Koryciny oraz Nr 1715B Czarna Wielka – Koryciny o łącznej długości 2,188 km”

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że projekt tej uchwały również był przedmiotem analizy na posiedzeniach stałych komisji Rady, czy są potrzebne dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali uwag Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Siemiatyckiego do realizacji zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg powiatowych w miejscowości Koryciny zlokalizowanych w ciągach dróg o Nr 1698B Koryciny – Czaje,

Nr 1713B Grodzisk – Koryciny oraz Nr 1715B Czarna Wielka – Koryciny o łącznej długości 2,188 km” głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/162/03 w załączeniu do protokołu.

 

Kolejny projekt uchwały dotyczył ustalenia miesięcznegowynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego.

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tejże uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji stałych Rady czy w związku z tym są pytania lub potrzebne dodatkowe wyjaśnienia?

Ponieważ radni nie zgłaszał uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Starosty Powiatu Siemiatyckiego głosowało 12 radnych, 3 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została wiekszością głosów. Uchwała Nr XX/163/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował o przejściu do projektów uchwał wprowadzonych w dniu dzisiejszym do porządku obrad sesji.

Pierwszy projekt dotyczył uchwalenia zmiany planu rozwoju lokalnego na lata 2007-2013.

Przewodniczacy Bogusław Zduniewicz poinformował, że projekt tej uchwały został w dniu dzisiejszym wprowadzony do porządku obrad, omawiany był na posiedzeniu Komisji Finansowo Budżetowej Rady Powiatu, czy potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tejże sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia zmiany planu rozwoju lokalnego na lata 2007-2013 głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/164/09 – w załączeniu do protokołu.

 

Ostatni projekt uchwały dotyczył upoważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Powiatem Bielskim i Powiatowym Zarządem Dróg w Bielsku Podlaskim.

Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że jest to uchwała wprowadzona w dniu dzisiejszym do porządku obrad i zapytał, czy potrzebne są dodatkowe informacje w tejże sprawie?

Ponieważ radni nie zgłaszali uwag do projektu Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Za podjęciem uchwały w sprawie poważnienia Zarządu Powiatu do zawarcia porozumienia z Powiatem Bielskim i Powiatowym Zarządem Dróg w Bielsku Podlaskim głosowało 15 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XX/165/09 – w załączeniu do protokołu.

 

W tym miejscu Przewodniczący Rady ogłosił przerwę.

 

 

 

P – kt 8.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Starostę Jana Zalewskiego.

Starosta Jan Zalewski odnosząc się do wniosku radnego Jana Markiewicza poinformował, że wnioski takie są, będą wpływać nowe, przy przygotowaniu projektu budżetu na przyszły rok Zarząd rozważy wszystkie wnioski dotyczące dróg i innych zadań realizowanych przez powiat.

O odpowiedź na interpelację dotyczącą RPO, dróg, jakie jest zaawansowanie prac w odniesieniu do harmonogramu Starosta poprosił dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Henryka Czmuta.

Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że w dniu dzisiejszym przewiduje się zakończenie robót na I etapie, który swoim zakresem obejmuje przebudowę drogi Baciki Średnie - Baciki Bliższe oraz odcinek Mierzynówka – Czarna Wielka. Na pozostałych odcinkach czyli na etapie II, który w swoim zakresie zawiera przebudowę odcinka Klekotowo – Krupice – ul. Drohiczyńska, prace również trwają, są również zaawansowane, na sporej części tego odcnika jest już wylana nawierzchnia bitumiczna, na ul. Drohiczyńskiej warstwa wyrównawcza natomiast na ciągu Klekotowo – Krupice łącznie z warstwą ścieralną, trwaja prace na poboczach tego odcinka. W tym tygodniu rozpoczęły się również prace na drodze Siemiatycze – Grabarka, już trzeci tydzień twają prace na odcinku Żerczyce – Zabłocie oraz rozpoczęte są prace przy nawierzchni brukowcowej na odcinku Dziadkowice – Czarna Wielka. Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że według informacji, jakie posiadamy od wykonawców terminy nie będą zagrożone. Zakończenie I etapu - płatności planujemy na początku października, w drugim etapie - w miesiącu listopadzie. W chwili obecnej prowadzimy rozmowy z PKP gdyż koleje zarządały od nas pokaźnej kwoty opłaty za stałe umieszczenie drogi w pasie kolejowym, my się z takim stanowiskiem nie zgadzamy prowadzimy rozmowy, które pozwolą zminimalizować koszty wejścia w pas drogowy kolei.

Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, w przypadku ul. Drohiczyńskiej jaką metodą będzie odbywać się niwelacja pokryw studzienek kanalizacyjnych?

Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że trwają prace przy podnoszeniu studzienek, zostały one zaasfaltowane. W tej chwili są podnoszone spod warstwy wyrównawczej , część z nich jest ustawiana na właściwym poziomie, takim który uwzgledniałby poziom warstwy ścieralnej. Według informacji firmy Maksbud, która ten odcinek realizuje, warstwa ścieralna jest planowana na przełomie przyszłego i na początku następnego tygodnia.

Starosta Jan Zalewski poinformował, że następna interpelacja dotyczyła SP ZOZ. Starosta stwierdził, że mocno zdenerwowała nas sytuacja, kiedy to nadwyżka z ubiegłego roku była dzielona przez NFZ, na województwo podlaskie przypadło prawie 40 mln zł. i dyrekcja NFZ w Białymstoku przydzieliła te środki na Podstawową Opiekę Zdrowotną i na prywatne kliniki, natomiast na szpitale ani wojewódzkie ani powiatowe nie poszło nic. Starosta Jan Zalewski poinformował, że wystąpił z pismem do Przewodniczącego Konwentu Starostów Województwa Podlaskiego i do wiadomości wszystkich starostów, o zwołanie konwentu w tej sprawie, poprosiliśmy również Zarząd Województwa, prezydenta, wojewodę oraz dyrektorów NFZ. Konwent odbył się w Białymstoku, u marszałka, dyskusja na ten temat była ostra, później przyjęte zostało stanowisko końcowe , które przesłane zostało do premiera Tuska oraz do komisji trójstronnej, do której należy Związek Powiatów Polskich. Zobaczymy, co z tego wyniknie, Starosta poinformował, że w połowie października ponownie zwoła konwent aby ponownie poruszyć te problemy.

Głos zabrał Dyrektor SP ZOZ Robert Maksimiuk, który stwierdził, że tak jak powiedział pan Starosta, jeśli chodzi o nadwykonania sytuacja jest bardzo skomplikowana. Liczyliśmy na to, że nadwyżka z roku ubiegłego, a w skali kraju była to kwota 1.150 mln zł. , zostanie podzielona przez NFZ w cześci na szpitale powiatowe niestety, w przypadku województwa podlaskiego trafiło to do lekarzy rodzinnych. W przypadku naszego SP ZOZ na dzień 31 sierpnia kwota nadwykonań wynosiła ponad 1.400 tys. zł. Dlaczego tak jest? Wynika to ze specyfiki pracy szpitali powiatowych: szpitale powiatowe pracują praktycznie 24 godziny na dobę w trybie ostrego dyżuru, w dużych miastach jak Warszawa czy Białystok poszczególne szpitale mogą się dzielić, mogą pracować w trybie ostrego dyżuru co trzeci czy co czwarty dzień. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że przygotował zestawienie w którym przedstawił, jak wygląda procent nagłych przypadków w przypadku naszego szpitala na poszczególnych oddziałach. Miesiąc lipiec: oddział wewnętrzny przyjęć 216 procent przyjęc nagłych stanowił 97%, chirurgia - 175, procent przyjęc nagłych 95%. Oddział dziecięcy: przyjęć 81, procent przyjęć nagłych 95%. W sierpniu: oddział wewnętrzny 176 osób przyjęto, procent przyjęć nagłych 95%. Chirurgia: 152 przyjęcia, procent przyjęć nagłych 94%, oddział dziecięcy 79 przyjęć, 97% przyjęć nagłych. Dyrektor Robert Maksimiuk podkreślił, że przyjęcia nagłe czyli takie, które wymagają hospitalizacji stanowią w naszym szpitalu w każdym miesiącu tego roku ponad 90% czyli nie ma przyjęć planowych, przyjęcia planowe zdarzają się bardzo rzadko, jest to kilka - kilkanaście osób w ciągu miesiąca. Pokazuje to skalę zjawiska – nie da się ograniczyć pracy szpitala albo zaryzykować nieprzyjęcia pacjenta do szpitala. Staramy się, aby nadwykonań było jak najmniej, aby ograniczyć koszty ale to lekarz badając pacjenta decyduje o tym, czy pacjent ten wymaga hospitalizacji czy też nie. Dyrektor Robert Maksimiuk podkreslił, że ani on jako dyrektor ani żaden lekarz nie podejmie decyzji aby w przypadku ryzyka odesłać pacjenta i nie hospitalizować go. Płatnik czyli NFZ powinien płacić za wszystkich pacjentów, których leczymy. Na spotkaniu, które odbyło się w Urzędzie Marszałkowskim w dniu 28 sierpnia z ust dyrektora Roledera padło nastepujące zdanie: „Dyrektor Roleder przyznał, że pieniędzy na świadczenia ponadkontraktowe nie ma, apelował do dyrektorów szpitali by ograniczali dostęp do świadczeń medycznych poza ratującymi życie” - takie jest stanowisko NFZ.

Odnosząc się do drugiej poruszonej kwestii- chodzi o grypę AH1N1 Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował wcześniej w przypadku zachorowania na tę grypę trzeba było zawiadomić sanepid i przewieźć pacenta do szpitala zakaźnego. W tej chwili zmieniły się wytyczne dotyczące postępowania z tego typu pacjentami. Zgodnie z nowymi wytycznymi, które są wydawane zarówno przez sanepid jak i przez ministerstwo zdrowia pacjent, który choruje na grypę AH1N1 nie wymaga hospitalizacji , pacjent taki powinien zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu, do lekarza rodzinnego, który w zależności od stwierdzonego stanu pacjenta ustala dalsze postępowanie. Dyrektor Robert Maksimiuk podkreślił, że nie wymaga to hospitalizacji chociaż hospitalizacja może wystąpić, o wszystkim decyduje lekarz rodzinny, takie są wytyczne z końca sierpnia wydane przez sanepid jak i przez panią minister Kopacz.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy składający interpelacje i zapytania są usatysfakcjonowani z udzielonych odpowiedzi?

 

Radny Janusz Żoch poinformował, że chciałby zadać pytanie uzupełniające: czy jest szansa, że z kwoty 1.400 tys. zł. coś zostanie zapłacone?

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że na początku września był w NFZ, rozmawiał z dyrektorem, powiedział on że na dzień dzisiejszy nie mamy nic. W następnym tygodniu jedzie na kolejne spotkanie do NFZ. Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że jego korespondencja z NFZ dotycząca nadwykonań jest do wglądu, jest ona wysyłana co kwartał, odpowiedzi NFZ są dwojakie, przeważnie odpowiedź brzmi następująco: „Informuję, iż wniosek zostanie ponownie rozpatrzony po rozliczeniu trzeciego kwartału bieżącego roku przez wszystkich świadczeniodawców”.

 

Radny Janusz Żoch nawiązując do informacji dotyczącej grypy AH1N1 zapytał, czy jest taka informacja o zabezpieczeniu w Tamiflu – jest to środek podawany przy zachorowaniu na grypę, czy jest osiągalny na terenie województwa podlaskiego, czy jest jakieś zabezpieczenie w tym zakresie? Jeżeli pacjenci zostawiani są sami sobie, lekarz rodzinny zapisuje Tamiflu czy będzie on dostępny w aptece?

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że w takim przypadku należy zgłosić się do sanepidu, tego typu środki zabezpiecza sanepid, ma taki obowiązek. Dyrektor Maksimiuk stwierdził, że nie wie, jakim zapasem leku dysponuje sanepid.

 

Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, czy w tym momencie, realizując politykę ratowania życia jak to wynika ze statystyk przyjęć pacjentów na poszczególne oddziały, czy już na dzień dzisiejszy jakikolwiek oddział szpitala przekroczył limit zakontraktowanych świadczeń medycznych?

Dyrektor Robert Maksimiuk poinformował, że w tej chwili oddział dziecięcy ma wyczerpany limit roczny z całego roku na przyjęcia pacjentów. To samo jest jeśli chodzi o rehabilitację . W przypadku pozostałych oddziałów nadwykonania wynoszą proporcjonalnie od miesiąca do półtora miesiąca. Dyrektor Robert Maksimiuk podkreślił, że nie jesteśmy jedynym szpitalem, który ma nadwykonania. Dziś rozmawiał z dyrektorem szpitala w Hajnówce i z panią dyrektor z Bielska Podlaskiego , tam również są nadwykonania, w przypadku Bielska jest to kwota około 2,5 mln zł. w przypadku Hajnówki zbiliża się do 4 mln zł.

 

Przewodniczący Rady Bogusałw Zduniewicz zwrócił się z pytaniem, czy pkt 8 „Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych” możemy zamknąć?

Z sali padły głosy, że tak.

 

P – kt 9.

 

Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że na ostatnim posiedzeniu komisji zgłosił wniosek dotyczący właściwego odbioru inwestycji drogowych. Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że miał okazję przejeżdżać nowowybudowaną drogą, nawierzchnia bardzo dobra, droga szeroka, równa, radny stwierdził, że jest zadowolony jako użytkownik jednak zauważył masę zalegających na poboczu odcięć asfaltowych, gruzu również w rowach leżą elementy, które pozostały przy profilowaniu podkładu stąd też wniosek, aby przy odbiorze inwestycji zwracać uwagę, aby pobocza były pozbawione tych elementów, które w przypadku gdyby samochód zjechał na pobocze mogłyby spowodować jego zniszczenie.

 

Przewodniczący Rady zwracając się do dyrektora Henryka Czmuta poinformował, że jest to wniosek, aby przy odbiorze inwestycji dokładnie sprawdzić, w jakim stanie są pobocza przy nowobudowanych drogach powiatowych.

 

Starosta Jan Zalewski poinformował, że chciałby podziękować w związku z tym, że nasz powiat zajął IV miejsce w kraju w kategorii Powiaty „Pozyskanie środków zagranicznych przez samorządy w przeliczeniu na jednego mieszkańca i wydatkowanie środków zagranicznych jako procent wydatków majątkowych – otrzymaliśmy pisemną informację w tej sprawie natomiast w ostanim numerze tygodnika „Wspólnota” ukazał się ten ranking. Umieściliśmy tę informację na naszej stronie internetowej. Starosta podkreslił, że wynik ten cieszy, jesteśmy wysoko, do tej pory zajmowaliśmy VI – VIII miejsce, raz tylko byliśmy „poza pudłem” czyli na XI miejscu bo liczy się i jest premiowana pierwsza dziesiątka. To cieszy, sporo inwestycji się robi, nie znaczy to że nie ma potrzeb, potrzeby cały czas są. Starosta Jan Zalewski podziękował władzom wojewódzkim, Zarządowi, radnym za to, że popierają słuszne działania starosty i Zarządu, burmistrzom, wójtom, którzy współpracują z nami, kierownikom jednostek organizacyjnych oraz wszystkim pracownikom Starostwa.

Odnosząc się do kwestii związanej z funkcjonowaniem Sądu Grodzkiego i Prokuratury Starosta Jan Zalewski poinformował, że piszemy pisma do ministerstwa, jest nadzieja że Wydział Karny jednak u nas powstanie. Starosta poinformował, że myśli o spotkaniu z ministrem, nawet zaproszeniu ministra sprawiedliwości do Siemiatycz, działamy w tej kwestii dwutorowo, robimy co możemy. Starosta Jan Zalewski poinformował, że był na spotkaniu z Prokuratorem Okręgowym w Białymstoku, który również jest zaniepokojony tym, że gdyby doszło do likwidacji Sądu Grodzkiego i nieutworzenia Wydziału Karnego co będzie z Prokuraturą? Prokurator Okręgowy również jest przeciwny likwidacji uważa, że małe jednostki są bardzo sprawne, dobrze funkcjonują, jednocześnie oczekuje od nas wsparcia a więc tego, aby przekazać im zaadaptowany obiekt w nieodpłatne zarządzanie , w tej chwili płacą nam czynsz i oczekują, aby udostępnić im jeden garaż. Będziemy to rozważać, jeśli miałoby to pomóc w uratowaniu tej jednostki to chyba w tym kierunku pójdziemy aby jednostki te uratować. Starosta Jan Zalewski podkreślił, że nasze zaangażowanie w utworzenie tych jednostek zarówno finansowe jak i organizacyjne było bardzo duże.

Głos zabrał Wicestarosta Mikołaj Mantur, który poinformował, że tak jak powiedział pan Starosta, prowadzimy działania na różnych płaszczyznach: na płaszczyźnie administracyjnej, administracji sądowej, administracji prokuratorskiej. Wicestarosta Mikołaj Mantur poinformował, że otrzymał informację że w piątek za tydzień będzie miał wizytę pana ministra Czumy z panem posłem Tyszkiewiczem, może być przywieziona pozytywna decyzja w sprawie utworzenia Zamiejscowego Wydziału Karnego Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim.

 

Radny Janusz Żoch poprosił, aby – jeśli to możliwe - w trakcie odczytywania projektów uchwał Przewodniczący Rady siedział. Odnosząc się do zmiany uchwały w sprawie budżetu na rok 2009 radny stwierdził, że można zauważyć lekkie zachwianie się strony dochodowej z wpływów z podatku PIT i CIT . Radny Janusz Żoch wyraził opinię, że problem ten będzie się nawarstwiał w tym roku i pod koniec roku po stronie dochodowej będzie bardzo widoczny i ta projekcja kryzysu, który następuje w kraju będzie miała również wpływ na przyszłoroczny budżet a więc trzeba się temu przyjrzeć pod kątem oszczednościowym na przyszłość.

 

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że do wiadomości Rady Powiatu wpłynęło pismo bardzo mocno umotywowane, na ręce pana Starosty Zalewskiego, również wniosek w tej sprawie składał pan radny Jan Markiewicz, który również otrzymał ten wniosek do wiadomości. Wniosek poparty jest podpisami, z rozbudowaną merytorycznie potrzebą ujęcia tejże drogi. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że do Rady Powiatu wpływają również inne pisma w podobnych sprawach Do pana Starosty i Rady Powiatu Siemiatyckiego wpłynęło pismo od przedsiebiorcy właściciela firmy pana Antoniego Stępkowskiego o ujęcie drogi Drohlin – Pobikry na odcinku 350m , gdzie prowadzi on firmę transportową. Pisma te będą przez Zarząd rozpatrywane, wpływają na ręce Starosty i Zarządu do wiadomości Rady Powiatu a Zarząd będzie je rozpatrywał

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że pan Starosta słusznie wspomniał, że na stronie internetowej umieszcza się informacje, Przewodniczący podkreslił, że jest bardzo zadowolony ze strony internetowej Powiatu Siemiatyckiego tym niemniej chciałby przypomnieć między innymi dla pana Sekretarza że o ile z zadowoleniem przyjmuje uwagi, które mieli radni do Biuletynu Informacji Publicznej jeśli chodzi o zamieszczanie informacji dotyczących jawności naszej pracy samorządowej to nastąpiła poprawa jeśli chodzi o Radę Powiatu, o protokoły z sesji i uchwały natomiast uchwały Zarządu to wiosna, początek roku 2009 tym bardziej, że ze sprawozdania Starosty wynika , że w okresie sprawozdawczym Zarząd podjął 47 uchwał. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poprosił również aby uporządkować oświadczenia majątkowe. Przewodniczący stwierdził, że nie będzie zagłębiał się w szczegóły ale gdyby ktoś dzisiaj zajrzał w oświadczenia majątkowe to po pierwsze niczego by się nie dowiedział a po drugie wśród radnych nie znalazłby nazwiska Przewodniczącego Rady ponieważ jego nazwisko jest wsód nazwisk naczelników i kierowników jednostek. Poza tym nic się nie otwiera, jest nieaktywne.

Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w dniu 20 września 2009 Burmistrz Miasta Siemiatycze i Zarząd Koła Związku Sybiraków w Siemiatyczach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w obchodach Dnia Sybiraka w 70 rocznicę napaści Związku Radzieckiego na Polskę, które odbędą się w Siemiatyczach w przyszłą niedzielę. Zarząd i Rada Powiatu ma ustaloną delegację jeżeli chodzi o złożenie wieńca pod pomnikiem Sybiraków jednak uroczystości są ogólnie dostępne, Przewodniczący Bogusław Zduniewicz zaapelował do wszystkich o wzięcie udziału w uroczystościach.

 

P – kt 10.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady BogusławZduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady XX zwyczajnej sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

mgr inż. Bogusław Zduniewicz

 

 

Protokółowała: mgr Elżbieta Malinowska

 

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2010-03-22

Data modyfikacji: 2010-03-22

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2010-03-22