Sesja_Nr_VII

Protokół Nr VII/07

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 27 czerwca 2007r. w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach i trwała od godz. 1015 do godz. 1200.

 

W sesji uczestniczyło 16 radnych według załączonej listy obecności. Nieobecny był radny Leon Strębski, spóźniła się radna Alina Antoniuk oraz Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz. 

 

W sesji uczestniczyli kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i administracja Starostwa według załączonej listy obecności a także przedstawiciele związków zawodowych oraz prasy.

 
W sesji uczestniczyli również:
Jerzy Woźniak Sekretarz Powiatu

Walentyna Kwiatkowska Skarbnik Powiatu

 

Obradom przewodniczył Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Franciszek Czarkowski.

 
 
 

            Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski poinformował, że w dniu dzisiejszym pan Przewodniczący Rady jest zajęty w swoim zakładzie pracy, zdaje bardzo ważny egzamin i prawdopodobnie spóźni się. Zgodnie z par. 11 Statutu Powiatu przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego, dlatego też wyznaczył jego jako Wiceprzewodniczącego i w związku z tym poprowadzi on dzisiejsze obrady. 

 
P - kt 1.

            Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski otwierając VII sesję III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego serdecznie powitał radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,   przedstawicieli prasy oraz obecnego na dzisiejszym posiedzeniu Przewodniczącego Rady Powiatowej Podlaskiej Izby Rolniczej pana Grzegorza Leszczyńskiego.

 

            Na podstawie listy obecności Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 14 radnych co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

            Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad państwo radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję i zapytał, czy w sprawie porządku obrad ktoś zechce zabrać głos?

            Propozycje zmian do porządku obrad nie zostały zgłoszone.

 

            Ponieważ propozycje zmian nie zostały zgłoszone Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że Rada w dniu dzisiejszym będzie obradowała według porządku przesłanego radnym wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję.

 

Porządek obrad VII sesji Rady Powiatu przedstawia się następująco:

1.       Otwarcie obrad

2.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

3.       Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami

4.       Interpelacje i zapytania radnych

5.       Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2006 rok

6.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ zmian w budżecie powiatu na 2007 rok

b/ zasad ustalania i wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad zwrotu

    kosztów podróży służbowych radnych powiatu siemiatyckiego

c/ zmiany Uchwały Nr V/32/07 z dnia 30 marca 2007r. w sprawie wyrażenia zgody

    na zbycie nieruchomości

d/ zatwierdzenia zmian statutu SP ZOZ w Siemiatyczach

e/ wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Miastem Białystok w sprawie

    realizacji zadań specjalistycznej pomocy psychologiczno – pedagogicznej na rzecz

    dzieci potrzebujących pomocy zamieszkałych na terenie powiatu siemiatyckiego

f/ przeniesienia środków finansowych w planie finansowym Państwowego Funduszu

   Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w roku 2007

g/ określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za

    pobyt dziecka oraz pełnoletniego wychowanka w rodzinie zastępczej

h/ określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców, osób

    pełnoletnich lub jej rodziców, opiekunów prawnych lub kuratorów dziecka z opłat

    za pobyt dziecka oraz osoby pełnoletniej w całodobowej placówce opiekuńczo -

    wychowawczej

i/ zmian w Statucie Centrum Pomocy Rodzinie w Siemiatyczach 

7.       Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

8.       Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

9.       Zamknięcie obrad

 
 
P - kt 2.

            Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?         

            Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

            Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 14 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

 
P – kt 3.

            Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

            W uzupełnieniu Starosta poinformował o zaangażowaniu zadań inwestycyjnych, trzech projektów, które są realizowane: chodzi tu o budowę Powiatowego Domu Pomocy Społecznej – jeżeli chodzi o zaangażowanie techniczne i architektoniczne jest ono duże. Zgodnie z harmonogramem obiekt jest już zamknięty, trwają montaże instalacji wewnętrznych oraz kładzione są tynki wewnętrzne, całość inwestycji zgodnie z umową ma być zakończona do 30 września, kosztorys wynosi 2.981.244 zł. , zaangażowanie w roku 2007 wynosi 635.340 zł. jest to 32%, całość 1.638.276 zł. jest to 55%. W 2006 roku pozyskane środki 500 tys. zł. z rezerwy celowej , natomiast w 2007 roku 277.760 zł. - są to środki z PFRON, środki te są już wprowadzone do budżetu, ostatnio otrzymaliśmy informację z Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego że otrzymaliśmy 500 tys. zł. z rezerwy celowej na standaryzację PDPS ale nie mamy jeszcze tych środków na piśmie więc na tej sesji nie wprowadzamy tego do budżetu, będziemy wprowadzać na następnej sesji. Złożyliśmy również wniosek na 600 tys. zł. do rezerwy ogólnej budżetu Państwa czyli pismo zostanie skierowane do Premiera po zaopiniowaniu przez Wojewodę Podlaskiego – zostało to już złożone. Tak wygląda sprawa budowy PDPS.

            Jeżeli chodzi o realizację programu drogowego tzw. czterogminnego: konsorcjum, które powstało do realizacji tego zadania wywiązuje się jeśli chodzi o harmonogram. Jeżeli chodzi o pierwszą część od strony technicznej prace najbardziej zaawansowane są na terenie Gminy Dziadkowice, położone już są dwie warstwy asfaltu na odcinku Kąty – Malewice i dalej, następnie na terenie Gminy Drohiczyn a więc Śledzianów. Najmniejsze zaawansowanie jest na terenie Gminy Perlejewo tą część realizuje firma z powiatu wysokomazowieckiego ale w ubiegłym tygodniu również rozpoczęła prace. Zaangażowania finansowego jeszcze nie ma bo płatność jest przewidziana na listopad, natomiast podpisane są już umowy z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim oraz z wójtami tychże gmin w proporcjach, które wyszły po przetargu. Oczekujemy na zwiększenie środków, na razie otrzymaliśmy pismo z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego że kontrakt w tej chwili został przekroczony w skali kraju, wyrażenie zgody na zwiększenie dofinansowania będzie uzależnione od dostępnych wolnych środków, na razie musimy czekać.

            Jeżeli chodzi o Sektorowy Program Operacyjny scalanie gruntów również realizujemy pierwszy etap. To, co miało być wykonane do końca czerwca jest zrealizowane w sensie merytorycznym i dokonaliśmy już płatności na kwotę 500 tys. zł.

 

            Wiceprzewodniczący Rady – Franciszek Czarkowski zapytał, czy ktoś z radnych ma pytania do przedstawionego sprawozdania?

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że ma pytanie dotyczące sprzedaży nieruchomości dla spadkobierców hrabiego Ciecierskiego. Radny poprosił o informację, jaki jest charakter tej nieruchomości, czy jest to nieruchomość zabudowana czy chodzi o grunty rolne, z podaniem areału.

            Radny Jan Markiewicz zapytał, jaka jest obecnie sytuacja kadrowa w szpitalu?

            Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że odpowiedzi udzielone zostaną w punkcie przewidzianym na udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

 
P – kt 4.

            Radny Janusz Żoch poinformował, że mieszańcy Drohiczyna zwracali się z prośbą o poprawę nawierzchni drogi powiatowej ul. Kopernika, a jeżeli nie całości drogi to przynajmniej chodników przy tej drodze, ze względu na to, że nie były one remontowane od początku istnienia tejże drogi a chodzi się po nich tragicznie.

            Radny Janusz Żoch zapytał, czy jest w planach Zarządu dokończenie drogi Wierzchuca – Rotki, która mogłaby być zakwalifikowana do dofinansowania z rezerwy Ministra Finansów ze względu na to, że była rozpoczęta przed rokiem 1999, jest to ciąg komunikacyjny przez całą Gminę Drohiczyn a także z Perlejewa w kierunku Siemiatycz, mielibyśmy całkowicie zamknięty jeden ciąg drogowy.

            Radny Janusz Żoch zapytał, czy uchwały Zarządu będą publikowane w BIP? Byłoby to ułatwienie nie tylko dla radnych ale także dla mieszkańców Powiatu Siemiatyckiego, którzy na bieżąco wiedzieliby czym zajmuje się Zarząd.

            Radny Janusz Żoch poinformował że związane to będzie z następną interpelacją dotyczącą jego wystąpienia i zapytania na sesji w dniu 30 marca skierowanego do Zarządu i do Starosty a dotyczącego planowanego remontu mostu w Tonkielach i udzielonej wtedy na to pytanie odpowiedzi. W odpowiedzi udzielonej przez dyrektora Czmuta wszystko wskazywało na to, że ostateczna decyzja nie została podjęta, że są rozpatrywane trzy warianty. W dniu 31 stycznia 2007 roku Zarząd wystosował do Dyrekcji Generalnej Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie pismo popierające wariant nadbużański a więc wariant stanowiący największą obawę mieszkańców Gminy Drohiczyn , którzy w ciągu 3 lat czyli w czasie trwania remontu nie będą mieli normalnej komunikacji z województwem mazowieckim , związane jest to z komplikacjami w tym zakresie. Radny Janusz Żoch stwierdził, że nie podejrzewa, aby była to informacja, pan dyrektor nie wiedział o tym piśmie, bo celowe wprowadzanie w błąd radnych powiatu nie przystaje do demokratycznego państwa prawnego w związku z tym radny poprosił o odpowiedź na ten temat.

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził że jak wszyscy wiemy trwa przebudowa i remont Placu Jana Pawła II wiadomo, że jest to droga krajowa i finansowanie tej inwestycji odbywa się ze środków krajowych , tym niemniej w trosce o estetykę miasta mieszkańcy pytają, czy Starostwo w najbliższej przyszłości planuje remont i poprawę estetyki dróg powiatowych bezpośrednio przylegających do Placu Jana Pawła II: chodzi o zjazd na ul. Drohiczyńską , ul. Kilińskiego. W ich opinii dotychczasowe długoletnie zaniedbania w tym temacie powinny być naprawione. Wiadomo, jak wyglądają tam chodniki i krawężniki. Radny Krzysztof Andruszkiewicz wyraził opinię, że na ten temat powinny być prowadzone kończące się porozumieniem rozmowy z Urzędem Miasta w tej kwestii, chodzi o wielkość partycypacji w remont tych szlaków komunikacyjnych.

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał czy jest możliwość aby radni otrzymywali na swoje skrzynki pocztowe roboczą wersję protokołów do zatwierdzenia w celu spokojnego przeczytania i wniesienia uwag a nie czynienia tego przed rozpoczęciem kolejnej sesji.

            Radny Tadeusz Niewiński zapytał, jak wygląda sprawa dokończenia chodnika w Bacikach Dalszych ponieważ inwestycja rozpoczęta została w ubiegłym roku i do chwili obecnej nie jest dokończona, mieszkańcy wsi zastanawiają się czy kiedykolwiek będzie to zakończone. Trzeba podjąć tu konkretne działania.

            Radny Janusz Żoch stwierdził, że w związku z realizacją inwestycji czterogminnej jest problem wynikły na terenie Gminy Drohiczyn w miejscowości Obniże. Nie wiadomo z jakich powodów wieś ta została wyłączona   z modernizacji drogi, być może dlatego, że istnieje tam nawierzchnia asfaltowa o szerokości około 5 metrów wykonana przez Gminę Drohiczyn bodajże w roku 1988, niestety odbiega ona standardem od nowopowstającego ciągu komunikacyjnego. Radny Janusz Żoch zapytał, czy w tym zakresie prowadzone są jakieś rozmowy i na jakim są one etapie?

 

            Ponieważ radni nie zgłaszali chęci zabrania głosu Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski poinformował, że odpowiedzi udzielone zostaną w pkt 7. “Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych”.

 
P – kt 5.

            Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski poinformował, że wszyscy radni wraz z zaproszeniem na dzisiejsza sesję otrzymali na piśmie sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2006 rok . Na dzisiejszej sesji obecny jest zastępca komendanta pan Jerzy Sitarski. Wiceprzewodniczący zapytał, czy jest potrzeba omawiania bardzo szczegółowo sprawozdania czy wystarczy aby pan zastępca przedstawił w skrócie najważniejsze zagadnienia z 2006 roku. Jaka jest opinia państwa radnych w tej sprawie?

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził że nie wie, czy może być głosem ludu w tej materii ale uważa, że dwie komisje miały okazję zapoznać się ze sprawozdaniem, był obecny pan komendant . Radny zaproponował, aby przejść do porządku nad realizacją tego punktu.

            Ponieważ nikt z radnych nie zgłosił innej propozycji w tej sprawie Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski poinformował, że Rada przyjmuje sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2006 rok.

 
P – kt 6.

            Pierwszy projekt uchwały dotyczył zmian w budżecie powiatu na 2007 rok.

            Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach poszczególnych komisji, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

            Nikt z radnych nie zgłosił pytań do projektu uchwały.

            Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2007 rok głosowało 13 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

            Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VII/36/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Kolejny projektuchwały dotyczył zasad ustalania i wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych radnych powiatu siemiatyckiego.

 

             Wiceprzewodniczący Rady – Franciszek Czarkowski poinformował że w związku z tym, że z inicjatywą podjęcia tej uchwały wystąpiła Komisja Finansowo – Budżetowa Rady Powiatu, zgodnie z paragrafem 28 ust. 3 Statutu Powiatu Siemiatyckiego projekt ten   wymaga zaopiniowania przez Zarząd Powiatu, dlatego też Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski poprosił   Starostę o przedstawienie opinii Zarządu Powiatu w sprawie projektu tej uchwały.

 

            W tym miejscu na salę obrad przybyła radna Alina Antoniuk.

            Starosta Jan Zalewski poinformował, że Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował projekt wymienionej wyżej uchwały, która jest przedłożona pod obrady na dzisiejszej sesji. Zarząd uważa, że przyjęta uchwała jest dobra, diety Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady    oraz radnych i przewodniczących komisji są w mare proporcjonalne do realizowanych przez te osoby zadań a więc pełniących funkcję przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady, przewodniczącego komisji czy też radnych, którzy nie pełnią żadnych funkcji. Zarząd uważa, że nie należy zmieniać przyjętej wcześniej uchwały w przedmiotowej sprawie.

 

            Wiceprzewodniczący Rady podziękował Staroście za przedstawienie opinii Zarządu, jednocześnie poinformował, że na salę obrad przybyła radna Alina Antoniuk, w tej chwili na sali obecnych jest 15 radnych.

 

            Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski zapytał, czy w tej sprawie potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia?

            Radny Janusz Żoch stwierdził że nie ukrywa, że głównym inicjatorem zmiany tej uchwały był on i członkowie Komisji Finansowo – Budżetowej, którzy jednogłośnie przyjęli projekt tej uchwały do dalszego rozpatrzenia na posiedzeniach komisji i na Zarządzie. Nie można było spodziewać się niczego innego jak podjęcia przez Zarząd negatywnej opinii w tym temacie. Radny poinformował, że chciałby zwrócić uwagę na jeden aspekt tej sprawy, mianowicie taki, że w okresie dzisiejszym dużo mówi się o tym, że osoby, które mają władzę wykorzystują jak mogą finanse publiczne do różnych celów natomiast doświadczenia i sytuacja medialna, którą mamy w tej chwili w kraju i która unaacznia problemy finansowe innych warstw społeczeństwa świadczy o niczym innym tylko o lekceważeniu społeczeństwa. Radny Janusz Żoch poinformował, że miał okazję być w szpitalu w Siemiatyczach, rozmawiać z pielęgniarkami, które pracują po 20-23 lata, które pracują zmianowo, mają 6 nocek i po tych 23 latach pracy pielęgniarka zarabia 1200 zł. więc są to nieporównywalne pieniądze i obowiązki jeżeli Wiceprzewodniczący Rady otrzymuje 1350 zł za miesiąc pracy w Radzie Powiatu. Radny poinformował, że chciałby również zwrócić uwagę na dysproporcję między dietą Wiceprzewodniczącego a zarobkami pracowników Starostwa Powiatowego i okazuje sie że z informacji, które można uzyskać w BIP , a więc jawnych, za 2006 rok   według wstępnych wyliczeń najsłabiej zarabiający naczelnik , który musi opublikować swoje oświadczenie majątkowe w BIP zarabiał 1.700 zł. więc jest to jednoznaczne, nie wiadomo jak pozostali naczelnicy, którzy nie mają obowiązku składania oświadczenia majątkowego. Z oświadczeń majątkowych pozostałych pracowników Starostwa wynikało, że pracownik średniego szczebla pracujący   określony okres czasu, ze stażem pracy rzędu 5-10-15 lat zarabia 900 – 1100 zł. więc również jest tu dysproporcja. Radny stwierdził, że nie chciałby mówić o tym, że postawa Zarządu i Przewodniczącego Rady Powiatu, który zgłosił taki projekt uchwały i został on zatwierdzony przez Radę, jest krzywdząca nie tylko dla nas jako radnych, którzy mówią, że jest to wykorzystywane do prywatnych celów ale także oburzające dla pracowników, którzy przez miesiąc czasu muszą pracować żeby zarobić 1100 zł. Radny Janusz Żoch zaapelował do radnych, aby przyjąć ten projekt uchwały, który zrównuje wszystkich i przede wszystkim przywraca w pewnym sensie poprzednie zapisy uchwały, która obowiązywała przez 4 lata i w której stawki nie były zawyżone i społecznie akceptowane.

            Głos zabrał radny Piotr Wysocki, który stwierdził, że pan radny Żoch jest obrońcą finansów publicznych krajowych jak również powiatu w związku z tym chciałby zadać mu pytanie: niech radny Żoch usprawiedliwi się ze swojej nieobecności na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego, na którym wizytowano drogi powiatowe “pan bez skrupułów podpisał listę obecności natomiast w pracach komisji nie uczestniczył a dietę i tak pobrał”. Jak ma się to w połączeniu z finansami i dbałością o finanse publiczne powiatu?

            Radny Janusz Żoch poinformował, że jeżeli dieta przez pomyłkę została przekazana – zwróci ją

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz  stwierdził że sądził iż pan radny Wysocki zabierze głos w kwestii merytorycznej dotyczącej projektu uchwały, który ma być przegłosowany. Radny zaapelował do radnych aby te rzeczy, które się po raz pierwszy pojawiły na tej sesji zostały wcześniej zweryfikowane bo pan radny Wysocki żeby coś stwierdzić powinien zweryfikować to u źródła, wtedy ewentualnie wypowiedzieć się w tej kwestii. Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że całkowicie podziela opinię radnego Żocha w tej kwestii i – zaznaczając, że abstrachuje od osoby pana wiceprzewodniczącego - wyraził opinię że żyjemy w takich czasach, że wartościowanie płacowe, kwotowe na danym stanowisku powinno być proporcjonalne do zaangażowania czasowego wynikającego z mandatu wiceprzewodniczącego Rady Powiatu. Radny wyraził opinię, że ta propozycja, która przywraca normalne proporcje, obowiązujące w poprzedniej kadencji powinna być dla nas wszystkich do zaakceptowania. Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że będzie głosował za przyjęciem uchwały w formie zaproponowanej. 

 

            Ponieważ radni nie zgłaszali chęci zabrania głosu w dyskusji Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zasad ustalania i wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych radnych powiatu siemiatyckiego głosowało 5 radnych, 10 było przeciw. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała odrzucona została większością głosów.

 

            Kolejny projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały Nr V/32/07 z dnia 30 marca 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.

            Ponieważ radni nie zgłaszali pytań do projektu uchwały Wiceprzewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/32/07 z dnia 30 marca 2007r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości głosowało 12 radnych, 4 wstrzymało sie od głosu. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VII/37/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            W tym miejscu na salę obrad przybył Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz.

 

            Kolejny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach.

            Ponieważ radni nie zgłaszali uwag i zapytań Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/38/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Następny projekt uchwały dotyczył wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Miastem Białystok w sprawie realizacji zadań specjalistycznej pomocy psychologiczno – pedagogicznej na rzecz dzieci potrzebujących pomocy zamieszkałych na terenie powiatu siemiatyckiego.

            Ponieważ radni nie zgłaszali pytań do projektu Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Miastem Białystok w sprawie realizacji zadań specjalistycznej pomocy psychologiczno – pedagogicznej na rzecz dzieci potrzebujących pomocy zamieszkałych na terenie powiatu siemiatyckiego głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/39/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Kolejny projekt uchwały dotyczył przeniesienia środków finansowych w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w roku 2007.

            Ponieważ radni nie zgłaszali uwag i zapytań Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie przeniesienia środków finansowych w planie finansowym Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w roku 2007 głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/40/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Kolejny projekt uchwały dotyczył określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dziecka oraz pełnoletniego wychowanka w rodzinie zastępczej.

            Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie kreślenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dziecka oraz pełnoletniego wychowanka w rodzinie zastępczej głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/41/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Następny projekt uchwały dotyczył określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców, osób pełnoletnich lub jej rodziców, opiekunów prawnych lub kuratorów dziecka z opłat za pobyt dziecka oraz osoby pełnoletniej w całodobowej placówce opiekuńczo – wychowawczej. 

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz zwrócił uwagę, że jest tu literówka ponieważ kiedy przeczytamy treść preambuły uchwały powinno być “osób pełnoletnich lub ich rodziców” a nie “jej rodziców”. 

            Wiceprzewodniczący Rady poprosił Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka o odniesienie się do tej literówki

            Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że preambuła tej uchwały zostanie zmieniona w sposób dostosowujący do wymogów gramatycznych.

 

            Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie określenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców, osób pełnoletnich lub jej rodziców, opiekunów prawnych lub kuratorów dziecka z opłat za pobyt dziecka oraz osoby pełnoletniej w całodobowej placówce opiekuńczo – wychowawczej głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/42/07 – w załączeniu do protokołu.

 

            Ostatni projekt uchwały dotyczył zmian w Statucie Centrum Pomocy Rodzinie w Siemiatyczach.

            Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Wiceprzewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. 

            Za podjęciem uchwały w sprawie zmian w Statucie Centrum Pomocy Rodzinie w Siemiatyczach głosowało 16 radnych. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VII/43/07 – w załączeniu do protokołu. 

 

            W tym miejscu Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski ogłosił przerwę.

 
P – kt 7.

            Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który poinformował że pierwsza interpelacja dotyczyła sprzedaży działki dla rodziny państwa Ciecierskich. Starosta przypomniał, że majątek ten przed wojną należał do rodziny państwa Ciecierskich, po wojnie w procesie nacjonalizacji czyli upaństwowienia stał się mieniem Skarbu Państwa, następnie w procesie komunalizacji kiedy w 1999 roku powstały powiaty mienie to stało się mieniem komunalnym powiatu. Państwo Ciecierscy, synowie, którzy zamieszkują w Anglii oraz ich matka a żona pana Antoniego Ciecierskiego są zainteresowani odkupieniem części zespołu pałacowo – parkowego i części nieużytków przylegających do tego zespołu pałacowo – parkowego w celach kontynuacji tradycji rodzinnych i zagospodarowania tego terenu. Rada Powiatu podjęła stosowną uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż mienia komunalnego, natomiast państwo Ciecierscy poprzez swoją kancelarię prawną uzyskali niedawno stwierdzenie nabycia spadku w drodze decyzji sądowej więc można tą procedurę rozpocząć. O przedstawienie szczegółów Starosta poprosił naczelnika Wydziału Geodezji i Mienia Powiatu – Romana Łopaciuka.

            Naczelnik Roman Łopaciuk poinformował, że powierzchnia całej tej działki wynosi 7 ha 4.044 m2, obecnie stanowi to częściowo użytki rolne , są to łąki, częściowo jest to teren zabudowany , pozostałości po byłym dworku państwa Ciecierskich, w wyniku pożaru dworek spłonął, obecnie na działce przeznaczonej do sprzedaży są tylko fundamenty. Pozostałe części tej działki są to tereny po byłych stawach rybnych, obecnie działka ta nie jest użytkowana rolniczo, są to chaszcze, zarośla, częściowo las.

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że jest usatysfakcjonowany udzieloną odpowiedzią.

 

            Starosta Jan Zalewski poinformował, że następna interpelacja dotyczy sytuacji w naszym szpitalu. Chodzi głównie o sprawy kadrowe.

            Dyrektor Mirosław Leśkowicz poinformował, że obecny stan negocjacji przedstawia się następująco: jeden z lekarzy wyraził gotowość że będzie pracował w pracowni endoskopii dwa razy w tygodniu – w poniedziałek i środę w godzinach przedpołudniowych. Realizowane będą badania z zakresu kolonoskopii i gastroskopii oraz w celu uzupełnienia wakatu w tej dziedzinie pozyskanych zostało dwóch lekarzy z Białegostoku, którzy będą realizować badania z zakresu gastroskopii i kolonoskopii w pozostałe dni w godzinach popołudniowych. Jeśli chodzi o zatrudnienie na oddziale internistycznym troje lekarzy, którzy złożyli wcześniej wypowiedzenia zadeklarowała gotowość pracy w niepełnym wymiarze. Będzie to dawać jeden dodatkowy etat dla oddziału internistycznego, niemniej jednak nadal prowadzimy rozmowy z całą czwórką lekarzy, rozmowy są rzeczowe niemniej jednak sprowadzają się do tego, że sąsiedni szpital dysponuje na te zadania środkami finansowymi, które znacznie odbiegają od naszych możliwości, są to sumy      , których spełnić nie możemy. Poszukujemy innych osób, które mogłyby podjąć pracę jednak rozmowy są ciężkie o tyle, że lokalizacja miasta jest dla wielu osób z terenu Polski atrakcyjna lokalizacją jednak nie spełnia oczekiwań jeśli chodzi o możliwości kulturalno – oświatowe. Interniści są poszukiwani na podstawie ogłoszeń, dzieje się to już od kwietnia 2006 roku, prowadzimy rozmowy z różnymi osobami jednak nie możemy tego spiąć.

            Starosta Jan Zalewski poinformował, że chciałby odnieść się do artykułu w prasie lokalnej , gdzie wskazano pielęgniarkom, aby strajkowały nie w ministerstwie, nie u premiera tylko u pracodawcy czyli pod Starostwem. Starosta wyjaśnił, że pracodawcą dla całego personelu, dla lekarzy, pielęgniarek jest pan dyrektor. My jako powiat jesteśmy organem założycielskim, dostąpiliśmy wielkiego zaszczytu prowadzenia naszego szpitala powiatowego. Jesteśmy organem założycielskim więc bardzo ważne zadanie powierzono nam bez pieniędzy, z kolei płatnikiem jest Narodowy Fundusz Zdrowia. Jak można prowadzić zadanie nie mając na to pieniędzy? My na przestrzeni ostatnich lat czyniliśmy duże wysiłki aby pomóc dla szpitala, kosztem innych zadań musieliśmy generować środki aby można było przekazać dla szpitala na dofinansowanie pozyskania środków np. na elewację na windę itd. Starosta podkreślił, że pracodawcą jest dyrekcja – obecny na sali dyrektor Mirosław Leśkowicz, który bardzo dobrze wykonuje swoje zadania.

 

            Starosta poinformował, że kolejna interpelacja dotyczyła chodnika na ul. Kopernika w Drohiczynie, były również inne interpelacje związane z drogami. Starosta Jan Zalewski podkreślił, że zarówno Zarząd jak i wszyscy radni znają założenia budżetu i w danym roku można mówić tylko o realizacji tych zadań które są wpisane do budżetu i przewidziane są środki na ten cel. Wiele zadań, o których była tu mowa nie jest wpisanych na ten rok. Możemy mówić o ewentualnych przesunięciach czy dopisywaniu dodatkowych zadań jeżeli uwolnią się środki. Będzie to zależało od tego jaki będzie ostateczny montaż finansowy programu czterogminnego, jak ostatecznie zakończy się inwestycja budowy PDPS jeżeli ta wiedza będzie już z przełożeniem na konkretne kwoty finansowe wtedy można myśleć o zmianach w budżecie jeśli chodzi o drogownictwo. Potrzeb jest bardzo dużo, generalnie przygotowujemy się do Regionalnego Programu Operacyjnego więc opracowujemy Plan Rozwoju Lokalnego , pozostały nam jeszcze tylko drogi a więc cały czas rozmawiamy z wójtami, burmistrzami, dajemy pewne informacje jeżeli chodzi o Urząd Marszałkowski , w następnym tygodniu w Starostwie Powiatowym będzie odbywał się Konwent Starostów Województwa Podlaskiego z udziałem nowego Zarządu Województwa więc bliżej poznamy stan prac nad Regionalnym Programem Operacyjnym, jeżeli plan ten będzie już zatwierdzony będą konkretne kwoty również musimy ten dział drogowy zamieścić w naszym Planie Rozwoju Lokalnego a więc jakie drogi w mieście i w poszczególnych gminach na jakie lata, jak wyglądałoby współfinansowanie.

            O uzupełnienie przedstawionych informacji Starosta poprosił dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Henryka Czmuta.

            Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że chciałby się odnieść do kwestii remontu chodnika, wynikają one z możliwości finansowych. Mamy zabezpieczone niewielkie kwoty na bieżące utrzymanie dróg tak, że jako priorytet postawione   są prace związane z remontami nawierzchni a więc tymi działaniami które bezpośrednio oddziaływują na sferę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeśli okazałoby się, że ten rok byłby dla nawierzchni stosunkowo łaskawy, powiedzmy w trzecim kwartale, jeśli udałoby się zaoszczędzić pewne, prawdopodobnie niewielkie   środki to być może pewne zakresy mogłyby być zrealizowane z naszych środków przy współpracy Urzędów Gmin a w przypadku niektórych partycypacja w tym zakresie występuje.

            Jeśli chodzi o odcinek drogi Wierzchuca – pan radny pytał, dlaczego nie została skierowana do rezerwy drogowej Ministerstwa Finansów – wynikało to z tego, że mimo, że droga spełniała pozostałe warunki merytoryczne, które dotyczą tych wniosków jednakże nie spełniała jednego, być może najważniejszego warunku - oprócz faktu rozpoczęcia przed 1999 rokiem warunkiem jest zabezpieczenie własnych środków a akurat tej drogi w pozycjach finansowania tego roku nie było gdyż gro tych środków skierowane było na projekt czterogminny i nie było tu możliwości zabezpieczenia własnych środków. Koszty modernizacji tego odcinka wynoszą około 400 tys. zł. w związku z tym teoretycznie możemy wnioskować o środki w wysokości nie mniejszej niż sami posiadamy w związku z tym nie było takiej możliwości w odniesieniu do tej drogi.

 

            Odnosząc się do kwestii objazdu mostu w Tonkielach dyrektor Henryk Czmut stwierdził, że o ile sobie przypomina pismo ze stycznia tego roku dotyczyło ustosunkowania się Zarządu Powiatu Siemiatyckiego do koncepcji uruchomienia starań dotyczących pozyskania środków na modernizację ciągu alternatywnego w stosunku do objazdu mostu w Tonkielach. Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że osobiście rekomendował Zarządowi odpowiedź pozytywną gdyż nie bardzo wyobraża sobie sytuację taką, aby samorząd powiatowy nie wspierał starań innego samorządu w zakresie pozyskania dodatkowych środków. Kto wie, może gdybyśmy my mieli taką okazję do tego, aby skorzystać z jakiejś innej alternatywy i alternatywnego źródła pozyskania środków finansowych, tym bardziej że opinia tego typu nie jest opinią wiążącą, pytanie to miało bardziej charakter propagandowy niż formalno – prawny. Drugim elementem jest to, że do tej pory nie jest rozstrzygnięta forma objazdu. Być może będzie to most obok lub objazd bez odrębnego wskazywania kierunku gdyż tym objazdem zaproponowanym przez samorząd i tak może odbywać się ruch lokalny natomiast była tu kwestia oznakowania dla samochodów o ciężarze dużo większym. Dyrektor Czmut stwierdził że wątpi, czy tego typu trasą da się w sensie formalnym taki ruch poprowadzić, gdyż koszty dostosowania tych dróg w sensie technologicznym byłyby bardzo duże.

 

            Jeśli chodzi o interpelację dotyczącą ulic powiatowych w Siemiatyczach dyrektor Henryk Czmut przypomniał, że pan radny wspomniał o przebudowie Placu Jana Pawła i wlotach do dróg powiatowych. Jeden z wlotów jest to ulica Drohiczyńska , my ze swojego budżetu w ramach prac finansujemy wlot 130m2 nawierzchni w naszym pasie drogowym tejże ulicy. Jest paląca potrzeba wykonania samego wlotu w naszym pasie drogowym. Kwestia dalszych prac modernizacyjnych – odniósł się do tego pan Starosta. Mamy pewne uzgodnienia wstępne ze wszystkimi wójtami oraz z burmistrzem, który określił   swoje stanowisko co do możliwości finansowych współpartycypacji. W związku z tym pozostaje czekać na pewne wytyczne formalne, w zakresie dwóch ulic jesteśmy przygotowani dokumentacyjnie i formalnoprawnie, jest to ulica Drohiczyńska i ul. Wysoka.

            Jeżeli chodzi o drogę w Obniżu to rzeczywiście planując ciąg drogowy Smorczego – Obniże – Śledzianów ten odcinek był w stanie technicznym znacząco lepszym od pozostałych odcinków, w tej chwili po zmodernizowaniu tych, które były najgorsze będzie on odbiegał standardem od pozostałych. W pierwszym etapie należałoby dokonać poszerzenia jezdni. Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że tego typu działania będzie zgłaszał do Zarządu i wyraził nadzieję że w przypadku, gdyby te środki uwolniły się w zakresie finansowania realne byłoby wykonanie przynajmniej poszerzenia o 1 metr, na razie bez przykrycia drugą warstwą gdyż w tym zakresie wartość tych robót aby wykonać w standardzie obecnym chociażby w miejscowości Śledzianów, bez chodnika, należałoby zabezpieczyć środki w wysokości około 150 tys. zł.

 

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz odnosząc się do informacji dyrektora Henryka Czmuta dotyczącej renowacji 130m2 nawierzchni bitumicznej na ul. Drohiczyńskiej zapytał, czy w ramach tej modernizacji będą wymieniane krawężniki na odcinku, gdzie będzie wykonana nowa warstwa czy tylko nastąpi wylanie warstwy bitumicznej?

            Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że będzie również wymiana krawężników , przynajmniej z jednej strony, są one w bardzo złym stanie technicznym od strony północnej. Wszystko jest przygotowane pod kątem ułożenia warstwy bitumicznej.

 

            Starosta Jan Zalewski przypomniał, że następna interpelacja dotyczyła publikacji uchwał Zarządu Powiatu w Biuletynie Informacji Publicznej. O udzielenie odpowiedzi Starosta poprosił Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka.

            Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że wynikły pewne opóźnienia w publikowaniu uchwał Zarządu, są one systematycznie usuwane, pracujemy nad tym chociaż w ostatnim czasie przez kilka tygodni nasz informatyk był wyłączony z bieżącej pracy ponieważ przygotowujemy się do wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie, przygotowujemy się do załatwiania spraw drogą elektroniczną. Sekretarz Powiatu poinformował, że do następnej sesji zrobimy wszystko, aby te opóźnienia zlikwidować i aby było to prowadzone na bieżąco.

 

            Kolejna interpelacja dotyczyła przesyłania radnym pocztą elektroniczną roboczej wersji protokołu z sesji. Starosta Jan Zalewski poprosił aby, jeżeli ktoś operuje taką pocztą, zgłosić adres do Biura Rady, protokoły będą przesyłane w taki sposób.

 

            Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, co z oddziałem terenowym Narodowego Funduszu Zdrowia czy działa, jeżeli nie to dlaczego?

            Starosta Jan Zalewski poinformował, że oddział terenowy NFZ będzie uruchomiony 15 lipca, w tej chwili trwa nabór na stanowiska, kierownikiem będzie osoba oddelegowana , będzie to pracownik NFZ z Białegostoku.

 

            Wiceprzewodniczący Rady – Franciszek Czarkowski zapytał, czy wszyscy zadający pytania są usatysfakcjonowani   udzielonymi odpowiedziami?

            Nikt z osób zgłaszających interpelacje nie zgłosił dodatkowych pytań.

 

            Głos zabrał pan Zdzisław Warpechowski redaktor naczelny Kuriera Siemiatyckiego, który stwierdził, że po kilku dniach premier Kaczyński zszedł do pań pielęgniarek i podał im rękę. Nawiązując do informacji w lokalnej gazecie że pewni lekarze z interny będą wracali w workach pokutnych – pan Warpechowski stwierdził, że nie posądza gazety o to, że przekręciła wypowiedź Starosty. Pan Warpechowski poinformował, że ma kontakt z tym środowiskiem i wie, że słowa te oburzyły pewnych ludzi. Pan Zdzisław Warpechowski zapytał Starostę, czy przeprosił on już za swoje słowa, jeśli nie to czy ma taki zamiar?

            Starosta Jan Zalewski stwierdził, że słowa takie padły ale redaktor Malinowski umówił się na spotkanie w zupełnie innej sprawie, w sprawie konkursu na dyrektorów szkół, w sprawie oddziału terenowego NFZ, była to prywatna rozmowa, którą wykorzystał i opublikował redaktor Malinowski. Słowa takie padły i pewnie będą wracać ale też nie można stwarzać takiej sytuacji, że może być tak, że nie będzie do czego wracać. Jeżeli ktoś pracował tu w naszym szpitalu przez wiele lat, wyszkolił się na naszym sprzęcie, na nasz koszt i teraz od tak odchodzi bo tam być może przez jakiś czas będzie większa płaca to jest niesmak i żal do tych osób, chodzi tu również o styl, w jakim odchodzą . Oczywiście jest to również uzależnione od stylu pani dyrektor, która prowadzi szpital w Łosicach, która nie rozmawia z dyrektorem, nie rozmawia z organem prowadzącym tylko wydzwania na telefony lekarzy, które otrzymała od tych lekarzy, którzy podjęli już tam pracę i w sposób bezczelny “kaperuje” naszych lekarzy do siebie. Ci z kolei ulegają pewnym emocjom, nie myślą o przyszłości, że trzeba wiązać się z jednostką macierzystą, która funkcjonuje tutaj, zaczęli tutaj pracę, wyszkolili się, tylko próbują odejść, szantażując w pewnym sensie pana dyrektora i starostę, że muszą mieć takie płace a nie inne bo jak nie to odejdą. Starosta wyraził opinie, że trochę uczuć patriotycznych, patriotyzmu lokalnego przydałoby się.

            Pan Zdzisław Warpechowski zaznaczył, że nie dlatego, że w grupie lekarzy jest jedna osoba nosząca takie nazwisko jak on, ale powoduje to, że zna inna stronę. Czy nasze państwo pozwala aby ludzie pracy w normalnym trybie przewidzianym Kodeksem Pracy zmieniali pracę? Czy jeżeli ktoś ma pewne oczekiwania i zgłasza je w odpowiednim czasie dając pracodawcy dużo czasu i albo te oczekiwania mogą być spełnione albo nie mogą . Jeśli nie mogą to w stosownym czasie rozwiązana zostaje umowa. Pan Zdzisław Warpechowski stwierdził, że z jego wiedzy wynika, że ta grupa postępowała fair – może to potwierdzić pan dyrektor , informując o swoich oczekiwaniach i dając czas, deklarując, że   będą pracować do końca aż pojawią się zmiennicy. Inaczej mówiąc: oni nie zamierzają wyjeżdżać do Irlandii, oni naśladują niektórych z państwa. Pan Zdzisław Warpechowski stwierdził że rozumie iż pan Starosta jeśli codziennie dojeżdża to kieruje się tylko szlachetną misją kierowania powiatem, a broń Boże nie wchodzą tu w grę żadne względy ekonomiczne, jest to tylko czysta pasja. Jeśli dojeżdżamy do innego miejsca to po to, żeby skorzystać z lepszych warunków, oni mają do tego prawo i nie jest to brak patriotyzmu to jest prawo obywatela w demokratycznym państwie. Pan Zdzisław Warpechowski zapytał, co byście państwo powiedzieli gdyby premier Kaczyński zadzwonił do premiera Blaira z informacją, aby premier Blair wypędził lub nie zatrudniał tych tysięcy, które jadą tam po to, aby znaleźć tam pracę. Pan Zdzisław Warpechowski zapytał, czy prawdą jest że Starosta dzwonił do Starosty Łosickiego aby lekarzom utrudnić – pan Warpechowski stwierdził, że poddaje to wszystkim zebranym pod ocenę etyczną i podkreślił, że mówi to jako mieszkaniec, jako pacjent to, że jest ojcem jest to zupełnym przypadek, do którego nie należy przywiązywać wagi.

 

            Wiceprzewodniczący Franciszek Czarkowski stwierdził, że wynikło to z braku doświadczenia że pozwolił wypowiedzieć się panu Warpechowskiemu w niewłaściwym punkcie porządku obrad.

 

            P – kt 8.

            Radny Janusz Żoch stwierdził, że prawdopodobnie na posiedzeniu Zarządu podejmowana była decyzja o delegowaniu członków do komisji konkursowej na dyrektorów szkół. Radny poprosił o informację, kto został oddelegowany ze Starostwa?

            Starosta Jan Zalewski poinformował, że jutro o godz. 1200 odbędzie się posiedzenie Zarządu Powiatu, na którym wybrani zostaną kandydaci do komisji konkursowej.

 

            Głos zabrał dyrektor SP ZOZ Mirosław Leśkowicz który stwierdził, że w związku z dyskusją, która się wywiązała czuje się zobowiązany aby przedstawić swoje stanowisko dotyczące tej sytuacji, która została tu wywołana. Żyjemy w czasach, kiedy nie ma przymusu pracy nie ma innych aspektów, które zmuszają nas do wykonywania czynności w danym określonym miejscu. Czynnikiem, który motywuje nasze działania jest na pewno element finansowy. Dyrektor Mirosław Leśkowicz poinformował, że w pewnym momencie negocjacyjnym przychylił się do wniosku lekarzy, natomiast jego propozycja nie została przyjęta, lekarze stwierdzili, że w tej sytuacji została przedstawiona im za późno. Mając na uwadze dzisiejszy stan zabezpieczenia usług zdrowotnych nie tylko w powiecie ale w całej Polsce trzeba stwierdzić że do protestów lekarzy nie można podchodzić emocjonalnie że są to ludzie, którzy po wypracowaniu określonej liczby godzin powinni mieć odpoczynek . Dyrektor Mirosław Leśkowicz stwierdził, że lekarze powinni zarabiać kwotowo tyle ile zarabiają dziś przy dodatkowym zatrudnieniu i dodatkowych obowiązkach, które realizują w różnych placówkach w różnych miejscach. Dziś lekarz dobrej klasy jest lekarzem podróżującym, do nas też przyjeżdżają lekarze z Warszawy, z Białegostoku, z Białej Podlaskiej. Dyrektor Mirosław Leśkowicz podkreślił, że jego stanowisko jest takie, że nie podchodzi do żądań emocjonalnie, stara się rozmawiać i szukać kompromisu mając na uwadze to, że głównym celem jego pracy, głównym celem pracy lekarzy jest pacjent i utrzymanie szpitala   dlatego emocje nie powinny odgrywać tu żadnej roli, mamy rozmawiać merytorycznie i szukać porozumienia.

 
P – kt 9.

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady Franciszek Czarkowski podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady VII sesji III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

            Na tym protokół zakończono i podpisano.

WICEPRZEWODNICZĄCY RADY
 
Franciszek Czarkowski
Protokółowała: mgr Elżbieta Malinowska
 

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2008-03-19

Data modyfikacji: 2008-03-19

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2008-03-19