Sesja_Nr_XII

Protokół Nr XII/08

 

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 31 stycznia 2008r. w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach i trwała od godz. 1300 do godz. 1535.

 

W sesji uczestniczyło 16 radnych według załączonej listy obecności. Nieobecny był radny Jerzy Szawkało, który złożył wcześniej usprawiedliwienie u Przewodniczącego Rady.

 

W sesji uczestniczyli kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu i administracja Starostwa według załączonej listy obecności oraz przedstawiciele prasy.

 
W sesji uczestniczyli również:

1.       Jerzy Woźniak Sekretarz Powiatu

2.       Walentyna Kwiatkowska Skarbnik Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu Siemiatyckiego – Bogusław Zduniewicz. 

 
P – kt 1.
 

            Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz otwierając XII sesję III kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego powitał państwa radnych, Starostę, członków Zarządu, przedstawicieli instytucji działających na terenie powiatu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, naczelników Wydziałów , przedstawicieli prasy, związków zawodowych oraz mieszkańców powiatu. Dzisiejszą sesję odbywamy w sali konferencyjnej w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej dzięki zaproszeniu pana Komendanta Edwarda Krasowskiego. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz wyraził nadzieję, że wyniesiemy stąd dobre wrażenia. 

 

            Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w dzisiejszej sesji uczestniczy 16 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Nieobecny usprawiedliwiony jest radny Jerzy Szawkało.

 

            Przewodniczący Bogusław Zduniewicz przypomniał, że porządek obrad państwo radni otrzymali wraz z zaproszeniem na dzisiejszą sesję, czy w sprawie porządku obrad ktoś zechce zabrać głos? 

 

            Starosta Jan Zalewski zaproponował zmianę w pkt 6 porządku obrad “Podjęcie uchwał w sprawach” poprzez dodanie do tego punktu jeszcze dwóch uchwał: po pkt h podp. i – projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za zakwaterowanie w internatach szkół prowadzonych przez Powiat Siemiatycki i następny projekt uchwały: w sprawie zatwierdzenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Starosty Siemiatyckiego – byłby to podp. j.

            Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w odróżnieniu od materiałów, które państwo radni otrzymali wraz z zawiadomieniem na sesję nastąpiła zmiana tytułu uchwały w sprawie przyznawania nagród. Po zmianie będzie to projekt uchwały w sprawie przyznawania nagród i wyróżnień Zarządu Powiatu Siemiatyckiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu. Przed poddaniem projektu tej uchwały pod głosowanie rozwiniemy jeszcze ten temat ponieważ na posiedzeniach komisji projekt ten był dyskutowany w starym tytule.

            Ponieważ inne propozycje zmian do porządku obrad nie zostały zgłoszone Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał pod głosowanie porządek obrad z uwzględnieniem zmian. Za przyjęciem porządku obrad z uwzględnieniem zmian głosowało 16 radnych. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że porządek obrad z uwzględnieniem zmian w pkt. 6 przyjęty został jednogłośnie.

 

Porządek obrad XII sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego przedstawia się następująco:

 

1.       Otwarcie obrad

2.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

3.       Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami

4.       Interpelacje i zapytania radnych

5.       Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2007 rok

6.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość

      oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego,

      funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia

      a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku

      mieszkaniowego

      b/ delegowania radnych do komisji bezpieczeństwa i porządku

      c/ zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i

            Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego

      d/ zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego

            i Porządku Publicznego Rady Powiatu Siemiatyckiego

      e/ przyznawania nagród i wyróżnień Zarządu Powiatu Siemiatyckiego za wybitne                              osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu

      f/ zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach 

      g/ rozpatrzenia skargi
      h/ rozpatrzenia skargi

      i/ ustalenia wysokości opłat za zakwaterowanie w internatach szkół prowadzonych

            przez Powiat Siemiatycki

      j/ zatwierdzenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Starosty Siemiatyckiego

      k/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego  

7.       Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

8.       Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

9.       Zamknięcie obrad

 
P – kt 2.
 

            Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z radnych chciałby wnieść uwagi do protokołu z poprzedniej sesji?   

            Nikt z radnych nie zgłosił uwag do protokołu.

      Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji przyjęty został jednogłośnie.

 
P – kt 3.
 

      Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z wykonania uchwał rady powiatu oraz pracy Zarządu Powiatu między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz zapytał, czy ktoś z radnych ma pytania do przedstawionego sprawozdania?

      Radny Janusz Żoch poinformował, że ma pytanie techniczne: Starosta poinformował, że uchwała w sprawie korzystania ze stołówek nie weszła w życie natomiast w dalszej części sprawozdania znalazła się informacja że uchwała ta została rozesłana do szkół celem realizacji.

      Radny Jan Markiewicz poprosił o informację, jakie drogi rozpatrywał Zarząd jeśli chodzi o remonty? 

      Radny Janusz Żoch poinformował, że udzielona została pożyczka dla SP ZOZ w kwocie 193 tys. zł. , czy oznacza to że Starostwo udzieliło tej pożyczki czy tylko poręczyło pożyczkę zaciągniętą w banku?

      Przewodniczący Rady poinformował, że odpowiedzi udzielone zostaną w pkt 7 porządku obrad.

 
P – kt 4.
 

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz poinformował, że ma pytanie do pani dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy. Radny poinformował, że z posiadanych przez niego informacji, potwierdzonych na stronie internetowej wynika, że w naszym urzędzie funkcjonuje już system informacji dla bezrobotnych 7/24. Radny Krzysztof Andruszkiewicz zapytał, jaki jest odbiór społeczny, czy jest duże zainteresowanie, czy w ramach tego programu zatrudniony jest konsultant, który udzielałby porad dla bezrobotnych, czy dwie infolinie, płatna dla pracodawcy i druga bezpłatna dla bezrobotnych funkcjonują bez zarzutu szczególnie w godzinach wolnych od pracy dla urzędu?

      Drugie pytanie: czy Powiatowy Urząd Pracy opracował już harmonogram szkoleń na 2008 rok jeżeli tak, to gdzie jest publikowany ponieważ na stronie internetowej nie można go znaleźć. Inne Powiatowe Urzędy Pracy publikują takie harmonogramy.

 

      Radny Tadeusz Podoliński stwierdził że warto byłoby zwrócić się do dyrekcji PKS w Siemiatyczach o wygospodarowanie kilku stanowisk na parking od strony ul. Kościuszki i sklepu żelaznego. Swego czasu stał tam znak “parking” ale znak stojący z drugiej strony wykluczał możliwość wjazdu dla osób najczęściej odwożących kogoś na dworzec PKS. Radny Tadeusz Podoliński podkreślił, że jego propozycja jest zasadna ponieważ w tych okolicach jest stosunkowo mało miejsc parkingowych. Parking obok sklepu “Biedronka” lub przy PZM-ocie jest często zajęty a jeśli jest wolny to pasażerowie z bagażami przechodzą przez przejście przy ul. Grodzieńskiej lub przy ul. Kościuszki co stwarza zagrożenie. Radny wyraził opinię, że stworzenie kilku miejsc parkingowych na dworcu PKS w Siemiatyczach ułatwiłoby dla pasażerów odjazd z dworca PKS. Parking taki byłby ograniczony przede wszystkim ilością miejsc, czasem, byłby to parking na 15 – 20 minut służący tylko dla tych, którzy chcieliby odwieźć kogoś do autobusu.

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz stwierdził, że jest to wniosek pana radnego, musimy zwrócić się w tej sprawie, jako Rada czy Zarząd nie możemy sami decydować. Dobrze, że wniosek ten padł w tym momencie a nie w pkt 8. Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą do Zarządu aby udzielając odpowiedzi na interpelacje przedstawiono, jakie są możliwości zwrócenia się od strony prawno – organizacyjnej jako Rada Powiatu i Zarząd bo wniosek jest jak najbardziej słuszny.

 

      Radny Jan Markiewicz poinformował, że chciałby zgłosić wniosek dotyczący wykonywania badań do książeczek zdrowia. Chodzi o to, aby mieszkańcy naszego powiatu nie musieli jeździć do odległego Bielska lub do Białegostoku, tracą 2 lub 3 dni na załatwienie tej sprawy. Mamy Powiatową Stację Sanitarno Epidemiologiczną. Materiał do badań może być przewieziony raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu.

 

      Radny Janusz Żoch poinformował, że w BIP chciał otworzyć stronę zawierającą zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach w dniu 27 stycznia 2006r. , niestety, nie da się otworzyć strony zawierającej ten dokument. Radny Janusz Żoch poprosił o zwrócenie na to uwagi. Chodzi o kontrolę w Wydziale Geodezji.

      Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że BIP jest przebudowywany.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz wyraził nadzieję, że po tym pytaniu pomimo przebudowy strona ta będzie dostępna.

 
P – kt 5.
 

      Głos zabrał Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach Edward Krasowski, który na wstępie powitał zebranych w budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach. Jest to rozbudowana część kompleksu komendy, jest to efekt programu INTERREG 3A , który był rozpoczęty w październiku 2006r. natomiast inwestycja została zakończona rzeczowo w październiku ubiegłego roku. Obiekt ten został zbudowany stosunkowo szybko chociaż nie bez problemów.

      Komendant Edward Krasowski w formie prezentacji multimedialnej przedstawił sprawozdanie z funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej na szczeblu powiatu siemiatyckiego oraz z funkcjonowania Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach w roku 2007. 

      Wersja papierowa sprawozdania stanowi załącznik do protokołu.

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz podziękował za przedstawienie sprawozdania i stwierdził, że możemy być dumni z tego, że na terenie powiatu mamy taką jednostkę jaką jest jednostka naszej straży pożarnej.

 

      Starosta Jan Zalewski stwierdził, że jako Starosta wszystkich kadencji chciałby serdecznie podziękować komendantowi Edwardowi Krasowskiemu w imieniu własnym oraz wszystkich Zarządów , które funkcjonowały, za to wszystko co zrobił czy też wspólnie zrobiliśmy dla ochrony przeciwpożarowej w Powiecie Siemiatyckim a widać, że jest tego dużo widać również że wszystko co dobre zaczęło sie dziać od 2000 roku a więc od powstania powiatów. Nikt nie powie że powiat jest niepotrzebny, dobra współpraca daje określone, namacalne efekty. Można byłoby powiedzieć o wielu innych sprawach, co się zrobiło w Siemiatyczach i w powiecie, Starosta poinformował, że ma tu na myśli Zespół Szkół, szpital, dwa zakłady: sąd, prokuraturę, Warsztaty Terapii Zajęciowej, remont Starostwa. Były bardzo duże zaniedbania i systematycznie usuwamy to, likwidujemy w miarę możliwości, pozyskując środki z zewnątrz bo wiadomo że środków własnych w powiecie jest niewiele.

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził, że jest pod wrażeniem prezentacji. W statystyce pokazano wartość uratowanego mienia jak również wartość mienia nie uratowanego. Na jakiej podstawie dokonana została wycena?

      Komendant Edward Krasowski poinformował, że są tam dwa parametry: wartość strat i wartość uratowanego mienia. Jeżeli chodzi o wartość strat szacuje to właściciel jeżeli chodzi o wartość mienia uratowanego odnosimy się tu do danych z ubezpieczenia. Jeżeli są to kompleksy leśne nadleśnictwo daje wycenę ale generalnie są to dane pochodzące z towarzystw ubezpieczeniowych lub wycena własna właściciela nieruchomości lub ruchomości.

 

      Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu przyjmuje sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Siemiatyczach z realizacji zadań za 2007 rok.

 

      W tym miejscu Przewodniczący Rady ogłosił 10 – minutowa przerwę.

 
P – kt 6.
 

      Pierwszy projekt uchwały dotyczył zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

      Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach poszczególnych komisji , czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie?

      Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/78/08 – w załączeniu do protokołu. 

 

      Kolejny projekt uchwały dotyczył delegowania radnych do komisji bezpieczeństwa i porządku.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że Komisja Bezpieczeństwa i Porządku powoływana jest zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym w celu realizacji zadań starosty w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Zgodnie z ustawą w skład komisji wchodzi między innymi dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu, w związku z tym istnieje potrzeba, aby Rada w dniu dzisiejszym wytypowała dwóch radnych do pracy w tejże komisji. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poprosił   radnych o zgłaszanie kandydatów do pracy w komisji bezpieczeństwa i porządku.

      Radny Jan Markiewicz zgłosił kandydaturę radnego Janusza Żocha.

      Starosta Jan Zalewski zgłosił kandydaturę radnego Jerzego Szawkało.

      Przewodniczący Rady zapytał, czy będą inne zgłoszenia?

      Inni kandydaci do pracy w komisji bezpieczeństwa i porządku nie zostali zgłoszeni.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz zapytał, czy radny Janusz Żoch wyraża zgodę na kandydowanie do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku?

      Radny Janusz Żoch wyraził zgodę na kandydowanie.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że mamy mały dylemat w związku z tym prosi o wsparcie służb organizacyjno prawnych naszego Starostwa.

      Wicestarosta Mikołaj Mantur poinformował, że projekt tej uchwały był przedmiotem obrad dwóch komisji stałych Rady Powiatu. Wicestarosta poinformował, ze uczestniczył w posiedzeniach tych komisji i w obu przypadkach komisje ustaliły że delegują do pracy w komisji radnych Janusza Żocha i Jerzego Szawkało. Obaj panowie na posiedzeniach komisji wyrazili zgodę.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że jeżeli Wysoka Rada uważa w tej sytuacji że jest do przyjęcia głosowanie w skład komisji bezpieczeństwa i porządku radnego, który jest nieobecny, usprawiedliwiony a sprawa była omawiana na posiedzeniach komisji, czy w tej sytuacji przyjmujemy tą kandydaturę czy ktoś ma uwagi co do przyjęcia kandydatury radnego Jerzego Szawkało?

      Radny Piotr Wysocki podkreślił, że nie jest przeciwny temu, aby radny Jerzy Szawkało był wybrany do tej komisji ale na poziomie Rady powinno być jego oświadczenie złożone na pismie że deklaruje on pracę w tej komisji i byłoby po temacie. Pytania, czy wyraża zgodę nie możemy skierować do nieobecnego radnego Jerzego Szawkało.

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził, że jeżeli radny Jerzy Szawkało jest dostępny pod telefonem to można do niego zadzwonić.

      Starosta Jan Zalewski wyraził opinię, że nie ma potrzeby pytania radnego Szawkało o zgodę, radny jest nieobecny ale wyrażenie zgody na posiedzeniu komisji i zapisanie tego w protokole jest potwierdzeniem jego woli pracy w komisji bezpieczeństwa i porządku.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz wyraził opinię, że na tym etapie skoro radny Jerzy Szawkało dwukrotnie na posiedzeniach komisji wyraził zgodę to pytanie telefoniczne będzie w tym momencie nie fair, trzymajmy się pewnych zasad.

      Radna Alina Antoniuk poinformowała, że radny Jerzy Szawkało wyraził zgodę na posiedzeniu jednej komisji, radny nie jest członkiem komisji Finansowo Budżetowej.

      Przewodniczący Rady stwierdził, że wiemy iż radny Jerzy Szawkało wyraził zgodę uczestnicząc w posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego.

      Przewodniczący Komisji Rozwoju radny Jan Markiewicz potwierdził ten fakt. 

      Przewodniczący Rady poprosił o opinię Sekretarza Powiatu.

      Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak stwierdził, że ponieważ jest rzeczą oczywistą że radny Jerzy Szawkało wyraził zgodę, jest zapis w protokole , co prawda nie przed całą Radą ale przed radnymi na posiedzeniu komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego. Sekretarz Powiatu wyraził opinię, że nie ma formalnych przeszkód aby taką kandydaturę przegłosować tym bardziej, że Rada decyduje o składzie osobowym komisji a zgoda jednego z kandydatów jest. Sekretarz Powiatu wyraził opinię, że można głosować.

      Ponieważ radni nie zgłaszali chęci zabrania głosu w dyskusji Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie delegowania radnych do komisji bezpieczeństwa i porządku i delegowaniem do pracy w komisji radnych: Jerzego Szawkało i Janusza Żocha głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr XII/79/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Kolejny projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że na poprzedniej sesji podjęta została uchwała o wstąpieniu w skład Rady Powiatu pana Tadeusza Podolińskiego.   W związku z tym iż nowy radny zadeklarował chęć pracy w dwóch komisjach, przygotowane zostały projekty uchwał zmieniające skład osobowy komisji Oświaty oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego. Przewodniczący Rady zapytał, czy w tej sprawie potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia?

      Ponieważ radni nie zgłaszali uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Oświaty Kultury Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Powiatu Siemiatyckiego głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/80/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Następny projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu Siemiatyckiego.

      Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Powiatu Siemiatyckiego głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/81/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Następny projekt uchwały dotyczył przyznawania nagród i wyróżnień zarządu powiatu Siemiatyckiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że projekt ten był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji przed dzisiejszą sesją ale w dniu dzisiejszym radni otrzymali nową wersję projektu uchwały ze zmienionym tytułem wraz z nowym, zmienionym regulaminem. Przewodniczący Rady poprosił Sekretarza Powiatu Jerzego Woźniaka o kilka słów w tej sprawie.

 

      Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że projekt uchwały był analizowany na posiedzeniach kolejnych komisji, uchwała ta była dyskutowana – Sekretarz Jerzy Woźniak podziękował za wszystkie uwagi ponieważ pozwoliły one na doprecyzowanie tej uchwały w taki sposób, który miejmy nadzieję zadowoli państwa radnych a przede wszystkim usprawni pracę Starostwa i Zarządu. Jeżeli chodzi o zmianę tytułu to wspólnie z radcą prawnym i naczelnikiem Wydziału Edukacji doszliśmy do wniosku, że właściwym do przyznawania nagród będzie Zarząd ponieważ w ustawie o kulturze fizycznej mówi się iż nagrody przyznaje organ jednostki samorządu terytorialnego a organem jest Rada i Zarząd Powiatu wobec tego Rada w drodze uchwały może upoważnić Zarząd do przyznawania takich nagród, Rada może również określić warunki przyznawania tych nagród. Najważniejszą zmianą jest zmiana tytułu ale skutkuje ona tym, że uchwała ta jest teraz zredagowana w sposób właściwy. Jeżeli byłyby pytania merytoryczne to jest również obecny naczelnik Krzysztof Rożuk, który będzie również służył swoją wiedzą i wyjaśnieniami.

      Przewodniczący Rady zapytał, czy są potrzebne dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

      Ponieważ radni nie zgłaszali uwag i pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie przyznawania nagród i wyróżnień Zarządu Powiatu Siemiatyckiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej i sportu głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/82/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Następny projekt uchwały dotyczył zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach.

      Przewodniczący Rady poinformował, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji i zapytał, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia w tej sprawie?

      Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/ 83/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Kolejny projekt uchwały dotyczył rozpatrzenia skargi.

      Przewodniczący Rady poinformował, że skarga złożona została przez pana Stanisława Jana Tomaszewicza na Starostę Powiatu Siemiatyckiego. Sprawa ta jest radnym znana, Naczelnik Wydziału Komunikacji udzielał szczegółowych wyjaśnień na posiedzeniach komisji, radni otrzymali również pisemne wyjaśnienie w tej sprawie, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje?

      Nikt z radnych nie zgłosił chęci zabrania głosu.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że strona skarżąca jest obecna na dzisiejszej sesji. Pan Tomaszewicz wpisał się przed rozpoczęciem sesji na listę mówców czyli przed głosowaniem tej uchwały zechce zabrać głos.

      Pan Stanisław Jan Tomaszewicz poinformował, że do swojej skargi chciałby dodać to , że za powstałą sytuację winę ponosi pan Olesiuk gdyż wprowadził go w błąd i naraził na niepotrzebne koszty finansowe. Pan Tomaszewicz poinformował, że w tej chwili stracił już 3.090 zł. Pan Olesiuk jest niekompetentny i powinien ponieść odpowiednie konsekwencje, jego czyny świadczą o nieznajomości przepisów na stanowisku, jakie zajmuje.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz przypomniał, że skarga strony była rozpatrywana szczegółowo na posiedzeniach poszczególnych komisji Rady, głos zabrała strona, w zakresie zasadniczej skargi złożonej na pismie strona nie wniosła dziś żadnych nowych elementów. Przewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy jeszcze ktoś zechce zabrać głos  w tej sprawie?

      Głos zabrał Starosta Jan Zalewski , który zwracając się do pana Tomaszewicza poinformował, że zapoznał się z jego sprawą, wielokrotnie rozmawiał na ten temat z naczelnikiem Wydziału Komunikacji – Starosta poinformował, że wyjaśnienia te uznał za wystarczające. Pan Tomaszewicz jest nadal niezadowolony w związku z tym napisał skargę, skarga została rozpatrzona na Radzie Powiatu. Jeżeli w stosunku do pana Tomaszewicza były jakieś uchybienia w postępowaniu administracyjnym – Starosta przeprosił w imieniu własnym i pracowników jednak sprawę rozpatruje sie od strony formalnej, merytorycznej, administracyjnej i wszystko wskazuje na to, że skarga jest nieuzasadniona.

 

      Ponieważ nikt z radnych nie zgłaszał chęci zabrania głosu w dyskusji Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały i uznaniem skargi za niezasadną głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że skarga jednogłośnie uznana została za niezasadną. Uchwała Nr XII/84/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Kolejny projekt uchwały dotyczył rozpatrzenia skargi.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że skarga złożona została przez Centrum Nauki Języków Obcych Sylwię i Jana Rubkiewicz z Warszawy na dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Siemiatyczach. Projekt uchwały jak również całość zagadnienia była przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, pani dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy udzielała w tej sprawie szczegółowych wyjaśnień, czy w związku z tym potrzebne są dodatkowe informacje w tej sprawie? Przewodniczący Bogusław Zduniewicz podkreślił, że była to skarga “hurtowa” na wszystkie Powiatowe Urzędy Pracy naszego województwa.

            Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały i uznaniem skargi za niezasadną głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że skarga jednogłośnie uznana została za niezasadną. Uchwała Nr XII/85/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował o przejściu do projektu uchwały, który w dniu dzisiejszym został wprowadzony do porządku obrad – w sprawie ustalenia wysokości opłat za zakwaterowanie w internatach szkół prowadzonych przez Powiat Siemiatycki.

      Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji, czy potrzebne są wyjaśnienia w tej sprawie? 

      Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za zakwaterowanie w internatach szkół prowadzonych przez Powiat Siemiatycki głosowało 16 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr XII/86/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Kolejny projekt uchwały wprowadzony w dniu dzisiejszym do porządku obrad dotyczył zatwierdzenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Starosty Siemiatyckiego.

      Przewodniczący Rady poinformował, że projekt ten również był przedmiotem analizy na posiedzeniach komisji , czy potrzebne są wyjaśnienia w tej sprawie?

      Radny Piotr Wysocki stwierdził, że jeśli pozostawimy tą uchwałę bez rozpoznania na dzisiejszej sesji to nic nowego nie wnosimy. Mamy zaakceptować coś o czym nic nie wiemy, co ma zatwierdzić Wysoka Rada, dodatkowe wynagrodzenie roczne dla Starosty? Na jakiej podstawie? Powinno być wyjaśnienie ze strony komórki organizacyjnej lub komórki finansowej że pan Starosta pilnie wywiązywał się ze swoich obowiązków w roku 2007, podpisywał listę obecności przez cały rok albo w ogóle nie podejmujmy czegoś takiego. Radny Piotr Wysocki poinformował, że jest skłonny aby wycofać tą uchwałę z dzisiejszej sesji bowiem gabinet Donalda Tuska właśnie powołał komisję pod przewodnictwem posła Palikota aby takie rzeczy wycofywać z obrotu prawnego a jeśli nie,   to na dzisiejszej sesji powinno paść czy rzeczywiście Starosta zasługuje na tego typu nagrodę.

      Głos zabrał Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak, który poinformował, że uchwała wprowadzona została na podstawie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, który obradował w październiku ubiegłego roku i który w swoim wyroku stwierdził, że Przewodniczący Rady w zakresie swoich kompetencji nie ma uprawnień do zatwierdzania do wypłaty dodatkowego rocznego wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu czyli Staroście. Do tej pory funkcjonowała uchwała, która upoważniała Przewodniczącego Rady do sprawowania czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Starosty , uchwała ta funkcjonowała w większości samorządów, Przewodniczący Rad wykonywali takie uprawnienia i podpisywali, zatwierdzali dodatkowe wynagrodzenie roczne dla Przewodniczących Zarządów. Ponieważ wyrok miał miejsce w październiku ubiegłego roku, jest to stosunkowo świeży wyrok, wykonując go nie tylko my ale również inne samorządy doszły do takiego wniosku że należy uporządkować to i należy podjąć uchwałę czyli Rada powinna zatwierdzać dodatkowe wynagrodzenie roczne Starosty ze względu na to, że Przewodniczący Rady nie ma takich uprawnień. Uchwała powyższa była przedstawiana radnym na wszystkich komisjach i w tamtej uchwale zapisane jest, że zatwierdza dodatkowe wynagrodzenie roczne w 100%-tach. Pisząc tę uchwałę opieraliśmy się o dane z komórki kadrowej i komórki finansowej, przecież nikt nie napisałby nieprawdy w projekcie uchwały gdyby taka wysokość Staroście nie przysługiwała. Poza tym radni mieli możliwość zorientowania się w wymienionych komórkach czy Starosta zasługuje na “trzynastkę”. Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak wyraził opinię, że uchwała taka powinna być podjęta w dniu dzisiejszym ponieważ dodatkowe wynagrodzenie roczne dla Starosty do tej pory nie zostało wypłacone, zostało wstrzymane do czasu zatwierdzenia tego uchwałą. Jeżeli Rada nie zatwierdzi to nie ma osoby uprawnionej, która by to zatwierdziła. Przewodniczący Rady nie może zatwierdzić więc kto może to zrobić? Rada musi zatwierdzić jeśli oczywiście Starosta spełnił wymogi. Na podstawie dokumentów dostępnych w Starostwie Starosta spełnia wymagania do przyznania dodatkowej nagrody rocznej.

      Radny Ryszard Pierlejewski stwierdził, że na pewno wiele racji miał radny Wysocki, radny Ryszard Pierlejewski zaznaczył, że nie mówił że dla Starosty nie należy się dodatkowe wynagrodzenie. Oczywistym jest że jeżeli Rada ustala wynagrodzenie zasadnicze to wszystkie pochodne, które mieszczą się w pojęciu wynagrodzenia powinna podejmować Rada bo taki jest wyrok sądu. Jeżeli chodzi o sposób postępowania radny wyraził opinię, że na dzisiejszą sesję czy w trakcie posiedzeń Komisji powinien być złożony wniosek od organu merytoycznego ze Starostwa, winien to zrobić pan Sekretarz umotywowując swój wniosek co do wypłaty dodatkowego wynagrodzenia dla pana Starosty. Taką informację wszyscy radni powinni otrzymać, mając pogląd sprawy zdecydowaliby, czy wynagrodzenie wypłacamy w pełnej wysokości, w części czy w ogóle.   Radny Ryszard Pierlejewski poinformował, że taki jest jego sposób postrzegania tej spraw a jest on chyba logiczny.

      Radny Janusz Żoch stwierdził, że w związku z tym, że uchwała o dodatkowym wynagrodzeniu dla pana Starosty jest taką kontrowersyjną proponuje aby przesunąć to na następną sesję. Radny poinformował, że jest zdania, iż uchwała ta nie jest potrzebna, nie powinna być rozpatrywana. “Trzynastka” za rok 2007 dla pracowników sfery budżetowej powinna być wypłacona do 31 marca nic się nie stanie jeśli wątpliwości radnych zostaną rozwiane.

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz stwierdził, że wynikł tu problem w interpretacji. Jest rzeczą wszystkim wiadomą że nastąpiła publikacja wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, na tej podstawie pan Sekretarz podjął pewną procedurę. Nie wiemy jak w pozostałych jednostkach samorządu terytorialnego ta uchwała jest realizowana i czy w ogóle jest realizowana. Radny stwierdził, że w jego odczuciu taka uchwała jest potrzebna natomiast czy mamy stuprocentową pewność czy możemy z czystym sumieniem podejść do głosowania? Chyba nie, ponieważ kilku radnych wyraża różne odrębne stanowiska w tej sprawie. Radny zawnioskował, aby zająć się tym problemem na kolejnej sesji i zdjąć z porządku obrad ten punkt.

      Radny Ryszard Pierlejewski odnosząc sie do wypowiedzi radnego Janusza Żocha poinformował, że po ostatnim posiedzeniu komisji wziął do ręki ustawę o rachunkowości jest tam wyraźnie wskazane, że aby jakiekolwiek zdarzenie finansowe zostało zaksięgowane w księgowości organ decyzyjny musi takie zdarzenie podpisać. Jeżeli nie jest to dyrektor np. w spółce a jest to samorząd, na zdarzenie takie powinna być specjalna uchwała. Dziś Rada Powiatu powinna takie zdarzenie przegłosować co jest równoznaczne z uprawnieniem dla księgowości do zaksięgowania takiego zdarzenia. 

 

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że sytuację mamy następującą: Sekretarz Powiatu jednoznacznie stwierdził, że aby wypłacić dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2007 rok jest potrzebna uchwała, są głosy, że uchwała nie jest potrzebna. De facto wynikło to z wyroku NSA , który stał się precedensem w takiej sprawie że skoro Wysoka Rada upoważniła Przewodniczącego w jednej uchwale, który miałby stanowić pracodawcę w tym rozumieniu dla pana Starosty czyli Przewodniczącego Zarządu to nie może to dotyczyć sytuacji wynagrodzenia ponieważ wysokość wynagrodzenia ustala Rada Powiatu a nie Przewodniczący Rady więc Przewodniczący nie może być delegowany do wykonywania tych właściwości dotyczących wykonywania stosunku pracy wobec Starosty, jest tylko jeden szkopuł: czy rzeczywiście prawdą jest że bez takiej uchwały można wypłacić trzynaste wynagrodzenie dla Starosty? Na ten moment mamy następującą sytuację: padł wniosek od jednego radnego poparty przez drugiego radnego o wycofanie projektu tej uchwały z obrad dzisiejszej sesji. Wniosek taki należy przegłosować. Przewodniczący Bogusław Zduniewicz poinformował, że zanim podda go pod głosowanie prosi aby zastanowić się, czy rzeczywiście coś zmieni się w tej sytuacji jeżeli na następnej sesji i tak przyjdzie nam podejmować projekt tej uchwały? Co do jakości prawnej uchwały, od strony litery prawa nie ma zastrzeżeń.

      Wicestarosta Mikołaj Mantur poinformował, że na gorąco chciałby odnieść się do tej dyskusji. Można zgodzić się z argumentacją pana radnego Wysockiego jak też pana radnego Pierlejewskiego że Rada nie ma materiałów na podstawie których mogłaby taką uchwałę podjąć. Wicestarosta Mikołaj Mantur wyraził opinię, że pracownik podległy Staroście takich dokumentów nie powinien sporządzać , to Przewodniczący Rady jest osobą wykonującą sprawy związane ze stosunkiem pracy bo taka uchwała jest podjęta, więc kto miałby taki dokument Wysokiej Radzie przedkładać jeśli nie osoba wykonująca obowiązki z zakresu Prawa Pracy a więc Przewodniczący Rady, a nie pracownik podległy Staroście.

      Radny Leon Strębski zaproponował, aby wysłuchać jeszcze opinii pani Skarbnik, czy można wypłacić “trzynastkę” czy koniecznie musi być uchwała. 

      Skarbnik Walentyna Kwiatkowska poinformowała, że jest tego samego zdania że ustalenie wynagrodzenia należy do wyłącznej kompetencji Rady w związku z tym jeżeli nie będzie ono ustalone poprzez przyjęcie uchwały zatwierdzającej “trzynastkę” nie będzie podstawy do jej wypłaty. Skarbnik Walentyna Kwiatkowska wyraziła opinię że każdy z radnych jest przekonany że “trzynastka” jest do wypłaty, pan Starosta spełnił wszystkie wymagania wynikające z ustawy o wynagrodzeniu a NSA jest takim organem, który jest wiarygodny do zajęcia stanowiska w tej sprawie.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz wyraził opinię, że to Rada, radni uczestnicząc w posiedzeniach mają obraz tego, czy Starosta pracuje czy nie. Jeżeli dojdziemy do uzgodnień to będzie bardzo dobrze.

      Radny Janusz Żoch poinformował, że wycofuje swój wniosek. Jeżeli zrobimy więcej wychodząc przed szereg i podejmując tę uchwałę że wypłacamy “trzynastkę” to nikt nam głowy nie urwie.

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz zwracając sie do pani Skarbnik podkreślił, że nie powiedział, że nie należy się “trzynastka” bo należy się z mocy prawa czy się nam to podoba czy nie, efekty pracy są, natomiast orzeczenie sądu mówi wyraźnie, że tzw. “trzynastka” jest elementem wynagrodzenia , wynagrodzenie zostało przyznanie na jednej z poprzednich sesji natomiast “trzynastka” jest elementem należnym wynagrodzenia i jej wysokość wynika z regulaminu , nie powinno być to tematem analizy na dzisiejszej sesji, jak również to, czy Starosta spełni kryteria, jeżeli spełni to tą “trzynastkę” na pewno dostanie. Radny poinformował, że składając wniosek o zdjęcie tego punktu z porządku obrad chodziło mu o to, czy my w tym momencie nie podejmiemy zupełnie niepotrzebnej uchwały. Jeżeli będzie tak, jak mówił radny Żoch że podejmiemy uchwałę a potem okaże się czy była ona potrzebna czy też nie jeżeli nie złamiemy w ten sposób prawa radny poinformował, że nie ma nic przeciwko temu aby uchwałę tą głosować w związku z tym wycofuje swój wniosek.

      Przewodniczący Bogusław Zduniewicz stwierdził, że w chwili obecnej nie mamy wniosków do głosowania.

      Radny Ryszard Pierlejewski podkreślił, że jest cały czas za tym, aby dziś tą sprawę załatwić tylko jego wewnętrzny problem polega na tym że na pewno jest to element wynagrodzenia tylko element wynagrodzenia nie jest taki że jest albo go nie ma może on być w różnej wysokości, tak jest w przepisach, nie jest tak, że “trzynastka albo się należy albo się nie należy i dokumenty źródłowe na ten temat powinny być dostępne. Radny podkreślił, że jest absolutnie pewny, że powinna zdecydować o tym Rada więc głosujmy dzisiaj i załatwmy tę sprawę. Radny Ryszard Pierlejewski poinformował, że taki jest jego wniosek.

      Radny Piotr Wysocki stwierdził, że jest przekonany iż Starosta otrzyma “trzynastkę” w 100%-towej wysokości ale nie w tym rzecz, chodzi o to czy rzeczywiście jest podstawa ku temu aby taka uchwałę podejmować. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie rozpatrywał kwestię uchwały Rady Powiatu w przedmiocie upoważnienia Przewodniczącego Rady do ustalania wynagrodzenia i jego pochodnych czyli “trzynastki” i nagrody jubileuszowej. Taka była interpretacja Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego że jednak nie, absolutnie nie można tej kompetencji przenieść na Przewodniczącego Rady, wniesiona została kasacja do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie skutkiem czego Naczelny Sąd Administracyjny dokonał wykładni negatywnej stwierdzając, że Przewodniczący Rady nie ma takich kompetencji aby podpisywać się pod “trzynastką” i pod nagrodą jubileuszową. Natomiast również Naczelny Sąd Administracyjny nie dokonał wykładni pozytywnej jak postępować w tej sprawie , jaki organ powinien określać czy zatwierdzać dla wójta, burmistrza, prezydenta miasta, ale skoro taka praktyka utarła się w województwie lubelskim to trzeba było sobie odpowiedzieć na pytanie i zadzwonić do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku i zapytać, jakie jest stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w przedmiotowej sprawie. Radny Piotr Wysocki poinformował, że niedawno, bo półtora roku temu wszyscy przeżywaliśmy kwestię “trzynastek”, które zostały w majestacie bezprawia odebrane staroście, wójtowi, burmistrzowi, sekretarzowi, skarbnikowi. Półtora roku temu nikomu nie była potrzebna uchwała Rady Powiatu w przedmiocie wypłaty po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, stąd wątpliwości. Jeśli jest taka praktyka prawna w województwie podlaskim , Regionalna Izba Obrachunkowa stoi na stanowisku że do wypłaty “trzynastki” dla Starosty niezbędna jest uchwała to byśmy dziś nie dyskutowali.

      Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy w sprawie dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla Starosty jeszcze ktoś zechce zabrać głos, poza radnymi, którzy wypowiadali się w tej sprawie?

      Ponieważ nikt nie zgłosił chęci zabrania głosu w dyskusji Przewodniczący Rady stwierdził, że przychyla się do tej wypowiedzi radnego Janusza Żocha, że skoro tak jest nic nie zaszkodzi, nawet jeśli nie ma takiej potrzeby jeżeli uchwałę tą będziemy głosować. Czy podejmiemy tą uchwałę – głosowanie da na to odpowiedź. 

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poddał projekt uchwały pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Starosty Siemiatyckiego głosowało 14 radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr XII/87/08 – w załączeniu do protokołu.

 

      Ostatni projekt uchwały dotyczył stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w dniu 21 stycznia radna Alina Antoniuk złożyła pisemne zrzeczenie się mandatu. Przewodniczący Rady zapytał, czy potrzebne są dodatkowe informacje w sprawie projektu tej uchwały?

      Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego głosowało 15 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr XII/88/08 – w załączeniu do protokołu.

P – kt 7.
 

      Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który poinformował, że pierwsze zapytanie dotyczyło uchwały w sprawie stołówek prowadzonych przez Powiat Siemiatycki. O udzielenie odpowiedzi Starosta poprosił Sekretarza Powiatu.

      Sekretarz Powiatu Jerzy Woźniak poinformował, że uchwała ta została przesłana do szkół ale w tej uchwale jest zapisane, że wchodzi ona w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego więc nie było takiego pisma przewodniego z którego wynikałoby, że należy już to robić. Sekretarz Powiatu poinformował, że w trakcie przerwy naczelnik Wydziału Oświaty telefonował i kazał wyjaśnić szkołom aby nie wprowadzano tego. Uchwała będzie obowiązywała 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym.

 

      Starosta poinformował, że kolejna interpelacja dotyczyła tego, jakie drogi były rozpatrywane na posiedzeniu Zarządu. Starosta Jan Zalewski poinformował, że mieszkańcy piszą bardzo dużo pism, głównie są to sołtysi, rady sołeckie, osoby indywidualne, są to prośby o różne działania na drogach powiatowych; chodniki, modernizacja czy też budowa całych dróg. O przedstawienie bliższych informacji Starosta poprosił dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Henryka Czmuta.

      Dyrektor Henryk Czmut poinformował, że we wspomnianym okresie wpłynęło 11 pism z następujących miejscowości: pismo wójta Gminy Dziadkowice dotyczące drogi Dołubowo – Zaminowo w sprawie przesunięcia w planie inwestycyjnym na rok 2008 , wniosek mieszkańców miejscowości Boratyniec Ruski dotyczący budowy chodników, wniosek wójta Gminy Siemiatycze i sołtysa miejscowości Ogrodniki dotyczący odcinka Ogrodniki – Wólka Nadbużna, mieszkańcy Wólki Nurzeckiej z prośbą o dokończenie modernizacji drogi między Wólką Nurzecką a Tymianką, mieszkańcy miejscowości Krynki Jarki, Żery Bystre, Żery Pilaki dotyczące wykonania dokumentacji tejże drogi, mieszkańcy Korycin – pismo dotyczące dożwirowania, mieszkańcy Bacik Dalszych – pismo dotyczące dokończenia remontu chodnika w tej miejscowości, mieszkańcy miejscowości Niewiarowo, Drohlin, Krynki dotyczące wykonania dokumentacji tej drogi, mieszkańcy wsi Lachówka – pismo dotyczące budowy odcinka Lachówka – Kłopoty Bujny, Powiatowy Zarząd Dróg w Bielsku Podlaskim z prośbą o zapewnienie wkładu własnego w ramach projektu który być może będzie składał w ramach funduszy strukturalnych, chodzi o odcinek Szmurły – Holonki oraz mieszkańcy wsi Klukowo – pismo dotyczące budowy chodnika w tej miejscowości.

      Starosta Jan Zalewski podkreślił, że odpowiedź nie zawsze jest negatywna, dajemy nadzieję że w tych zadaniach coś będziemy realizować natomiast na razie trzymamy się tego kierunku że zobaczymy jakie wnioski, ile, jakie zadania uda się nam wprowadzić do RPO, co będziemy realizować, ile środków musimy zabezpieczyć na dofinansowanie a później będziemy patrzyli na budżet, co możemy zrobić w innych zadaniach poza RPO.

      Kolejne pytanie dotyczyło pożyczki dla SP ZOZ. Starosta Jan Zalewski poinformował, że pożyczka udzielona została z naszego budżetu, o szczegółowe informacje Starosta poprosił panią Skarbnik.

      Skarbnik Walentyna Kwiatkowska poinformowała, że pożyczka udzielona została ze środków własnych jako nieoprocentowana, spłata nastąpi w 10 ratach czyli od lutego do listopada , pożyczka miała na celu spłatę przez SP ZOZ 30% pożyczki zaciągniętej w Banku Gospodarstwa Krajowego jako na drugi etap restrukturyzacji Zakładu, spłata ta umożliwi dalsze umorzenie pożyczki w BGK w 70%-tach. 

 

      Starosta Jan Zalewski przypomniał, że kolejne dwie interpelacje dotyczyły Powiatowego Urzędu Pracy, o udzielenie odpowiedzi Starosta poprosił panią dyrektor Żornaczuk.

      Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Leokadia Żornaczuk poinformowała, że system 7/24 od listopada ubiegłego roku wkroczył w fazę realizacji. Jest to system pilotażowy, funkcjonuje tylko na terenie naszego województwa , nie jest on pozbawiony wad, cały czas jest na bieżąco modyfikowany, poprawiany, usprawniany. System ten obsługuje dwóch pracowników konsultantów, są to pracownicy oddelegowani z Urzędu Pracy ponieważ przy obsłudze trzeba mieć bardzo dużą wiedzę, pracownicy ci byli przeszkoleni w cyklu 8 szkoleń. Do systemu zgłasza się w tej chwili mało osób, w ubiegłym tygodniu były dwa zapytania od osób bezrobotnych zaś w tym tygodniu nikt nie skorzystał z systemu. W tej chwili wydawane są karty identyfikacyjne i numery PIN dla osób bezrobotnych, wydanych zostało już 60 – 70% tych kart.

      Jeśli chodzi o drugą interpelację odnośnie harmonogramu szkoleń grupowych na cały rok 2008 taki plan został opracowany, został wywieszony w gablocie i na tablicy ogłoszeń Urzędu Pracy, został również wprowadzony do portalu internetowego – dyrektor Leokadia Zornaczuk poinformowała że zapewnili o tym pracownicy – adres portalu : up.podlasie.pl

      Starosta Jan Zalewski poinformował, że kolejne sprawy dotyczyły parkingów oraz badań do książeczek zdrowia. Starosta poinformował, że zorganizuje spotkanie z dyrektorem PKS oraz z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym i sprawy te zostaną wyjaśnione jakie są możliwości podjęcia działań aby ułatwić życie mieszkańcom miasta i powiatu.

 

      Jeśli chodzi o protokół pokontrolny dotyczący kontroli w Wydziale Geodezji Katastru i Nieruchomości Starosta poinformował, że zostanie sprawdzone dlaczego nie ma tego protokołu albo jest, ale nie można go otworzyć.

 

      Starosta Jan Zalewski  w imieniu własnym i Zarządu podziękował radnej Alinie Antoniuk za pracę w Radzie Powiatu w komisjach, dobrze wywiązywała się , pracowała dzielnie ale z pewnych przyczyn złożyła rezygnację.

 

      Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem czy radni interpelujący są zadowoleni z udzielonych odpowiedzi?

      Z sali padł głos że tak.
 
P – kt 8.
 

      Radny Krzysztof Andruszkiewicz podziękował pani dyrektor Powiatowego Urzędu pracy za szczegółowe wyjaśnienia, jednocześnie wyraził nadzieję, że trudności, które wynikają z codzienności, z początku realizacji tego programu zostaną rozwiązane. Radny Krzysztof Andruszkiewicz zawnioskował, aby Urząd Pracy umieścił w “Głosie Siemiatycz” i w “Kurierze Siemiatyckim” informację o funkcjonowaniu tego systemu aby czytelnik tychże periodyków a bezrobotny uzyskał informację o możliwości zasięgnięcia informacji o ofertach pracy w systemie teleinformatycznym.

 

      Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz poinformował, że w okresie między sesjami do Rady Powiatu wpłynęło pismo, niedawno rozpatrywaliśmy skargę od państwa Barbary i Edwarda Kosk teraz wpłynęło pismo w którym państwo ci zwracają sie o kontrolę Wydziału Geodezji Katastru i Nieruchomości w temacie prawidłowości wydawania finansów publicznych. Komisja Rewizyjna zaplanowała kontrolę Wydziału Geodezji jako odległą ale na I kwartał w związku z tym Przewodniczący Rady zwrócił się do zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Ryszarda Pierlejewskiego aby przesunąć w tej sytuacji tą kontrolę z odleglejszego terminu w I kwartale, aby skontrolować Wydział Geodezji już w miesiącu lutym. Jeżeli państwo radni uważają ten sposób załatwienia sprawy za stosowny to w ten sposób podeszlibyśmy do tego tematu.

 

            Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz jeszcze raz serdecznie podziękował gospodarzowi za udostępnienie pomieszczeń.

 
P – kt 9.
 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Bogusław Zduniewicz podziękował zebranym za przybycie i zamknął obrady XII zwyczajnej sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego.

 

            Na tym protokół zakończono i podpisano.

 
 

PRZEWODNICZĄCY RADY

mgr inż. Bogusław Zduniewicz

 

Protokółowała: mgr Elżbieta Malinowska

Metryka strony

Udostępniający: SP

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jaszczołt

Wprowadzający: Radosław Jaszczołt

Data wprowadzenia: 2008-09-10

Data modyfikacji: 2008-09-10

Opublikował: Radosław Jaszczołt

Data publikacji: 2008-09-10