Protokół z sesji nr VI

Protokół Nr VI/03

z sesji Rady Powiatu Siemiatyckiego, która odbyła się w dniu 28 marca 2003r.  w siedzibie Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach i trwała od godz. 1200 do godz. 1350.

 

W sesji uczestniczyło 17 radnych według załączonej listy obecności.

 

W sesji uczestniczyli również kierownicy podległych jednostek organizacyjnych oraz administracja starostwa według załączonej listy obecności a także przedstawiciele prasy i mieszkańcy powiatu.

 

W sesji uczestniczyli również:

1.       Walentyna Kwiatkowska – Skarbnik Powiatu

 

Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Powiatu – inż. Krzysztof Moczulski.

 

 

 

P – kt 1.

              Przewodniczący Rady Powiatu – Krzysztof Moczulski  otwierając VI sesję II kadencji Rady Powiatu Siemiatyckiego powitał radnych, członków Zarządu, kierowników jednostek organizacyjnych, pracowników Starostwa, przedstawicieli prasy i wszystkich mieszkańców powiatu.

             Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady stwierdził, że w sesji uczestniczy 17 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada może podejmować prawomocne uchwały.

 

P – kt 2.

              Głos zabrał Starosta Jan Zalewski, który w imieniu Zarządu Powiatu zaproponował zmianę porządku obrad sesji. Starosta zaproponował zdjęcie z porządku obrad pkt 9 b – podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia programu restrukturyzacyjno – naprawczego w SP ZOZ w Siemiatyczach. Kiedy Komisja Rewizyjna zakończyła pracę 19 lutego końcowym efektem pracy był protokół z którego wynikła trudna sytuacja finansowa SP ZOZ w Siemiatyczach – protokół ten potwierdził liczbami istniejącą trudną sytuację. W międzyczasie dyrekcja zobowiązana została przez Zarząd do przygotowania programu naprawczo – oszczędnościowego – pierwsza wersja tego programu powstała już 5 marca b.r.

W międzyczasie ministerstwo zdrowia zaproponowało tzw. program działań osłonowych i restrukturyzacji, który wdrażany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Do Zarządu wpłynęło pismo, w którym wyznaczono nieprzekraczalny termin do dnia 14 marca z wymogiem zaakceptowania programu przez organ założycielski. W tym celu zwołana została sesja w dniu 13 marca, jednak  w dniu 12 marca wpłynęło pismo z Urzędu Marszałkowskiego  informujące , iż  termin ten jest przesuwany  do 21 marca b.r., w związku z tym na sesji program potraktowany został jako wersja robocza do dalszej pracy. Sesja 13 marca zakończyła się  przyjęciem stanowiska Rady Powiatu, które opublikowane zostało w lokalnej prasie.  Prace nad programem trwają nadal, do pracy nad tym dokumentem włączeni zostali pracownicy  Starostwa oraz Zarząd, powstaje program restrukturyzacyjno – naprawczy, który jest zaopiniowany przez Radę Społeczną SP ZOZ i wstępnie zaakceptowany przez  Zarząd Powiatu w dniu 20 marca b.r. Dzieje się to bardzo szybko bo wyznacznikiem jest termin 21 marca. W dniu 21 marca program wraz z uchwałą Zarządu Powiatu  zostaje przesłany do Urzędu Marszałkowskiego, następnie program trafia na posiedzenia komisji przed dzisiejszą sesją, jest omawiany na posiedzeniu Komisji Edukacji i Zdrowia w dniu 24 marca oraz na posiedzeniu Komisji Finansowo – Budżetowej w dniu 26 marca.  Starosta poinformował, że w dniu 25 marca otrzymał  z Urzędu Marszałkowskiego pismo odwołujące posiedzenie Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Restrukturyzacji Ochrony Zdrowia zaplanowane na dzień 27 marca.  Pismo Urzędu Marszałkowskiego – w załączeniu do protokołu.  W dniach od 12 do 14 marca powstaje Regionalny Komitet Sterujący ds. Restrukturyzacji Ochrony Zdrowia, w skład  którego wchodzi Starosta, 27 marca miało odbyć się pierwsze posiedzenie komitetu.  Na posiedzeniach komisji dyskutuje się na temat programu, 25 marca program przesłany zostaje do związków zawodowych działających w SP ZOZ ,  załączone zostało  również pismo mówiące o wycofaniu się  ministerstwa zdrowia z programu restrukturyzacji ochrony zdrowia.  26 marca odbywa się konferencja w Supraślu, na której  zostaje to potwierdzone. W związku z tym, że dziś wpłynęło kolejne pismo: „uprzejmie informuję, że ministerstwo zdrowia pismem z dnia 19 marca (...) poinformowało, że ze względu na szereg uwag otrzymanych ze strony organów założycielskich, samodzielnych SP ZOZ i członków RKS  wycofano przesłany państwu wcześniej program działań osłonowych i restrukturyzacji w ochronie zdrowia w roku 2003. W załączeniu przesyłam program działań osłonowych i restrukturyzacji w ochronie zdrowia.  W związku z korektą treści samego programu jak i metryki proszę o przesłanie  przez podległe ZOZ-y wypełnionych formularzy w terminie do dnia 15 kwietnia 2003r. Jednocześnie proszę o  szczególne zwrócenie uwagi na prawidłowość przygotowania programu naprawczego w taki sposób, aby odpowiadał on wymogom programu”. Starosta Jan Zalewski podkreślił, że aby skorzystać z programu restrukturyzacyjno – osłonowego proponowanego przez ministerstwo zdrowia musi być on skorelowany z programem naprawczym opracowanym przez SP ZOZ. „Jak wynika z programu rządowego zwrot kosztów zwolnień nastąpi jedynie w stosunku do osób, których stanowiska pracy są likwidowane, konieczne jest więc w takim przypadku przeprowadzenie procedury zwolnień  w trybie ustawy z dnia 18 grudnia 1989r.  o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu.  W związku z powyższym wraz ze wszystkimi formularzami należy przesłać dokumenty potwierdzające działania podjęte zgodnie z wyżej wymieniona ustawą”.

Starosta Jan Zalewski poinformował, że w nowej wersji programu z dnia 20 marca zmieniają się  cele więc nasz program  naprawczo – restrukturyzacyjny musi być dostosowany do tych celów. Starosta przedstawił cele programu  zawarte w otrzymanym piśmie.

             Starosta Jan Zalewski  poinformował, że w związku z tym, iż nasz program restrukturyzacyjno – naprawczy nie jest do końca spójny z programem restrukturyzacyjno – osłonowym wymaga on jeszcze dalszych prac i w związku z tym  Rada nie może go dziś przyjmować. Jest on wstępnie przyjęty  przez Zarząd – uchwała Zarządu została przesłana do Urzędu Marszałkowskiego i na razie jest ona wystarczająca,  do 15 kwietnia trzeba nadal pracować nad  programem  - starosta stwierdził, że przestaje wierzyć w to, że nie pojawi się kolejny termin.

 

             Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski poddał pod głosowanie proponowany porządek obrad z uwzględnieniem zmiany zaproponowanej przez Starostę.  Za przyjęciem porządku obrad z uwzględnieniem zmiany w pkt 9 głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

 

 

Porządek obrad VI sesji Rady Powiatu przedstawia się następująco:

1.       Otwarcie obrad

2.       Przyjęcie porządku obrad

3.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

4.       Sprawozdanie starosty z  pracy Zarządu Powiatu między sesjami

5.       Interpelacje i zapytania radnych

6.       Rozpatrzenie sprawozdania  z wykonania budżetu powiatu za 2002 rok

7.       Opinia Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu powiatu za 2002 rok

8.       Podjęcie uchwały o udzieleniu absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2002 rok

9.       Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ zatwierdzenia zmian w statucie SP ZOZ w Siemiatyczach

b/ zmian w budżecie powiatu  na 2003 rok

c/ zatwierdzenia rocznego sprawozdania Rzecznika Konsumentów

d/ wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Czartajewie

e/ wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Ostrożanach

f/ wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Wólce n/Bugiem

g/ ustalenia zasad najmu lokali mieszkalnych stanowiących własność powiatu

    siemiatyckiego oraz własność jednostek organizacyjnych powiatu    posiadających osobowość prawną

h/ zmiany uchwały o zasadach wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu

   określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom

   dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych

   innych składników wynagrodzenia a także wysokości, szczegółowych zasad

   przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego

i/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

   w Zespole Szkół w Siemiatyczach

j/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach

    zaszeregowania w Zespole Szkół w Siemiatyczach

k/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

   w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Siemiatyczach

l/  zatwierdzenia  wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach

    zaszeregowania w Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej

    w Siemiatyczach

ł/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

     w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach

m/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach

    zaszeregowania w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach

n/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

    w Zespole Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie

o/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

    w Gospodarstwie Pomocniczym przy Zespole Szkół Rolniczych

    im. W. St. Reymonta w Czartajewie

p/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach

    zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym przy Zespole Szkół          Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie

r/ najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania

    w Szkole Podstawowej Specjalnej w Bacikach Średnich

s/ zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach

   zaszeregowania w Szkole Podstawowej Specjalnej w Bacikach Średnich

10.   Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

11.   Sprawy różne, wolne wnioski i oświadczenia radnych

12.   Zamknięcie obrad

 

P – kt 3.

              Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski poinformował, że do rozpoczęcia sesji nie otrzymał żadnych uwag do protokołu z poprzedniej sesji i zapytał, czy w tej chwili ktoś z radnych chciałby zgłosić uwagi do protokołu? Ponieważ nikt nie wyraził chęci zabrania głosu Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji głosowało 16 radnych. 1 radny był nieobecny na sali obrad podczas głosowania.

 

P – kt 4.

             Głos zabrał Starosta  - Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu  między sesjami – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

                 Radny Sergiusz Szczygoł  stwierdził, że chciałby uporządkować zwroty językowe, którymi posługuje się Starosta jeżeli chodzi o program restrukturyzacji SP ZOZ.   W sprawozdaniu, które złożył starosta z prac Zarządu między sesjami wszystko jest prawidłowo, mówi się tam, że Zarząd podjął uchwałę w sprawie restrukturyzacji SP ZOZ i nie ma tam  zwrotu „wstępnie”  natomiast w żonglerce słownej Starosta ciągle używa określenia „wstępnie”. Radny Sergiusz Szczygoł podkreślił, że z jego wiedzy dotyczącej rozwiązań prawnych  wynika, że Zarząd przyjmuje uchwałę albo jej nie  przyjmuje. To Zarząd Powiatu skierował na posiedzenie Rady projekt uchwały w sprawie restrukturyzacji SP ZOZ   a to, czy Wysoka Rada przyjmie ten program czy nie jest to oddzielna sprawa w związku z tym dobrze byłoby aby zwrot ten został wyeliminowany ponieważ jest program lepszy czy gorszy – każdy z radnych postrzega go po swojemu a Rada na jednej z kolejnych sesji przyjmie go albo nie przyjmie.

             Członek Zarządu - radny Jerzy Woźniak poinformował, że zwrot „wstępnie” musi być użyty  w uchwale Zarządu i jest w niej użyty dlatego że do wyłącznej właściwości Rady  - zgodnie z art. 12 podp. 8 lit i ustawy o samorządzie powiatowym – należy  tworzenie, przekształcanie i likwidacja jednostek organizacyjnych oraz wyposażanie ich w majątek. Zarząd może wstępnie przyjąć taki program i przedstawić Radzie do uchwalenia – to zostało wykonane. 

 

P – kt 5.

             Nikt z radnych nie zgłosił chęci zabrania głosu w kwestii interpelacji i zapytań.

 

P – kt 6.

             Głos zabrał Starosta – Jan Zalewski, który złożył sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2002 rok – sprawozdanie w załączeniu do protokołu. Starosta poinformował, że według wytycznych Regionalnej Izby Obrachunkowej Rada udziela absolutorium Zarządowi z tytułu wykonania budżetu, nie z tytułu innych działań Zarządu  czy osobistych sympatii.

             Starosta przedstawił również uchwałę Nr II/7-7/2/03 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 17.03.2003r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Siemiatyckiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2002 rok  - uchwała w załączeniu do protokołu.

 

P – kt 7.

             Głos zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – radny Franciszek Czarkowski, który przedstawił opinię Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu powiatu za  2002 rok oraz  Uchwałę Nr II/8/2/03 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej  w Białymstoku z dnia 17.03.2003r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Siemiatycze wniosku o udzielenie zarządowi Absolutorium za 2002 rok – uchwała w załączeniu do protokołu.

 

P – kt 8.

             Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski  poinformował, że wszyscy radni otrzymali projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu, był on przedmiotem obrad wszystkich komisji. W projekcie uchwały wkradł się błąd techniczny, który został poprawiony. Przewodniczący Rady zapytał, czy  ze strony radnych będą zapytania lub uwagi dotyczące projektu tej uchwały? Ponieważ nikt z radnych nie zgłosił chęci zabrania głosu Przewodniczący Krzysztof Moczulski  przypomniał, że ustawowo absolutorium udzielane jest Zarządowi urzędującemu niemniej jednak należy przypomnieć, że w minionym roku urzędowały dwa Zarządy, co jednak nie ma wpływu na kwestię udzielenia absolutorium.

             Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie  udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 5 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/20/03 – w załączeniu do protokołu.

             Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski życzył Zarządowi owocnych działań w bieżącym roku.

    

             W tym miejscu Przewodniczący Rady zarządził przerwę.

 

P – kt 9.

              Pierwsza uchwała dotyczyła zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach.

             Starosta Jan Zalewski poprosił dyrektor SP ZOZ Barbarę Anasińską o omówienie zmian w Statucie, jednocześnie poinformował, że Rada Społeczna SP ZOZ podjęła uchwałę w sprawie zmian w Statucie w dniu 12 marca 2003r.

             Dyrektor SP ZOZ Barbara Anasińska poprosiła o dokonanie następujących zmian w statucie SP ZOZ:

-          w par 13 ust 1 skreśla się literę „e” – gdzie mowa jest o oddziale długoterminowego pobytu – dyrektor Anasińska poinformowała,  że  starała się o zakontraktowanie świadczeń na tym  oddziale  zanim powstał Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy niemniej jednak świadczenia te nigdy nie były zakontraktowane,  również Narodowy Fundusz Zdrowia eliminuje takie oddziały więc również świadczenia na tym oddziale nie będą kontraktowane

-          w par 13 ust. 4 proponuje się skreślić wyrazy „w Milejczycach” i „w Perlejewie” oraz litery „a, b, c, d, e”  pod literami tymi wymienione są poszczególne poradnie  w ośrodkach zdrowia w Milejczycach i Perlejewie. Skreślenie jest proponowane ponieważ te właśnie ośrodki zdrowia zostały sprywatyzowane.

-          W par 13 ust 5 skreśla się litery „a, b, c”- są to poradnie w Wiejskim Ośrodku Zdrowia w Śledzianowie, który również  sprywatyzował się z końcem 2002 roku.

-          W par 13 pkt 1A otrzymuje brzmienie: Szpitalny Oddział Ratunkowy, wcześniej brzmiał on: „Szpitalny Oddział Ratownictwa Medycznego” jednak na początku roku 2003 miała miejsce kontrola  dotycząca oddziału ratunkowego,  która zwróciła uwagę na konieczność wprowadzenia zmiany w nazwie,

-          W par 13 ust 2 proponuje się skreślenie liter „a” i „b” – chodzi tu o skreślenie poradni internistycznej i pediatrycznej. Od dwóch  lat poradnie te nie są kontraktowane przez Kasę Chorych, również  Narodowy Fundusz Zdrowia nie planuje kontraktowania tych poradni jako specjalistycznych.

 

             Ponieważ radni nie zgłaszali uwag do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/21/03 – w załączeniu do protokołu.

            

             Kolejna uchwała dotyczyła zmian w budżecie powiatu na 2003 rok.

             Przewodniczący Rady przypomniał, że radni otrzymali projekt uchwały w tej sprawie, był on przedmiotem obrad komisji Rady i zapytał, czy ktoś z radnych ma uwagi lub zapytania w tej sprawie?

             Radny Sergiusz Szczygoł  poinformował, że chciałby zgłosić formalny wniosek do projektu tej uchwały. 102.825 zł.  jest to niedobór wynikający ze zmniejszonej subwencji oświatowej i drogowej. Radny postawił wniosek formalny aby rezerwę oświatową  pomniejszyć  o 57.306 zł. bo o tyle zmniejszona została subwencja oświatowa. Pozostałe zmniejszenia uwzględnić w rezerwie ogólnej.

             Przewodniczący Rady poddał  pod głosowanie wniosek formalny zgłoszony przez radnego Sergiusza Szczygoła. Za przyjęciem wniosku głosowało 6 radnych, 9 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że wniosek zgłoszony przez radnego Sergiusza Szczygoła został odrzucony.

 

              Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2003 rok w wersji zaproponowanej przez Zarząd. Za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 2 było przeciw, 3 wstrzymało się od głosu.  Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/22/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Kolejna uchwała dotyczyła zatwierdzenia rocznego sprawozdania Rzecznika Konsumentów.

             Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

             Za podjęciem  uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania Rzecznika Konsumentów  głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/23/03 – w załączeniu do protokołu. 

 

             Kolejna uchwała dotyczyła wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Czartajewie. Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Czartajewie głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/24/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Kolejna uchwała dotyczyła wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Ostrożanach. Ponieważ radni nie zgłaszali uwag do projektu Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Ostrożanach głosowało 12 radnych, 5 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została  większością głosów. Uchwała Nr VI/25/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Kolejna uchwała dotyczyła wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Wólce nad Bugiem.

             Ponieważ radni nie zgłaszali pytań Przewodniczący Rady poddał uchwałę pod głosowanie. Za podjęciem uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w Wólce nad Bugiem głosowało   16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/26/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Następna uchwała dotyczyła ustalenia zasad najmu lokali mieszkalnych stanowiących własność Powiatu Siemiatyckiego oraz własność jednostek organizacyjnych powiatu posiadających osobowość prawną. 

             Ponieważ radni nie zgłaszali uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.  Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 3 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/27/03 – w załączeniu do protokołu. 

 

             Kolejna uchwała dotyczyła zmiany uchwały o zasadach wynagradzania  nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia a także wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

             Radni nie zgłaszali uwag i pytań do projektu uchwały, w związku z tym Przewodniczący Rady poddał uchwałę pod głosowanie. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 4 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/28/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             W dalszej części posiedzenia Rada podjęła szereg uchwał dotyczących najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz  zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w jednostkach organizacyjnych powiatu.

 

             Za podjęciem uchwały w sprawie  najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Zespole Szkół w Siemiatyczach  głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr  VI/29/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Zespole Szkół w Siemiatyczach głosowało 15 radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/30/03 – w załączeniu do protokołu.

            

             Za podjęciem uchwały w sprawie  najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej  w Siemiatyczach głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, ze uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/31/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania  w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Siemiatyczach głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/32/03 – w załączeniu do protokołu.

 

            Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach  głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził,  że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/33/03 – załączeniu do protokołu.

 

            Za podjęciem uchwały w sprawie  zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Zespole Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach  głosowało 15 radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została  większością głosów. Uchwała Nr VI/34/03 – w załączeniu do protokołu.

 

            Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Zespole Szkół Rolniczych  im. W. St. Reymonta  w Czartajewie głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/35/03 – w załączeniu do protokołu.

 

            Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym przy Zespole Szkół Rolniczych im. W. St. Reymonta w Czartajewie głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów. Uchwała Nr VI/36/03 – w załączeniu do protokołu.

 

             Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Gospodarstwie Pomocniczym przy Zespole Szkół Rolniczych im. W St. Reymonta w Czartajewie głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/37/03 – w załączeniu do protokołu.

 

            Za podjęciem uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w Szkole Podstawowej Specjalnej w Bacikach Średnich  głosowało 17 radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została jednogłośnie. Uchwała Nr VI/38/03 – w załączeniu do protokołu. 

 

             Za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia  wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania w Szkole Podstawowej Specjalnej w Bacikach Średnich głosowało 16 radnych, 1 wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała podjęta została większością głosów.

Uchwała Nr VI/39/03 – w załączeniu do protokołu.

 

 

P – kt 11.

             Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczuski  przypomniał, że na poprzedniej sesji odczytał  prośbę o pomoc finansową w zakupie wózka inwalidzkiego.  W odpowiedzi na apel udało  się zgromadzić kwotę  430 zł., która w imieniu Rady Powiatu  przekazana została na konto podane w piśmie. Przewodniczący  Krzysztof Moczulski  serdecznie podziękował wszystkim radnym, którzy odpowiedzieli na ten apel.

            Radny Sergiusz Szczygoł  poinformował, że chciałby poruszyć dwie kwestie: pierwsza z nich to prośba do Zarządu dotycząca   uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu SP ZOZ. Radny poprosił aby przygotowując materiały  na sesję Rady nie pisać „zmienia się a, b, c, d” i tylko tyle, dobrze byłoby aby do projektu uchwały dołączyć krótkie wyjaśnienie czego dotyczą poszczególne punkty.  Ułożyło się tak, że radni otrzymali wyjaśnienie dotyczące zmian dopiero podczas dzisiejszej sesji.

             Radny Sergiusz Szczygoł zapytał, czy są prowadzone prace nad Statutem Powiatu – radny przypomniał, że składał wniosek w tej sprawie – a jeśli tak  to na jakim są etapie?

             Wiceprzewodnicząca Rady – Bożena Krzyżanowska poinformowała, że do Rady Powiatu skierowane zostało kolejne pismo  z prośbą o dar serca. Pismo skierowała Pani Grażyna Soszyńska zamieszkała w Czartajewie – Wiceprzewodnicząca Rady – Bożena Krzyżanowska odczytała prośbę o pomoc finansową skierowaną do Rady Powiatu, zaapelowała jednocześnie o dar serca aby wspomóc Państwa Soszyńskich.  Przewidywany koszt leczenia ich córki Agnieszki  wynosi 41 tys. euro  - jest to bardzo, bardzo duża kwota.  Wiceprzewodnicząca Rady poinformowała, że Zespół Szkół w Siemiatyczach zajął się zorganizowaniem pomocy w miarę możliwości , wystosowane zostały pisma do posłów, do organizacji, do fundacji. Wiceprzewodnicząca Bożena Krzyżanowska zwróciła się do radnych z prośbą o dar serca na ten cel. 

             Przewodniczący Krzysztof Moczulski poprosił Wiceprzewodniczącą Rady o przekazanie pisma również dla Zarządu i  o przekazanie przez Zarząd pewnej kwoty na ten cel.

            

             Odpowiadając na zapytanie radnego Sergiusza Szczygoła Członek Zarządu radny Jerzy Woźniak  poinformował,  że w statucie pozostało już do dokonania niewiele zmian, najważniejsze zmiany zostały już dokonane. Należałoby również dokonać zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego – takie prace również trwają. W dokumencie tym prawdopodobnie wprowadzonych będzie sporo zmian i w związku z tym do uchwalenia przedstawiony będzie regulamin w jednolitej wersji.

             Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski wyraził opinię, że jeśli radni uważają za stosowne, jeżeli istnieje potrzeba pracy nad statutem – nie ma co do tego przeciwwskazań. Jeżeli radni są zainteresowani tym tematem mają możliwość zgłaszania wniosków i Rada może powołać komisję do opracowania zmian w statucie.

 

             Przewodniczący Rady poinformował, że zakupione zostały legitymacje radnego, w związku z tym radni proszeni są o złożenie do Biura Rady zdjęć legitymacyjnych.

 

P – kt 12.

             W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady – Krzysztof Moczulski zamknął obrady VI sesji Rady Powiatu życząc jednocześnie  zebranym optymizmu i wytrwałości w działaniu.

           

             Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

 

                                                                             PRZEWODNICZĄCY  RADY

 

                                                                                   inż. Krzysztof Moczulski

 

 

Protokółowała: Elżbieta Malinowska

           

 

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Laszuk

Wprowadzający: Tomasz Laszuk

Data wprowadzenia: 2004-01-19

Data modyfikacji: 2004-01-19

Opublikował: Tomasz Laszuk

Data publikacji: 2004-01-19